خانهاخبار
تماشا کنید: بهترین‌های ب ام و در CES 2017

تماشا کنید: بهترین‌های ب ام و در CES 2017

باواریایی‌ها با عرضه یک مدل مفهومی در نمایشگاه CES امسال، برای چهارمین سال متوالی هوادارانشان را غافلگیر کردند!
۱۳۹۵/۱۰/۱۶

BMW i Inside Future؛ خودرویی که به جای مانیتور، هولوگرام دارد

آی‌اینساید درواقع ماکت است و نه خودرو، چراکه برخلاف اکثر مفهومی‌ها، نه قابلیت حرکت کردن دارد و نه اینکه به پیشرانه‌ای مجهز است. آی‌اینساید شاید در دهه‌ آتی الگوی خوبی برای طراحان سری i ب‌ام‌و باشد چون همه چیز آن با نگاه به آینده طراحی شده است. در کابین این ماکت مفهومی با چیزهای عجیبی مواجه می‌شوید، مثل اتصال پشت‌سری صندلی‌های جلو به سقف خودرو (به جای اتصال به صندلی)، پتوی مسافرتی و بالشتک‌های کوچک صندلی عقب و حتی قفسه کتابی که در یک طرف کابین به چشم می‌خورد!

اما مهم‌ترین ویژگی این مفهومی بهره‌گیری از سیستم کنترلی BMW HoloActive Touch است که شاید از سال 2020 میلادی به جای سیستم کنترل iDrive روی مدل‌های مختلف ب‌ام‌و نصب می‌شود. این سیستم، نمایشگر هولوگرامی دارد و با کمک سنسور مجاورت می‌تواند موقعیت انگشتان راننده را تشخیص دهد. با هولو اکتیو درواقع بدون فشردن دکمه یا لمس‌کردن چیزی، نویگیشن و سیستم چندرسانه‌ای خودرو را کنترل می‌کنید.

ویژگی دیگر آی‌اینساید استفاده از سیستم صوتی جدیدی با نام اختصاصی BMW Sound Curtain است. در هر کدام از پشت‌سری‌ صندلی‌ها اسپیکری قرار گرفته که صدای تولیدی آن فقط برای سرنشین آن صندلی قابل شنیدن است. 

BMW Connected Window؛ پنجره دیجیتالی

برای افرادی که در طول روز کارهای زیادی برای انجام دادن دارند و مدام باید جلساتشان را زمان‌بندی کنند، این مانیتور پیشنهاد خوبی است. با این مانیتور می‌توانید از وضعیت جوی مطلع شوید، قرارهایتان را چک کنید، ترافیک خیابان‌ها را رصد کنید و مدت زمان لازم برای رفتن از یک نقطه شهر به نقطه دیگر را محاسبه کنید. این مانیتور همچنین قابلیت اتصال به اسمارت‌فون و سیستم چندرسانه‌ای خودرو را هم دارد.

BMW 5 Series Autonomous Prototype؛ سری5 حالا بدون راننده

یکی از اهداف آتی ب‌ام‌و این است که تا سال 2021 میلادی تمام محصولاتش به سیستم نیمه‌خودران مجهز باشند. برای رسیدن به این هدف، ب‌ام‌و بعد از سری7 جدید حالا سراغ سری5 جدید رفته و آن را به سیستم خودران مجهز کرده است. البته همانطور که از نامش پیداست، این سیستم فعلا برای مشتریان در دسترس نیست ولی احتمالا از سال 2018 به بازار می‌آید. 

image

در کانال‌های اینستاگرام و تلگرام ما خبرهایی هست که شما از آنها بی‌خبرید!

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)