خانهاخبار
راه حل اپل برای کاهش مصرف باتری در مک بوک پروهای 2017

راه حل اپل برای کاهش مصرف باتری در مک بوک پروهای 2017

مک بوک‌ پروهای امسال شرکت اپل مشکل باتری دارند و یکی از دلایل این مصرف بالای باتری در این محصولات صفحه نمایش پرمصرفی است که در آنها استفاده شده. طبق شایعات جدید، شرکت اپل قصد دارد از صفحه نمایش IGZO در مک بوک پروهای سال 2017 میلادی استفاده کند.
۱۳۹۵/۱۰/۱۹

شرکت اپل امسال با مک بوک پروهای 2016 توانست بخش بزرگی از بازار را به خود اختصاص دهد، اما چندی پس از موفقیت این محصولات، با مشکل در سیستم گرافیک و مخصوصا باتری، اوضاع برای شرکت اپل کاملا تغییر کرد. گزارشی از Consumer Reports منتشر شده که نشان می‌دهد کاربران از وضعیت طول عمر باتری مک بوک پرو شکایت دارند و میزان طول عمر این دستگاه بسیار پایین‌تر از زمانی است که شرکت اپل در تبلیغات و صحبت‌های خود اعلام کرده.

image

چندی پیش گزارشی در سایت MacRumors منتشر شد که نشان می‎‌داد به احتمال بسیار زیاد شرکت اپل مک بوک‌های سال 2017 میلادی را بازطراحی می‌کند و برای سخت‌افزار پرمصرف آن جایگزین‌هایی کم‌مصرف و با مصرف بهینه پیدا می‌کند. نکته مثبت در مورد این مسئله این است که اپل نیز دست از کار نکشیده و اعلام کرده که به زودی این مشکل با راه حلی اساسی برطرف خواهد شد.

رئیس شرکت دیسپلی میت، آقای Raymond Soneira، در مصاحبه با سایت MacRumors گفته است:

در صورتی که اپل از صفحه نمایش IGZO در مک بوک پروهای سال آینده استفاده کند شاهد روشنایی بالاتر اما مصرف بهینه‌تر انرژی نسبت به پنل‌های کنونی استفاده‌شده در مک بوک پروها خواهیم بود.

همچنین Raymond Soneira در ادامه صحبت‌های خود به مسئله گرانی صفحه نمایش IGZO اشاره کرد و گفت: در صورتی که اپل از این صفحه نمایش‌ها استفاده کند به دلیل مواد استفاده‌شده خاص در این پنل‌ها شاهد بالا رفتن قیمت تمام‌شده مک بوک پروهای سال 2017 میلادی خواهیم بود که با این تفاسیر این حرکت از اپل بسیار بعید است.

image

در هر صورت در مک بوک پروهای سال میلادی جاری از نمایشگر Si TFT-LCD استفاده شده است و به همین دلیل استفاده از صفحه نمایش IGZO باید جذاب و دیدنی باشد. همچنین باید گفت که اپل در سال جدید فقط بر صفحه نمایش تمرکز نمی‌کند و باید دیگر اجزای سخت‌افزاری این محصولات را ارتقا و بهبود بخشد تا دیگر شاهد چنین مشکلات حاد و بسیار آزاردهنده در محصولات گران‌قیمت و محبوب این شرکت نباشیم.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (2 نظر)

محسن

۱۳۹۵/۱۰/۱۹
اره تو خوبی فقط

tv

۱۳۹۵/۱۰/۱۹
نکه الانش هم خیلی ارزونه! کلا ارزش واقعی تمام محصولات اپل نصف پولی که میگیره!