خانهاخبار
نسخه جدید لپ تاپ Dell XPS 13 بزودی معرفی خواهد شد

نسخه جدید لپ تاپ Dell XPS 13 بزودی معرفی خواهد شد

کمپانی دل اعلام کرده است که در نمایشگاه CES 2017 از نسخه جدید لپتاپ‌های سری XPS 13 با ویژگی‌هایی جدید رونمایی خواهد کرد.
۱۳۹۵/۱۰/۱۸

لپ‌تاپ XPS 13 از کمپانی دل در مدت زمان کوتاهی توانست به یکی از پرفروش‌ترین محصولات بازار در رده‌ نوت‌بوک‌ها تبدیل شود. استفاده از ویژگی‌های جدید و خلاقانه از جمله مواردی بود که فروش بالای این نوت‌بوک را برای کمپانی سازنده رقم زد. حال کمپانی دل اعلام کرده است که در نمایشگاه CES 2017 از نسخه جدید لپ‌تاپ‌های سری XPS  13 با ویژگی‌هایی جدید رونمایی خواهد کرد. از نام لپ‌تاپ، که XPS 2-in-1 است، می‌توان دریافت که هیبریدی بودن از جمله ویژگی‌هایی است که کمپانی Dell بسیار روی آن مانور داده. همانند نسخه قبلی، این لپ‌تاپ نیز با نمایشگر لبه به لبه و با قاب 5.2 میلی‌متری دور نمایشگر عرضه خواهد شد. با قطر 11 میلی‌متر، کمپانی دل ادعا می‌کند که XPS 2-in-1 کوچک‌ترین لپ‌تاپ 13 اینچی جهان است. 

یکی از تغییرات بسیار جالبی که در XPS 2-in-1 شاهدیم این است که می‌توانید همانند لپ‌تاپ‌های سری Yoga از لنوو، صفحه نمایش را به چهار حالت مختلف بچرخانید؛ یعنی به زبان‌ ساده‌تر، می‌توانید XPS 2-in-1 را به تبلت تبدیل کنید. برای قلب تپنده این لپ‌تاپ نیز از پردازنده‌های Kaby Lake اینتل در دو مدل i5 و i7 استفاده شده است. اما از آنجا که این پردازنده از سری CORE M است، نباید انتظار وجود فن خنک‌کننده در XPS 2-in-1 را داشته باشید. کمپانی دل ادعا می‌کند که باتری این لپ‌تاپ در مدل فول‌ اچ‌دی می‌تواند تا حدود 15 ساعت شارژ نگه‌داری کند. البته طبعا این مقدار نگهداری شارژ در مدل Quad HD کاهش پیدا خواهد کرد. 

طراحی کلی این لپ‌تاپ نسبت به XPS 13 تغییر چندانی نکرده است و فقط شاهد تغییراتی در پورت‌ها هستیم. در بدنه از فیبر کربن و آلومینیوم استفاده شده و کیفیت و دقت ترک‌پد نیز بسیار بالاست. همچنین Dell برای این محصول یک قلم استایلوس نیز در نظر گرفته است. در بخش پورت‌ها، فقط شاهد حضور دو پورت یو اس بی Type-C هستیم که یکی برای شارژ و دیگری برای خروجی نمایشگر کاربرد دارد. یکی از پورت‌های در نظر گرفته‌شده از نوع Thunderbolt 3 است. در جعبه یک شارژر از نوع USB-A وجود دارد؛ یعنی برای شارژ کردن XPS 2-in-1 می‌توانید از کابل‌های USB معمولی نیز استفاده کنید. اما اگر عکاسید و قصد خرید این لپ‌تاپ را دارید، بهتر است بدانید که در XPS 2-in-1 جایگاه کارت full SD با نوع micro SD جایگزین شده است.

یکی از نقاط ضعف XPS 13 جایگاه نامناسب وب‌کم آن بود. اما در نسخه جدید، شاهدیم که مکان وب‌کم تغییر کرده و به لبه پایینی قاب نمایشگر منتقل شده است، البته این محل قرارگیری هم هنوز چندان مکان مناسبی محسوب نمی‌شود. از تغییرات دیگری که در XPS 2-in-1 رخ داده می‌توان به امکان ورود به فضای ویندوز با استفاده از اسکن چهره اشاره کرد. 

درنهایت می‌توان گفت که کمپانی دل تمام سعی خود را به کار برده تا XPS 2-in-1 را به محصولی کاربردی و جذاب برای مشتریان تبدیل کند. درواقع این محصول را نمی‌توان جایگزینی برای XPS 13 به حساب آورد، زیرا دل با تولید XPS 2-in-1 کسانی را هدف گرفته است که به استفاده از لپ‌تاپ های هیبریدی تمایل دارند. قیمت پایه این لپ‌تاپ 999 دلار در نظر گرفته شده که 100 دلار از XPS 13 گران‌تر است. 

نظر شما در مورد XPS 2-in-1 چیست؟ آیا در صورت ورود این محصول به بازار ایران، تمایلی به خریدش دارید؟ 

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (3 نظر)

Dan

۱۳۹۵/۱۰/۲۰
عرض پوزش بابت اشتباهات تایپی (340 هزار تومن)

Dan

۱۳۹۵/۱۰/۱۹
من سال 1387 XPS m13C داشتم، اون سال برنده انتخاب تدوینگران شده بود، از اروپا تهیه کرده بودم و بسته بندیش سه برابر بزرگتر از لپتاپهای دیگه بود، پر از هدایا و متعلقات مختلف از کیف سی دی چرم گرفته تا پریز های مختلف مطابق استانداردهای برق کشورهای مختلف (دو شاخه، سه ساخه، چهارتایی، دوتایی اریب و ...) در کنارش کلی سی دی و دی وی دی برای درایور ها و اینجور چیزها بود خود لپتاپ هم کاملترین بدر نوع خود از فینگر پرینت گرفته تا دکمه های لمسی بالای سری F برای صدا و نور و وای فای. حتی یه مودم دایل آپ هم خودش داشت. اون زمان ویندوز ویستا تازه اومده بود و روش نصب بود اما دیری نگذشت که لپتاپ دچار ایراد شد، و پیگیری که کردم مشخص شد نقص طراحی در تنها یک فن اون هم به کوچکترین اندازه ممکن در این لپتاپ باعث میشه تا تراشه گرافیک خنک نشه و این سری که کارخونه تولید کرده بود همگی معیوب بودن، به دلیران سپردم و چهار بار تعمیر شد هر باز 34 هزار تومنِ اون سالها! دست آخر کژدار مریض باهاش سر کردم تا بعد از دو سال عمر غیر مفید بلا استفاده شد. امیدوارم روزهای خوب دل دوباره برگرده

محمد حیدری

۱۳۹۵/۱۰/۱۸
این خیلی خوبه مخصوصا باتریش.شرکت دل از بزرگان دنیای کامپیوتر و لپ تاپ هست.امیدوارم اونایی ک پولشو دارن بخرن و لذت ببرن :)