خانهاخبار
تلویزیون‌های QLED سامسونگ معرفی شدند

تلویزیون‌های QLED سامسونگ معرفی شدند

تلویزیون‌های جدید سامسونگ برای رقابت با تلویزیون‌های OLED ال‌جی در نمایشگاه CES 2017 معرفی شدند که در ادامه به ویژگی‌های جدید آن‌ها می‌پردازیم.
۱۳۹۵/۱۰/۱۵

سامسونگ برترین کمپانی تلویزیون‌ساز در جهان است، اما زمانی که می‌خواهیم در مورد تلویزیون‌های لوکس و باپرستیژ صحبت کنیم نمی‌توانیم ال‌جی را نادیده بگیریم.

سامسونگ برای مبارزه با تلویزیون‌های OLED ال‌جی وارد مرحله تازه‌ای شده و تلویزیون‌های جدیدی با پیشوند Q معرفی کرده است. تلویزیون‌های جدید سامسونگ، که با نام QLED شناخته می‌شوند، در نمایشگاه CES 2017 معرفی شدند. این خانواده جدید در حال حاضر شامل 3 سری Q7، Q8، Q9 است. در مورد قیمت و اندازه این تلویزیون‌ها صحبتی نشده، اما در مورد کیفیت تصاویر و ویژگی‌هایش بسیار صحبت شده است.

تمام محصولات سری Q به تکنولوژی کوانتوم دات مجهزند که سبب بهبود نور خروجی از تلویزیون و رنگ‌ها می‌شود. گفته می‌شود این تکنولوژی کمک می‌کند نور تلویزیون 2000 نیتس بشود که دو برابر نور صفحات OLED است. سامسونگ در مورد این محصولات جدید گفته که ظرفیت رنگی 100 درصد بیشتر شده و دقت رنگ آن‌ها در شرایط متفاوت نوری کاملا بهتر از تلویزیون‌های OLED است.

 

image

 

سری Q9 شامل تلویزیون‌هایی است که صفحه‌نمایش تخت دارند، درحالی‌که سری Q8 خمیده است و سری Q7 هر دو مدل خمیده و تخت را دارد. سامسونگ جزئیاتی از تفاوت کیفیت این سه سری فاش نکرده است. هر سه سری به تکنولوژی Local Dimming مجهزند. با استفاده از این تکنولوژی بخش‌هایی از صفحه‌نمایش که باید نور کمتری داشته باشد کم نورتر می‌شود، درحالی‌که بخش‌هایی که باید نور داشته باشد نور کافی برایشان در نظر گرفته می‌شود.

 

سیستم هوشمند شبیه همان است که در سال 2016 دیده بودیم، اما با توانایی خاصش در تشخیص gear کامل‌تر شده. اپلیکیشن موبایل نیز بهبود پیدا کرده و برای استفاده در صفحات بزرگ بهینه شده است و می‌توانید از گوشی خود مستقیما برای سرچ و پخش برنامه در اپلیکیشن‌هایی مانند Netflix استفاده کنید.

 

image

 

ویژگی جدید دیگر در بخش ورزش است. کاربر می‌تواند تیم ورزشی مورد علاقه‌اش را وارد کند و بعدازآن هر زمان که بازی آن تیم شروع شد نوتیفیکیشنی برای اطلاع کاربر روی صفحه تلویزیون ظاهر می‌شود. در کنار این امکان جدید شازم نیز راه خود را به این تلویزیون‌ها باز کرده و تلویزیون با کمک این برنامه می‌تواند هر موزیکی که بخواهید، پیدا کند. بعد از پیدا کردن آهنگ مورد نظر می‌توانید آن را از طریق هر برنامه‌ای که روی تلویزیون نصب کرده‌اید، مانند اسپاتیفای، گوش کنید.

امکانات جدید تلویزیون‌های سری Q سامسونگ:

  • تکنولوژی جدید کوانتوم دات
  • روشنایی 1500 تا 2000 نیتس
  • ظرفیت بیشتر رنگی
  • ویژگی‌های جدید در بخش موزیک و ورزش

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (14 نظر)

Mohamad

۱۳۹۵/۱۰/۲۸
سامسونگ از سال2006 oled میزنه عزیز ولی چون عمر oled کمه برای تلوزیون خوب نیست بعد از ۲ سال استفاده کیفیت تصویر نصف میشه همچنین مشکل فریز تصویر و سوخت پیکسل توشون شایعه

کریم

۱۳۹۵/۱۰/۱۸
البته تو خواب

سعید

۱۳۹۵/۱۰/۱۸
آی گفتی

Mohammad

۱۳۹۵/۱۰/۱۸
سامسونگ تو تلویزون از الجی خیلی خیلی عقب تره هنوز سامسونگ تولید انبوه اولد مثه الجی نداره برا اینکه عقب نیفته کوانتم دات زده که همون ال سی دی هست کیفیت عمق سیاهی اولد یچیز دیگس
الجی حتی زودتر از سامسونگ صفحات کوانتم دات زده

میلاد

۱۳۹۵/۱۰/۱۶
سعید جان درست میگی سامسونگ رو نباید با الجی مقایسه کرد چون سامسونگ بسیار پیشرفته تر و بهتره رقیب ال جی شارپ و ایکس ویژنه.صفحات موبایل هم که مشخصه سامسونگ بی رقیبه