خانهاخبار
زوتاک کارت گرافیک mini-GeForce GTX 1080 را معرفی کرد

زوتاک کارت گرافیک mini-GeForce GTX 1080 را معرفی کرد

شرکت معروف زوتاک در نمایشگاه CES 2017 از کارت گرافیک بسیار قدرتمند اما کوچک mini-GTX 1080 رونمایی کرده است.
۱۳۹۵/۱۰/۲۰

همانطور که می‌دانید، کارت‌های گرافیکی قدرتمند و جدید شرکت انویدیا یعنی GTX 1080 از سری پاسکال قدرت پردازش گرافیکی بسیار زیادی دارند و بهترین گزینه برای گیمرها به شمار می‌روند.

 این کارت‌های گرافیک قدرتمند، که نظر منتقدان و کارشناسان را جلب کرده‌اند، به دلیل ابعاد بزرگ و حدودا 10.5 اینچی‌اش برای هر سیستم کامپیوتری قابل استفاده نیستند و باید آنها را درون کیس‌های مخصوص گیمینگ و البته گران‌قیمت قرار داد. حالا شرکت زوتاک، که یکی از بزرگان تولید کارت گرافیکی قدرتمند و خوش‌قیمت است، با محصولی جدید این مشکل را تا حدود زیادی رفع کرده است.

کمپانی زوتاک در جریان نمایشگاه CES 2017 در شهر لاس وگاس آمریکا از کارت گرافیک mini-GeForce GTX 1080 رونمایی کرده است که همان قدرت پردازشی کارت‎های مشابه خود را دارد، اما ابعادش کوچک‌تر و حدود 8.3 اینچ است. این کارت گرافیک با استفاده از رابط 8 پین به شکاف PCIe متصل می‌شود و در کیس‌های نسبتا معمولی بازار نیز قابل استفاده است.

از مشخصات سخت‌افزاری کارت گرافیک mini-GeForce GTX 1080 کمپانی زوتاک باید به 8 گیگابایت حافظه GDDR5X با فرکانس کاری ۱۶۲۰ مگاهرتز تا ۱۷۵۹ مگاهرتز براساس اورکلاک با قابلیت پشتیبانی از واقعیت مجازی اشاره کرد. جالب است بدانید این کارت گرافیک کوچک اما قدرتمند زوتاک حتی از نسخه پایه کارت گرافیک GTX 1080، که انویدیا معرفی کرده، مقداری سریع‌تر و قدرتمندتر است.

گفتنی است که در چند وقت اخیر شاهد کاهش ابعاد و حجم کارت‌‌‎های گرافیکی قدرتمندی همچون GeForce GTX 970، GeForce GTX 1070 و AMD Radeon R9 Nano بوده‌ایم تا افراد بیشتری بتوانند در کیس‌های خود از این کارت‌های گرافیکی کوچک‌تر اما با قدرت مشابه نسخه بزرگ‌تر استفاده کنند.

در هر صورت، کاهش حجم کارت گرافیکی GTX 1080 شرکت زوتاک آن هم بدون افت قدرت پردازشی کار جالب و بسیار خارق‌العاده‌ای است. زوتاک هنوز قیمت کارت گرافیکی mini-GeForce GTX 1080 را اعلام نکرده، اما گفته است که در نیمه دوم سال میلادی جاری آن را روانه بازار خواهد کرد.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (2 نظر)

pouya

۱۳۹۵/۱۰/۲۰
ممنون عزیز استفاده کردم

سینا

۱۳۹۵/۱۰/۲۰
اصلا کار عاقلانه ای نیست
1080 با اون قدرت و هرتز در طولانی مدت
خیلی داغ میشه
حالا که یه فن کم شده و تعداد هیت پایپ ها و هیت سینک کمتر شده یا باید قید بازی کردن بطور طولانی مدت را زد و یا اینکه با چند فن کیس حرفه ای ورود و خروج هوا را کنترل کرد
من که گرافیکم سایز بزرگ با 3فن و 8هیت پایپ
با 1ساعت NFS 2016 بازی کردن
اتاقو بدون سیستم گرمایشی گرم میکنه
و اصلا نمیشه دست به کارت گرافیک زد از شدت داغی
حالا تصور کن با هیت سینک کوچک تر
خیلی فشار بش میاد و در طولانی مدت از عمر مفیدش کم میشه
ضمن اینکه کسی که 3تومن گرافیک میخره و 700تومن حداقل پاور میخواد و 8گیگ رم اختصاصی این گرافیک یه کیس گیمینگ 300.400تومنی دیگه براش هزینه ای نیست
نهایتا میتونه GREEN Z2+ HEROرا با قیمت 200تومن بخره که از کیس های خیلی خوبه بازاره
ضمنا گرافیک همیشه GIGABYTE بخرید
بهترین کیفیتو داره و البته از سایر برند ها گرون تر
که در 4مدل
G1 GAMING
OC
XTREME GAMING
XG WATER FORCE
خلاصه میشه
پیشنهاد بنده OC هست
XTREME برای چند هرتز افزایش سرعت نزدیک به 500هزار تومن گرون تر میشه و انتخاب درستی نیست
WATER FORCE هم حدود 800تومن گرون تره و تنها تفاوتش اینه بجای هوا با مایع خنک میشه و رادیات داره مثل CPU COOLER ها
موفق باشید