خانهاخبار
رقیب جدی حافظه‌های SSD: فلش مموری جدید سن دیسک Extreme Pro USB 3.1

رقیب جدی حافظه‌های SSD: فلش مموری جدید سن دیسک Extreme Pro USB 3.1

شرکت سن دیسک، که حالا زیرمجموعه کمپانی معروف وسترن دیجیتال است، از فلش مموری پرسرعتی با نام Extreme Pro رونمایی کرده. این فلش مموری سرعتی بی‌نهایت بالا و ظاهری زیبا در میان فلش مموری‌های موجود در بازار تا به امروز دارد.
۱۳۹۵/۱۰/۱۷

شرکت سن دیسک، که همواره حافظه‌هایی با ظرفیت بالا تولید می‌کرد، حالا قصد دارد به دنبال افزایش سرعت حافظه‌ها باشد و حافظه‌هایی پرسرعت و خوش‌قیمت وارد بازار کند. به همین سبب فلش مموری جدید شرکت سن دیسک، Extreme Pro که در نمایشگاه CES 2017 در شهر لاس‌وگاس آمریکا معرفی شد، در ظاهر یک فلش مموری شیک و بسیار زیباست، اما در باطن این فلش شاهد عملکردی بسیار قدرتمندیم که باعث شده این محصول پرسرعت‌ترین فلش مموری دنیا تا امروز باشد.

image

حافظه فلش جدید شرکت سن دیسک یعنی Extreme Pro USB 3.1 قادر است اطلاعات را با سرعت 420 مگابایت در ثانیه بخواند (Read) و با سرعت 380 مگابایت در ثانیه به ثبت (Write) برساند. درواقع این رقم برای یک فلش مموری بسیار بالاست و بیشتر این آمار و ارقام را می‌توانیم در حافظه‌های SSD مبتنی بر SATA ببینیم. شایان ذکر است که سرعت بعضی SSDهای مبتنی بر درگاه جدید M.2 می‌تواند چند گیگابایت در هر ثانیه باشد.

طبق گفته‌های سازندگان این فلش مموری، انتقال یک فیلم کامل با رزولوشن 4K روی فلش Extreme Pro به تنها 15 ثانیه زمان احتیاج دارد که نشان‌دهنده قدرت این محصول است. از ویژگی‌های فلش مموری Extreme Pro USB 3.1 باید به قابلیت امنیتی بالا اشاره کرد. شما با استفاده از نرم‌افزار SecureAccess این حافظه را به شکل AES 128-bit رمزگذاری کنید و در صورت پاک شدن اتفاقی اطلاعات نیز آن را با نرم‌افزار RescuePro Deluxe کاملا ریکاوری کنید.

image

در قسمت طراحی باید گفت که ظاهر فلش مموری سن دیسک Extreme Pro USB 3.1 بسیار زیباست و به لطف استفاده از آلومینیوم در بدنه این محصول شاهد استحکام و ظاهر لاکچری آن هستیم. یکی از نکات مهم در رابطه با این حافظه فلش استفاده از درگاه یواس‌بی نوع A است، درحالی‌که درگاه‌های یواس‌بی نوع C در حال حاضر محبوبیت و کاربرد بسیار بالایی دارند. همچنین اگر بخواهید برای مک‌بوک این محصول را استفاده کنید، به دلیل نداشتن پورت یواس‌بی نوع C، مجبور به استفاده از دانگل مبدل خواهید بود که استفاده از آن را دشوار می‌کند.

در هر صورت باید گفت که فلش مموری SanDisk Extreme Pro USB 3.1 یک محصول تمام‌عیار و زیباست که باید آن را پادشاه دنیای فلش مموری‌های موجود در بازار دانست. این شرکت قرار است فروش این محصول را در ظرفیت 128 و 256 گیگابایت از ماه میلادی جاری آغاز کند و برای نسخه 256 گیگابایت آن قیمت 179.99 دلار در نظر گرفته است.

 

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)