خانهاخبار
پردازنده Galaxy S8 یک غول بی‌شاخ و دم است!

پردازنده Galaxy S8 یک غول بی‌شاخ و دم است!

پرچمداران سامسونگ معمولا جزو پرحاشیه‌ترین و البته پرفروش‌ترین گوشی‌های سال هستند که از ماه‌ها پیش از معرفی رسمی شایعات مختلفی درباره آن‌ها منتشر می‌شود. حالا دیگر کمتر از چند ماه به معرفی رسمی گلکسی اس 8 باقی مانده و شایعات زیادی درباره پردازنده قدرتمند این گوشی منتشر شده است.
۱۳۹۵/۱۰/۱۱

سامسونگ سال 2016 را با گلکسی اس7 طوفانی آغاز کرد که پس از معرفی نوت7 وضعیت می‌توانست بهتر از این هم بشود، اما یک نقص فنی کوچک کار دست کره‌ای‌ها داد و در نهایت به جمع‌آوری فبلت‌ها از بازار ختم شد. حالا دیگر گذشته‌ها گذشته و سال 2017 را با تمام گجت‌های هیجان‌انگیزش در پیش داریم. قطعا یکی از جذاب‌ترین آن‌ها پرچمدار سامسونگ، گلکسی اس8، است که چشم میلیون‌ها کاربر به آن دوخته شده. در ادامه شایعات منتشرشده درباره پردازنده این گوشی را بررسی می‌کنیم. با جی‌اس‌ام همراه باشید.

image

 

همان‌طور که انتظار می‌رفت، اس8 هم با دو مدل پردازنده تولید می‌شود که یکی از آن‌ها اصالت کره‌ای و دیگری امریکایی دارد. درباره کوالکام اسنپدراگون 835 که تقریبا چیز ناگفته‌ای وجود ندارد، اما اگزینوس 8895 هنوز در هاله‌ای از ابهام است. شایعات عجیب و غریبی درباره این چیپ منتشر شده که اگر صحت داشته باشد، کار رقبایی مانند مدیاتک، هوآوی و اپل سخت می‌شود. به عنوان مثال، احتمالا فرکانس پردازنده این دستگاه روی 3 گیگاهرتز تنظیم شود که یک غول بی شاخ و دم از آن می‌سازد. از سویی احتمال می‌رود از آخرین و قوی‌ترین شتاب‌دهنده گرافیکی ARM با نام Mali-G71 برای پردازش محیط‌های گرافیکی استفاده شود.

image

 

همان‌طور که مشاهده می‌کنید، تصویر فوق مشخصات اسنپدراگون 835 را با اگزینوس 8895 مقایسه می‌کند. اگر اطلاعات مندرج در تصویر درست باشد، سال آینده شاهد دو نسخه از 8895 هستیم که در همه موارد به جز دو بخش کاملا شبیه یکدیگرند. اولین تفاوت این است که فرکانس 8895M حدودا 200 مگاهرتز از 8895V سریع‌تر است و تفاوت دوم هم این‌که شتاب‌دهنده گرافیکی اولی دو هسته پردازشی بیشتر از دومی دارد.

بیشتر بخوانید:

آیا گلکسی اس8 فضای رم 8 گیگابایتی دارد؟

آیا گلکسی اس8 به S Pen مجهز می‌شود؟

از جمله دیگر مشخصات این پردازنده باید به لیتوگرافی 10 نانومتری، هشت هسته فعال با چهار هسته پرمصرف M2 و چهار هسته کم‌مصرف با معماری Cortex-A53 اشاره کرد. هسته‌های پرمصرف M و V به ترتیب روی فرکانس 2.5 و 2.3 گیگاهرتز تنظیم می‌شوند و هسته‌های کم‌مصرف هردو مدل نیز از سرعت 1.7 گیگاهرتز بهره می‌برند. همان‌طور که پیش‌تر اشاره کردیم دو نسخه در تعداد هسته‌های شتاب‌دهنده گرافیکی نیز تفاوت دارند؛ بدین ترتیب نسخه M دارای 20 هسته و V حاوی 18 هسته است که فرکانس هسته‌های هردو روی سرعت 550 مگاهرتز محدود شده است.

از جمله امکانات جانبی پردازنده هم می‌توان به پشتیبانی از رم LPDDR4، حافظه‌های پرسرعت UFS 2.1، نمایشگر 4K و اتصالات Cat.16 LTE اشاره کرد. شایعات حاکی از آن است که این محصول در بازه زمانی سه ماهه دوم سال 2017 آماده فروش می‌شود که به شایعه معرفی گلکسی اس8 در اواخر فروردین ماه قوت می‌بخشد. با توجه به این‌که سامسونگ هم پردازنده‌های خودش و هم اسنپدراگون 835 را برای کوالکام تولید می‌کند منطقی است که زمان تولید رقیب امریکایی با همتای کره‌ای متقارن باشد.

image

 

از جمله امکانات اسنپدراگون 835 هم می‌توان به هسته‌هایی با معماری Kryo و فرکانس 3 گیگاهرتزی، هسته‌های ضعیف‌تر با فرکانس 2.4 گیگاهرتز، شتاب‌دهنده گرافیکی ادرنو 540، پشتیبانی از نمایشگر 4K، اتصالات Cat.16 LTE، رم LPDDR4 و حافظه‌های پرسرعت UFS 2.1 اشاره کرد.

نظر شما درباره پردازنده گلکسی اس8 چیست؟ آیا پرچمداران 2017 توانایی رقابت با این غول کره‌ای را دارند؟ به نظر شما استفاده از پردازنده 3 گیگاهرتزی در گوشی موبایل لازم است؟

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (70 نظر)

ss

۱۳۹۵/۱۱/۱۰
وقتی شرکت اینتل کامپیوتری با اندازه ی یک کارت تولید می کند که قدرتی معادل یک مک بوک پرو دارد زیاد مهم نیست شرکت هایی مانند سامسونگ و اپل و .... چه کاری انجام میدهند و چه گوشیی با چه مشخصاتی تولید می کنند .

reza

۱۳۹۵/۱۰/۲۷
سامسونگ داره خیلی زیاده روی می کنه عزیزم این فبلت هست دیگه نباید که از یک اسمبل کیس جلوتر بره به هر حال کوچیک و بزرگی گفتن.

Mohammad

۱۳۹۵/۱۰/۱۶
اینجور خبر ها بیشتر جنبه تبلیغاتی دارن ولی مطمعنن رقیب های سرسختی داره

سینا

۱۳۹۵/۱۰/۱۳
100% بهترین گوشی تا اون روز خواهد بود

arshia

۱۳۹۵/۱۰/۱۳
باز این حرف زد
آخه IQ مگه سامسونگ داره لحظه به لحظه طراحی lol تکراریشو عوض میکنه؟