خانهمقاله‌ها
چگونه صفحه‌نمایش آیفون را خاموش کنیم که با دکمه پاور هم نتوان روشن کرد؟ (همراه آموزش ویدیوئی)

چگونه صفحه‌نمایش آیفون را خاموش کنیم که با دکمه پاور هم نتوان روشن کرد؟ (همراه آموزش ویدیوئی)

در ادامه مطلب شما را با ترفندی جالب در سیستم‌عامل iOS آشنا می‌کنیم که به وسیله آن می توانید صفحه‌نمایش آی‌دیوایستان را طوری غیر فعال کنید که با دکمه پاور هم نتوان آن را به حالت عادی برگرداند. با این کار می‌توانید مواقعی مانند هنگامی که قصد دارید آیفونتان را جایی رها کنید و اقدام به ضبط صدا بکنید و افراد آن‌جا با روشن کردن آیفونتان متوجه این موضوع نشوند از این ترفند بهره‌مند شوید.
۱۳۹۵/۱۰/۱۲

#ترفند

image

 

  • ابتدا وارد Settings شوید و به مسیر General>Accessibilty بروید.

image

 

  • سپس وارد بخش VoiceOver شوید و آن را روشن کنید.

بسیاری از کاربران پس از فعال کردن گزینه VoiceOver نمی‌توانند به ادامه کار با آیفونشان بپردازند و سر در گم می‌شوند. توجه داشته باشید هنگامی که گزینه VoiceOver را فعال می‌کنید برای انجام فرمان هر دستوری باید ابتدا روی گزینه مورد نظر یک بار لمس و مجدد دو بار روی آن لمس کنید.


image
  
image

 

پس از این‌ که گزینه VoiceOver را فعال کردید با ۳ انگشت ۴ مرتبه بدون وقفه روی صفحه‌نمایش آیفونتان لمس کنید. اگر با دقت این کار را انجام دهید پس از ۴ مرتبه لمس صفحه‌‌نمایش آیفونتان سیاه می‌شود و دیگر تصویری به نمایش نمی‌گذارد. در این حالت حتی به وسیله دکمه پاور هم نمی‌توان صفحه نمایش را روشن کرد! برای خارج شدن از این حالت کافیست بار دیگر با ۳ انگشت ۴ مرتبه بدون وقفه روی صفحه‌نمایش آیفونتان لمس کنید.


این قابلیت برای افرادی که به طور کل بینایی ندارند یا افرادی که از درصد کمی بینایی برخوردار هستند و توان خواندن متون و دیدن تصاویر را ندارد بسیار می‌تواند مفید باشد چرا که با لمس هر قسمت، گزینه مورد نظر به صورت شنیداری برای کاربر پخش می‌شود و نیازی به روشن ماندن صفحه‌نمایش نیست. بدین ترتیب انرژی کمتری از باتری مصرف خواهد شد. اما همان طور که در ابتدا گفتیم  بااستفاده از این قابلیت می‌توانید مواقعی مانند هنگامی که قصد دارید آیفونتان را جایی رها کنید و اقدام به ضبط صدا بکنید و افراد آن‌جا با روشن کردن آیفونتان متوجه این موضوع نشوند از این ترفند بهره‌مند شوید. 

برای بسیاری از شما جی‌اس‌امی‌های عزیز انجام مراحل با دیدن آموزش ویدیوئی راحت‌تر است. به همین منظور ویدئو آموزشی کوتاهی را برایتان گردآوری کردیم که در ادامه می‌توانید مشاهده کنید:

 

نظر خود را با ما و دیگر جی‌اس‌امی‌ها به اشتراک بگذارید.

image

مقاله‌های مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (9 نظر)

هانی

۱۳۹۶/۵/۲۰
منم همین کار کردم گوشیم روشن نمیشه تو روخدا کمک کنید

محسن

۱۳۹۵/۱۰/۱۶
اصلاااا کار نکرد نه روی ایفون ۶ و نه روی ۷پلاس

تامکت

۱۳۹۵/۱۰/۱۳
اینکه 3 بار زد رو صفحه!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

parham

۱۳۹۵/۱۰/۱۳
ba 3angosht 3bar! 4bar nist :D

حميد

۱۳۹۵/۱۰/۱۲
لطفاً كمكم كنيد