خانهاخبار
کدام گوشی راحت‌تر تعمیر می‌شود؟

کدام گوشی راحت‌تر تعمیر می‌شود؟

موسسه iFixit لیستی منتشر کرده است از گوشی‌های 2016 که راحت‌تر تعمیر می‌شوند و همچنین گوشی‌هایی که سخت‌تر تعمیر می‌شوند؛ لیستی که پرچمداران بزرگ را از نظر قابلیت تعمیرپذیری آسان با هم مقایسه کرده است.
۱۳۹۵/۱۰/۴

وقتی به خرید گوشی فکر می‌کنیم عوامل مختلفی را بررسی می‌کنیم. مشخصات گوشی اهمیت فوق‌العاده‌ای دارد و در کنار آن به سیستم عامل نیز همیشه دقت می‌کنیم. اما نکته دیگری که باید به آن اهمیت دهیم قابل تعمیر بودن گوشی است، زیرا در صورتی که تعمیر گوشی دشوار باشد هزینه بیشتری برای کاربر دارد.

موسسه iFixit لیستی منتشر کرده است از گوشی‌های 2016 که راحت‌تر تعمیر می‌شوند و همچنین گوشی‌هایی که سخت‌تر تعمیر می‌شوند. خوب است بدانید در صدر لیست گوشی‌هایی که تعمیرشان ساده است گوشی ماژولار LG G5 قرار گرفته است.

image

جی 5 ال‌جی امتیاز 8 از 10 گرفته است و iFixit ماژولار بودن این گوشی را دلیل تعمیر راحت آن دانسته. پس از جی 5، گوشی پیکسل گوگل و آیفون 7 اپل امتیاز 7 کسب کرده‌اند. اما در این لیست گلکسی اس7 سامسونگ با امتیاز 3 در میان گوشی‌هایی جای گرفته که تعمیرشان دشوار است.

iFixit مدعی شده در حالی که تمام بخش‌های گوشی سامسونگ ماژولار است، به نظر می‌رسد تمام گوشی با چسب به هم متصل شده و به همین دلیل جدا کردن بخش‌ها از هم دشوار است.

خوب است بدانید که تعمیر سخت گوشی منافاتی با قابلیت‌های گوشی ندارد، اما به هر حال گزینه‌ای است که بهتر است موقع خرید آن را مد نظر داشته باشید.

بیشتر بخوانید

۷ نکته که باید قبل از مراجعه به تعمیرکار گوشی بدانید!

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (30 نظر)

علی

۱۳۹۵/۱۲/۲۱
حقیقت این است یا می پذیرید یا عیب بنی اسراعیلی میگیرید.تازه اگر سامسونگ توی عمق 1.5 متری اب باشه توی 30 ساعت کلکش کندس.و ایا شما اینقدر سهل انگارید که گوشیتون الکی الکی بیافته تو اب؟هه
تازه اگر هم ضد اب باشه و بیافته تو اب صددرصد به اسپیکرش اسیب میزنه

مهدی

۱۳۹۵/۱۲/۷
سلام
تعمیر راحت با هزینه بالا
بنده گوشیم ال جی جی 5.. سیم یک خراب شد نمایندگی اهواز یک میلیون و دویست براتعمیرش خواست ..
واقعا مسخرس بخدا

سعید

۱۳۹۵/۱۰/۱۱
دقیقا داری بر عکس میگی دانیال جان

nurse

۱۳۹۵/۱۰/۸
خراب نمیشه ؟؟؟؟؟ یکی از گوشی هایی که زود خراب همین اس 7 هست ، البته اگه به اینم فک نکنیم که باطریشم عمری داره و خراب میشه .

سعید

۱۳۹۵/۱۰/۵
تو خوبی