خانهاخبار
آتش گرفتن یک گوشی دیگر از سامسونگ؛ این‌ بار Galaxy S6 edge

آتش گرفتن یک گوشی دیگر از سامسونگ؛ این‌ بار Galaxy S6 edge

اگرچه داستان نوت 7 از تمام گوشی‌های سامسونگ متمایز است& این بار یک گوشی گلکسی اس 6 اج به دلیل نامعلومی آتش گرفته است.
۱۳۹۵/۱۰/۵

سامسونگ طی سال‌های گذشته مشغول ساخت امپراتوری خود بود و موفقیت‌های قابل توجهی هم در این زمینه کسب کرد اما با اندکی بی‌دقتی یک خاطره تلخ در ذهن طرفداران خود به جای گذاشت. ماجرا به همین‌جا ختم نمی‌شود و درست در حالی که کره‌ای‌ها خیال می‌کردند داستان نوت 7 را پشت سر گذاشته‌اند پرچمدار 2015 سامسونگ یعنی گلکسی اس6 اج نیز در یک مورد دچار حادثه مشابه شده است. برای اطلاع از جزئیات این حادثه با جی‌اس‌ام همراه باشید.

image

اگرچه آتش گرفتن گوشی‌های هوشمند چندان عجیب و دور از ذهن نیست، کارشناسان هنوز نتوانسته‌اند علت دقیق این اتفاقات را مشخص کنند. پس از گذشت چند ماه همچنان با قاطعیت نمی‌توان اعلام کرد که ریشه مشکل در خط تولید کارخانه‌های سازنده است یا مشکلات خارجی مانند شوک‌های ناشی از سقوط روی زمین یا استفاده از شارژرهای تقلبی چنین حوادثی را رقم می‌زنند. در کنار نوت 7 شاهد بودیم که گوشی‌های اپل نیز در چندین مورد دچار حادثه آتش‌سوزی شدند و حتی این اتفاق در مورد دیگر برندها نیز بی‌سابقه نیست.

image

یکی از کاربران وب‌سایت Reddit به نام ReturnThroughAether تصاویری از گوشی‌اش، گلکسی اس6 اج، منتشر کرده که بخشی از بدنه‌اش خاکستر شده است. از محتوای پست متوجه شدیم که کاربر گوشی‌ را روی میز کنار تختش گذاشته و خوابیده است؛ وقتی چشم باز کرده با گوشی سوخته خود مواجه شده که حتی بدون این‌که صاحبش را از خواب بیدار کند سوخته است. کاربر در ادامه پست نوشته که پس از تماس با کارشناسان سامسونگ و اپراتوری که گوشی‌ را فروخته هنوز چیزی دستگیرش نشده است و احتمالا مراحل اداری را طی می‌کند. او به این نکته هم اشاره کرده که گوشی پیش از حادثه هیچ مشکلی نداشته و علائم عملکرد ناقص از جمله افزایش بی‌رویه دمای بدنه یا مشکلات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری را در آن مشاهده نکرده است.

image

هرچند هنوز علت اصلی حادثه مشخص نشده، دلایل زیادی برای آتش‌گرفتن گوشی وجود دارد. البته در سال‌های گذشته تقریبا تمام برند‌ها گوشی‌هایی با عملکرد ناقص داشته‌اند که به انفجار یا آتش‌گرفتن آنها ختم شده است. چندی پیش در خبرها خواندیم که کارشناسان سامسونگ علت اصلی آتش‌گرفتن نوت7 را پیدا کرده‌اند اما هنوز برای علنی‌کردن آن آماده نیستند. شایعاتی درباره نازک‌بودن بیش از حد بدنه و کمبود فضا برای افزایش طبیعی سایز باتری وجود دارد که هنوز رسما تایید نشده‌اند.

image

در حالی که عده‌ای از طرفداران پروپاقرص سامسونگ همچنان معتقدند که نقص از گوشی‌ها نیست و احتمالا روح استیو جابز (!) مزاحم گلکسی‌های سامسونگ می‌شود، هنوز هیچ بیانیه رسمی‌ای از سامسونگ منتشر نشده و برای کسب اطلاعات بیشتر باید اندکی صبر کرد. نظر شما درباره این حوادث چیست؟

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (58 نظر)

محمد

۱۳۹۵/۱۲/۱۷
سونی که کلا داغونه رو خوب اومدی

htcocean

۱۳۹۵/۱۰/۱۴
اینم از کیفیت بینظیر سامسونگ

کامران

۱۳۹۵/۱۰/۱۱
((در حالی که عده‌ای از طرفداران پروپاقرص سامسونگ همچنان معتقدند که نقص از گوشی‌ها نیست و احتمالا روح استیو جابز (!) مزاحم گلکسی‌های سامسونگ می‌شود)) البته همچین اعتقاداتی بعید نیست !!

h4m1d

۱۳۹۵/۱۰/۸
آخه سامسونگ یا بقیه برند ها سود کنن یا ضرر چه چیزیش به من میرسه

Es

۱۳۹۵/۱۰/۸
این احتمالن ساختگی و از یک گوشی فیک باشه چون طراحی و رنگ دوربین در اس ۶ اج با این متفاوت هستش می تونین برین عکساشو ببینین