خانهاخبار
تصویربرداری راحت و لذت‌بخش با LG V20

تصویربرداری راحت و لذت‌بخش با LG V20

دوربین‌ گوشی‌های همراه همیشه یکی از ملاک‌های مهم برای جلب توجه مشتریان بود‌ه‌ است. بخصوص بعد از پرطرفدار شدن نرم‌افزارهایی مثل اینستاگرام و یا تب سلفی گرفتن که هنوز هم داغ است.
۱۳۹۵/۱۰/۴

اگر در مشخصات گوشی‌های همراه نگاه کنید معمولا تنها میزان مگاپیکسل و یا نهایت میزان باز شدن درچه لنز را خواهید دید و کمتر اشاره‌ای به ویژگی‌های خاص دوربین را مشاهده خواهید کرد. ویژگی‌هایی که بعضی مواقع اگر از آنها اطلاع پیدا کنید  حتما روی تصمیمتان تاثیر خواهد گذاشت و ممکن است به کل نظر شما را عوض کند. یکی از گوشی‌هایی که به تازگی معرفی شده است و از قابلیت‌های تصویر برداری جالبی بهره می‌برد پرچم‌دار جدید ال‌جی یعنی V20 است.

به نوعی می‌توان گفت ال‌جی V20 یک دستگاه برای روایت داستان شما به شیوه دیجیتال است. علاوه بر اینکه در V20 برای اولین بار مبدل دیجیتال به آنالوگ چهارگانه های-فای یا Hi-Fi Quad DAC برای ارائه صدای عالی تعبیه شده است، این محصول از ویژگی‌های ضبط ویدئوی های-فای یا Hi-Fi Video Recording و قابلیت Steady Record 2.0 به همراه لنزهای زاویه واید یا عریض در پشت و جلوی گوشی برخوردار است. اما امکاناتی هم وجود دارند که کمتر به چشم می‌آیند ولی بسیار کاربردی هستند. در اینجا می‌خواهیم به سه نمونه از امکانات خاص دوربین V20 اشاره کنیم:

image

قابلیت  Focus Peaking

قابلیت Focus Peaking با نقطه رأس فوکوس یکی از قابلیت‌های آشنایی است که فیلم‌سازان و فیلمبرداران شیفته آن هستند. با کمک این ویژگی بارز، فضاهایی که بیشتر در فوکوس هستند به رنگ روشن (در V20 به رنگ سبز) هایلایت یا علامت‌گذاری می‌شوند. در نتیجه، کاربران فوراً تشخیص می‌دهند که کجاها در فوکوس است و کجاها نیست و وقتی در حال ضبط فیلم هستند می‌توانند فوکوس را مشاهده و تنظیم کنند. برای فعال کردن قابلیت Focus Peaking برنامه دوربین را باز کنید و در عکس یا فیلم حالت دستی را انتخاب کنید. سپس، روی فوکوس MF در قسمت سمت چپ پایین صفحه ضربه بزنید. از نوار تنظیمات که در سمت راست ظاهر می‌شود برای انتخاب فضایی از تصویری که دوست دارید فوکوس شود استفاده کنید تا نمای واضحی از تصویر فوکوس شده، دقیقا در همان جایی که می‌خواهید، داشته باشید. قابلیت Focus Peaking فقط در حالت زاویه استاندارد در لنز دوربین پشت در دسترس است.

 

قابلیت  Tracking Focus

قابلیت فیلم‌برداری ال‌جی V20 با افزودن یک دستیار قدرتمند فوکوس، که روی سوژۀ در حال حرکت قفل می‌کند، بسیار بهتر شده است. با این ویژگی تلفن هوشمند V20 ال‌جی برای ضبط ویدئوهای واضح، نظیر رخدادهای ورزشی یا تکخوانی کودک دلبند شما در مدرسه بی‌نظیر است. قابلیت Tracking Focus یا ردیابی فوکوس را در بخش تنظیمات واقع در گوشه سمت چپ در پایین نمایشگر فعال کنید. سپس، روی سوژه‌ای که می‌خواهید فوکوس کنید ضربه بزنید تا کادر سبز روشن ظاهر شود و سوژه منتخب شما را دنبال کند. اگر سوژه شما خیلی کوچک باشد (کمتر از یک‌دهم اندازه نمایشگر)، خیلی سریع حرکت کند و یا شکل و رنگ آن مدام به صورت ناگهانی تغییر کند، ممکن است قابلیت ردیابی فوکوس به سختی بتواند روی سوژه قفل شود.

 

قابلیت  Zoom Slider

قابلیت Zoom Slider یا زوم کشویی به شما امکان می‌دهد تا خیلی ملایم با استفاده از یک انگشت، به جای دو انگشت، روی نمایشگر زوم کنید یا از زوم خارج شوید. این ویژگی به محض آغاز ضبط ویدئو در حالت EXPERT در سمت چپ صفحه نمایش ظاهر می‌شود. هر چه بیشتر نوار کشویی را بالا و پایین کنید، دوربین سریع‌تر زوم می‌کند. در سمت راست بالای صفحه نمایش، یک نوار افقی کوچک وجود دارد که نشان می‌دهد چقدر روی نما زوم کرده یا از زوم خارج شده‌اید.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (4 نظر)

gooya

۱۳۹۵/۱۰/۴
ممکن است برای شما سوال باشد که رپورتاژ آگهی دقیقاً به چه معناست ؟ در جوابتان به زبان ساده باید بگوییم که منظور از تبلیغ رپورتاژ این است که تبلیغ شما در قالب تصاویر و توضیحات کامل همراه با لینک بعنوان یک مطلب در سایتی منتشر شود.

فرشاد

۱۳۹۵/۱۰/۴
سه روز پیش نمراتش در dxomark درومد
خداخیرش بده نتونست به پرچمذارا برسه حتی
رنک 85

sajjad

۱۳۹۵/۱۰/۴
پایان رپورتاژ اگهی :|

فون مانشتاین

۱۳۹۵/۱۰/۴
این قابلیت ها زیادم جدید نیستند و حتی روی G4 هم وجود دارند...