خانهاخبار
با شنیدن قیمت گوشی‌های نوکیا احتمالا شوکه می‌شوید

با شنیدن قیمت گوشی‌های نوکیا احتمالا شوکه می‌شوید

اخبار حاکی از آن‌ است که Nokia با کمک HMD در سال آینده میلادی 5 گوشی روانه بازار می‌کند. اولین گوشی که D1C نام دارد احتمالا در کنفرانس MWC بارسلونا رونمایی می‌شود و بقیه گوشی‌ها در بازه‌های زمانی چندماهه در طول سال 2017 معرفی می‌شوند.
۱۳۹۵/۱۰/۹

همان‌طور که احتمالا در خبرها خوانده‌اید کمپانی اچ‌ام‌دی گلوبال از 2016 تا 10 سال دیگر مجوز استفاده از برند نوکیا را روی گوشی‌هایش دارد. این کمپانی مدتی پیش به‌ طور رسمی اعلام کرد که در MWC 2017، (کنگره جهانی موبایل)، حضور دارد و حداقل از یک محصول جدید رونمایی ‌می‌کند. با توجه به شایعات، اولین گوشی نوکیا که به وسیله کمپانی فنلادی اچ‌ام‌دی عرضه می‌شود،Nokia D1C  نام دارد که حدود یک سالی است شایعات زیادی درباره آن شنیده‌ایم. با این وجود به نظر می‌رسد که این کمپانی با همکاری شرکای تایوانی خود، تنها برای رونمایی از یک گوشی اندرویدی برنامه‌ریزی نکرده‌اند بلکه قرار است چهار مدل گوشی هوشمند جدید را در سال آینده میلادی به بازار عرضه کنند.

image

 

به ادعای منابع معتبر، دومین و سومین موج رونمایی از گوشی‌های نوکیا در سه ماهه دوم و سوم سال آینده از راه می‌رسند. شایعات حاکی از آن است که سایز صفحه نمایش گوشی‌ها بین 5 تا 5.7 اینچ متغیر بوده و دارای وضوح QHD (2560 در 1440 پیکسل) یا FHD (p1080) هستند. اچ‌ام‌دی تولید صفحه نمایش گوشی‌های جدیدش را به شرکت‌هایی نظیر LG Display، Century Technology و Innolux سفارش داده است. ظاهرا در این میان شرکت FIH Mobile هم به عنوان شریک تجاری با آن‌ها همکاری می‌کند.

image

 

همان‌طور که پیش‌تر اشاره کردیم D1C اولین گوشی هوشمندی است که سال آینده از سوی  اچ‌ام‌دی و با برند نوکیا رونمایی می‌شود. طبق معمول این گوشی هم در دو نسخه روانه بازار می‌شود که وجه تمایز آن‌ها، ظرفیت حافظه داخلی و اندازه صفحه نمایش است. گران‌ترین نسخه این گوشی با نمایشگر 5.5 اینچی فول‌اچ‌دی و رم 3 گیگابایتی با قیمت 200 دلار به فروش می‌رسد؛ این در حالیست که نسخه ارزان‌تر با نمایشگر 5 اینچی و رم 2 گیگابایتی فقط 150 دلار قیمت دارد.

image

 

در حالی که انتظار می‌رود هر پنج گوشی نوکیا به صورت جهانی عرضه شوند، قیمت آن‌ها احتمالا بسته به کشور مورد نظر و هزینه حمل و نقل اندکی متغیر است. نظر شما درباره این گوشی چیست؟ با توجه به این‌که با این قیمت‌ها هر دو گوشی نوکیا کمتر از یک میلیون تومان هستند آیا علاقه‌ای به خرید آن‌ها دارید؟ به نظر شما نوکیا با استفاده از نام بلندآوازه‌اش در دنیای اندروید هم موفق می‌شود؟

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (54 نظر)

nokia

۱۳۹۶/۱/۴
کاملا میتونه رقابت کنه.

aaa

۱۳۹۵/۱۰/۱۸
kash nokia system amele khodesho dasht

علی محبی

۱۳۹۵/۱۰/۱۱
من که یکی از طرفدارهای اچ تی سی بودم الان میگم بهتر از نوکیا هیچ شرکت دیگه ای نمی تونه باهاش از نظر کیفیت رقابت کنه
htc x9 خریدم 40 روز بیشتر کار نکرد حیف 1300 تومنی که به اچ تی دادم بعد 2 ماه تعمیر نشده هنوز

محمد

۱۳۹۵/۱۰/۱۱
حالا اریا یه شرکت درست و درمون را میگفتی ادم میگفت یه چیزی این دو تا شرکت درپیت را که اسمشون را بردی یکیشون که در حال ورشکستگی و تعطیلیه که دیگه رقیب حساب نمیشه اون دومی هم دست کمی از اولی نداره با اون گوشیهاش که ادم را یاد موزائیک می اندازه دیگه هم این دو تا شرکت را ابرقدرت دنیای تکنولوژی سامسونگ مقایسه نکن

سینا

۱۳۹۵/۱۰/۱۱
چطور فروشنده موبایل هستی نمیتونی اسم درست لومیا رو بنویسی واقعا که