خانهاخبار
مایکروسافت سرفیس پرو 5 با نمایشگر 4K می‌آید

مایکروسافت سرفیس پرو 5 با نمایشگر 4K می‌آید

مایکروسافت بعد از انتظاری طولانی سرفیس پرو 5 را با صفحه نمایش 4K و پردازنده‌های جدید اینتل در سه ماهه اول ۲۰۱۷ عرضه می‌کند.
۱۳۹۵/۱۰/۱۲

مدت زیادی از معرفی سرفیس پرو 4 می‌گذرد و علاقه‌مندان زیادی منتظر معرفی نسخه جدید آن مانده‌اند تا ببینند مایکروسافت با خانواده محبوب سرفیس چه پیشرفتی می‌کند. در تمام این مدت به نظر می‌رسید مایکروسافت منتظر عمومی شدن پردازنده‌های جدید Kaby Lake اینتل بوده است تا بتواند با استفاده از این پردازنده‌های قدرتمند و کم‌مصرف، عمر باتری بالا را به کاربرانش هدیه دهد و آن را تبدیل به برگ برنده برای سرفیس پرو 5 کند.

image

حالا و با گذشت بیش از یک سال از معرفی رسمی سرفیس پرو 4 به نظر می‌رسد به زمان معرفی نسل بعد این خانواده رسیده‌ایم. طبق شایعاتی که در روزهای گذشته حول این دستگاه منتشر شده است، مایکروسافت قصد دارد سرفیس پرو 5 را در سه ماهه اول سال ۲۰۱۷ و قبل از اردیبهشت ۹۶ معرفی کند. بر اساس همین شایعات این بار مایکروسافت وضوح تصویر را نیز به 4K یا اولترا اچ‌دی افزایش خواهد داد و یک استایلوس مغناطیسی قابل شارژ نیز با این تبلت عرضه خواهد کرد.

مایکروسافت تولید سخت‌افزار و قطعات این محصول را برعهده شرکت چینی Pegatron Technology گذاشته است. این احتمال وجود دارد که قیمت سرفیس پرو 5 از ۸۸۹ دلار، برای کمترین مشخصات، شروع شود و برای بالاترین قدرت به ۱۵۹۹ دلار برسد.

شما هم بعد از تغییر رویه مایکروسافت و معرفی محصولات خانواده سرفیس با هیجان بیشتری اخبار سخت‌افزاری مایکروسافت را دنبال می‌کنید؟ نتیجه شیوه جدید مایکروسافت را چه می‌دانید؟

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (10 نظر)

پویا

۱۳۹۵/۱۰/۱۶
با سلام و احترام
اول از همه بگم که من مثل شما مهندس نیستم اما به خاطر علاقه ی زیادی که به دنیای سخت افزار و کامپیوتر دارم مطالعات زیادی در این رابطه میکنم وبه راحتی میتونم انتخابامو انجام بدم .... قیمت لپتاپتون حالا واقعی شد :) ... صد البته همه برای خودشون معیار هایی برای انتخاب دارن ولی معیار بنده به هیچ وجه هدر دادن پول نیست . بعله من خودم یک گیمرم و یادم نمیاد از کی دراگون ادیشن دارم و گیم هارو با اخرین فریم اجرا میکنم تا حالا یه بارم اخ نگفته بعله من برای سخت افزار پول میدم که ازش قدرت بگیرم نه برای وزن کم و نازکی که وقتی رفتم سر کار بزارم رو میز ملت ببینن پسر عمه ی بنده توی نیروگاه شاغل هستن یه لتاپ ای7 سری یو (4هسته ای!!!!) دارن که باهاش سنگین ترین کار هایمهندسی رو نجام میدن و به قول شما سرعت میخوان و خیلی راضین ... اگه تا حالا سه تا کیبورد لپتاپ خراب شده خب حتما ایراد از خودتونه بهتره چگونگی استفاده از کیبوردو یاد بگیرین بعد رو برند ایراد بزارین راستی تا حالا نشنیده بودم که وقتی کیبورد خراب شه لپتاپ عوض کنن واقعا؟؟! ... شما گقتین با گرافیک اینتل گیم ران کردین درسته که رشتم پزشکیه و مهندسی نیس ولی اقای مهندس اینو همه میدونن که گرافیک های اینتل برای محیط های دسکتاپ استفاده میکنن که در صورت استفاده برای گیم صدمه میبینه شما دیگه چرا اقای مهندس؟... از طرز استفاده ی حرفه ایتون از لپتاپ کاملا مشخصه که چرا سه تا لپتاپو داغون کردین شما برو یه تحقیق کن ببین با شیش هف تومن چه لپتاپای غولی میتونی پیدا کنی
من نظرمو گفتم خواه گیری پندخواه گیری ملال برام مهم نیسس ... امیدوارم با این تعصبتون بتونین مورو از ماست بیرون بکشین
براتون ارزوی موفقیت میکنم اقای مهندس

rbmscpsaj

۱۳۹۵/۱۰/۱۳
من برای مساله کاریم این لپتاپ و تهیه کردم و فاکتور های خاصی در نظرم بود مثل صفحه لمسی و حافظه اس اس دی به خاطر همینه که قیمت زیاد شده وگرنه قیمت اصلی لپتاپ 4.900 هست. لپتاپ تاچ که شما میگید برای کار منهدسی بسیار بد و بد دسته چون یک مانع بزرگ سر راهه به اسم کیبورد لپتاپ. و من برای طراحی صفحه لمسی گرفتم. داخل نرخ قیمت هارو ببینید لپتاپ تاچ بسیار کمیابه. ضمنا لپتاپ بنده مارک ایسوس هم از سری کیبی لیک هست دوست عزیز. شما لنوو رو با مایکروسافت مقایسه میکنید؟ من سه تا لپتاپ لنوو تا به حال عوض کردم هر سه تا مشکل های مشابه داشتن. یکیشون لپتاپ گیمینگ حرفه ای با رم هشت سی پی یو ای 7 بوده و اوکتاکور هم بوده. 3.4 گیگاهرتز. مشکل مشترک هر سه تا لپتاپ خرابی فوری کیبورد. مشکل دیزاین و خط افتادن بر اثر بسته شدن، بد بسته شدن قطعات مادربرد که باعث میشه با یک تکان جزئی فعالیت پد موس لپتاپ مختل کامل بشه. بله idea pad y510 p هم بود که هنوز در گیمینگ سرش بالاست. اما این لپتاپ ایسوس با ایکه سخت افزارش دو برابر اونه من دارم 6 برابر پرفورمنس میگیرم. با پردازنده اینتل این لپتاپ، من ان اف اس ران رو خوب اجرا کردم. حتی نه با گرافیک اصلی. این تفاوت بین این شرکت هاست. اگر یه نفر مهندس ساختمان و نقشه کشی باشه لپتاپ لمسی بزرگترین اشتباهشه و یک تبلت بهترین گزینه ست بعدش ال این وان ها. یک تبلت که اتوکد رو بدون لگ اجرا کنه. چیزی که فقط در سرفیس انجام پذیره. من حتی یک لپلت توشیبا چهار هسته ای هم دارم که واقعا فقط ابتدا کار روونه. یکم سنگین بشه دیگه جواب نمیده. ضمنا همه که برای بازی لپتاپ نمیخرن. من برای زندگی حرفه ایم نیازی به نصب بازی ندارم. من سرعت لازم دارم و در کار طراحی، مهندسی، برنامه نویسی، گسترش نرم افزاری سیستم عاملی، گسترش وب، نقشه کشی، نرم افزار های تخصصی و ... هیچکدام به گرافیک قوی نیاز ندارن. فقط انیمیشن سازی نیاز به گرافیک حرفه ای داره. من خودم تو همه این شاخه هایی که اسم بردم تعریف نباشه بعضا تخصص جزءی و بعضا تخصص حرفه ای دارم. پس قربونت بشم اقا پویا گل به تجربه هم باشه من اونقدی تجربه دارم که مو رو از ته ماست بیرون بکشم. خیالت راحت عزیز انتخاب سرفیس چه تبلت چه لپتاپ و چه استودیو به نحو خودش انتخابی کاملا صحیح، عقلانی و تعریف شده ست. کما اینکه من تا به حال ندیدم کسی بخره و بگه اشتباه کردم.

پویا

۱۳۹۵/۱۰/۱۳
با سلام و احترام خدمت دوست عزیز
دوست عزیز با کمال احترام انتخاب درستی نبوده که برای لپتاپ ایسوس با رم 16 پنج ونیم دادین یه نگاهی به سری ایدیا پد و وای لنوو بنداز قشنگ با چارو نیم تومن یه لپتاپ گیمینگ یا مهندسی با صفحه نمایش 4k میتونی پیدا کنی که سری کبی لیکم توش هست در ضمن اگه بخوای یه سیستم خانگی جمع کنی که دیگه کولاک میکنی با پنج تومن شما گفتی این تبلت مناسب بازی نیست اگه برنامه ی سنگین روش ران نمیکنی این همه قدرت سخت افزاری برای چی و به چه دردت میخوره ؟؟ واقعا این همه هزینه کردن و انتخاب این گزینه اشتباه محضه اگرم برای مهندسی میخواین میتونین از لپتاپ های تاچ که به مراتب امکانات بهتر و صد البته هزینه ی کمتر دارن استفاده کنین هر چیزی که از مک بوک بهتر باشه حتما که ارزش خریدن نداره که ! زشته که ادم شیش هف تومن پول سخت افزار بده و نتونه روش یه گیم بازی کنه ؟؟؟! خنده داره
قضاوت با خودتون موفق باشین

rbmscpsaj

۱۳۹۵/۱۰/۱۳
این دستگاه یک تبلته دوست عزیز که از شدت زیادت قدرت در کلاس لپتاپ ها قرار گرفته. شما ایا میدونید که نتیجه باز دهی این تبلت 50 درصد سرعت بالاتر از مک بوک اپل داشته؟ مک بوک.!!!!! کم لپتاپی نیست. بله ارزشش و دارین. خودتون قضاوت کنید دوست عزیز این سخت افزار عظیم.با رم 16. من برای یه لپتاپ ایسوس رم16 پنج و نیم دادم. شیش تومن ایا برای همچون قلم قدرتمندی، همچین اندازه نازکی، همچین وزن خارق العاده ای، همچین پرفورمنسی، همچین صفحه نمایش بی هماتایی زیاده؟ تنها کاری که روی این تبلت نمیشه انجام داد اجرا بازی های سنگینه. یعنی عملا برای هر فرد غیر گیمری انتخاب بهتری وجود نداره. مشکل گرافیک هم که با لپتاپ سرفیس بوک حل شده. دیگه واقعا بیشتر از این خواستن زشته. این تبلت بیشترین خواهان رو در کل دنیا داره.

hadi

۱۳۹۵/۱۰/۱۲
من که تازگیا سرفیس پرو ۴خریدم خیلی خوبه ازش راضیم فقط ای کاش دوتا یواس بی داشت امیدوارم رو این جدیده دوتا بزاره