خانهاخبار
مک‌بوک پروهای جدید اپل از مشکل عمر باتری رنج می‌برند

مک‌بوک پروهای جدید اپل از مشکل عمر باتری رنج می‌برند

مک‌بوک پروهای کمپانی اپل همیشه جزو پر تقاضاترین محصولات بازار لپ‌تاپ‌ها بوده‌اند اما به نظر می‌رسد که حکمفرمایی اپل بر بازار کامپیوترهای همراه در حال افول است.
۱۳۹۵/۱۰/۸

بنیاد Consumer Reports که یک بنیاد غیرانتفاعی‌ست و کار نقد و بررسی کالاهای مختلف را انجام می‌دهد، همیشه مک‌بوک‌های اپل را به عنوان یکی از پیشنهادات خود به کاربرانش معرفی می‌کرد. اما در مورد مک‌بوک پروهای 2016 اوضاع تاحدودی متفاوت است. این بنیاد در اقدامی جالب توجه، مک‌بوک پروهای 2016 را در لیست پیشنهادات خود جای نداده است. این موضوع در حالی رخ می‌دهد که مک‌بوک‌های جدید در زمینه‌هایی مانند صفحه‌نمایش و عملکرد جزو بهترین محصولات بازار محسوب می‌شود. اما به نظر می‌رسد عمرباتری این محصولات نتوانسته نظر کارشناسان Consumer Reports را به خود جلب کند.

بنیاد Consumer Reports مدل‌های 13 اینچی بدون تاچ بار و همچنین نسخه‌های 13 و 15 اینچی مجهز به تاچ‌بار را آزمایش کرده است. در تمامی سه مدل آزمایش شده، عمر باتری عملکرد متناقضی را از خود نشان داده. در یک تست عمر باتری 3.75 ساعت به ثبت رسیده و در تست دیگر باتری تا 16 ساعت نیز پایداری از خود نشان داده.

image

در آزمایش متوالی باتری، مک‌بوک 13 اینچی مجهز به تاچ‌بار در آزمایش اول 16 ساعت، در آزمایش دوم 12.75 ساعت و در آزمایش سوم فقط 3.75 ساعت از خود پایداری نشان داد.

نسخه 13 اینچی معمولی در آزمایش اول توانست رقم 19.5 ساعت پایداری باتری را به نام خود ثبت کند اما در آزمایش دوم این عدد تا 4.5 ساعت تقلیل پیدا کرد. نسخه‌ 15 اینچی نیز در دو آزمایش متوالی باتری، به ترتیب 18.5 و 8 ساعت دوام آورد. به گفته‌ کارشناسان Consumer Reports، عمر باتری معمولا تا حدود 5 درصد از هر آزمایش نسبت به آزمایش قبل یا بعد متفاوت است اما در مورد مک‌بوک پرو، این اعداد و ارقام نمی‌توانند منعکس کننده تجربه واقعی باشند و بنابراین مک‌پروهای 2016 در آزمایش عمر باتری، نتوانستند آن چنان که انتظار می‌رفت ظاهر شوند.

آزمایشاتی که توسط Consumer Reports انجام می‌شود تا حدودی زیادی به استفاده از مرورگر وابسته است و مشکل عمر باتری مک‌بوک‌های جدید نیز ممکن است به مرورگر اختصاصی اپل یعنی "سافاری" مرتبط باشد. مرورگر سافاری به خاطر مصرف کمتر انرژی نسبت به مرورگرهای دیگر بسیار شناخته شده است اما به نظر می‌رسد که در مک‌بوک پروهای جدید این مصرف انرژی به دلایل نامعلومی افزایش یافته تا جایی که روی مصرف باتری چنین تاثیر زیادی گذاشته است.

تا به امروز نیز خبرهای زیادی از شکایت خریداران مک‌بوک پروهای 2016 از عمر باتری این لپ‌تاپ منتشر شده است اما اپل اصرار دارد که هیچ مشکلی در زمینه باتری این محصولات وجود ندارد. هرچند که کوپرتینویی ها تاکنون به گزارش Consumer Reports هیچ واکنشی نشان نداده‌اند و فقط اعلام کرده‌اند که مشتریان می‌توانند سوالات خود در رابطه با مک‌بوک‌های جدید را از طریق AppleCare پیگیری کنند.

نظر شما چیست؟ شما ترجیح می‌دهید گزارش Consumer Reports را بپذیرید یا به گفته‌های اپل در مورد عمر باتری مک‌بوک پروهای 2016 اعتماد کنید؟

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (7 نظر)

حسین باختر اصل

۱۳۹۵/۱۰/۹
بروعامو خودت اشتباه تست کردی
احتمالا دور دوم 10 درصد بوده تو هم عینکی بودی دیدیش 100 درصد

Alireza

۱۳۹۵/۱۰/۹
این هم از مک های جدید با نوار جادویی!!!

محمد

۱۳۹۵/۱۰/۹
اگه واقعا اين خبر هاي جديد از محصولات جديد اپل واقعيت داشته باشه بايد تيم كوك طرف ديگه سيب را هم يه گاز بزنه. واقعا كيفيت مونتاژ محصولات اپل داره افت پيدا ميكنه

kika

۱۳۹۵/۱۰/۸
کاملا شفاف ...
اعتماد میکنم . چون اگه این مشکل بود ، تا حالا تو دنیا ترکیده بود !!! مشکلاتی از این قبیل رو شرکت های رقیب به سرعت منعکس میکنند . من آخرین مدل مک بوک پرو رو دارم و چنین مشکلی ندارم . ممکنه تو لپتاپ ها باتری خراب هم باشه ، ولی کلیت نداره . جالبه بدونین که لپتاپ قدیمیه من که ماله مید ۲۰۱۰ هستش هنوز باتریش ۸۵ ٪ سالمه !

خشایار

۱۳۹۵/۱۰/۸
محصولات اپل کی از عمر باتری ضعیف رنج نبردن که این اولین بارش باشه ؟
lol