خانهاخبار
نوکیا به دلیل نقص پتنت اپل را به دادگاه می‌کشاند

نوکیا به دلیل نقص پتنت اپل را به دادگاه می‌کشاند

نوکیا اعلام کرده است که به دلیل نقض حقوق پتنت‌هایش از طرف اپل از این کمپانی در دادگاه آلمان و ایالات متحده آمریکا شکایت خواهد کرد.
۱۳۹۵/۱۰/۴

وقتی نام دعواهای حقوقی بر سر پتنت را می‌شنویم اغلب دو نام «اپل» و «سامسونگ» در ذهن تداعی می‌شود. اما این بار به جای سامسونگ، کمپانی فنلاندی نوکیا در طرف دیگر محکمه علیه اپل قرار دارد. نوکیا اعلام کرده است که به دلیل نقض حقوق پتنت‌هایش از طرف اپل از این کمپانی در دادگاه آلمان و ایالات متحده آمریکا شکایت خواهد کرد. فنلاندی‌ها بر این باورند که اپل حقوق چندین پتنت متعلق به آنها را بدون اجازه رسمی نقض کرده است.

image

اپل و نوکیا پیش از این سعی کرده بودند بدون مراجعه به دادگاه، این مسئله را حل و فصل کنند اما به نظر می‌رسد که این مذاکرات به نتیجه نرسیده و نوکیا برای احقاق حقوقش به دادگاه متوسل شده است. همزمان با شکایت نوکیا از اپل، کوپرتینویی‌ها نیز دادخواستی به دادگاه ارائه داده‌اند که در آن علیه افراد دخیل در پرونده‌ی پتنت‌های نوکیا اعلام جرم شده است. هرچند که دقیقا مشخص نیست این کار اپل نوعی فرار به جلو محسوب می‌شود یا واقعا اپل برای اثبات ادعاهای خود اسنادی در دست دارد، در حال حاضر نوکیا شکایت‌های خود از اپل را به دادگاه‌های ایالات متحده آمریکا و آلمان ارائه داده است. 

شما چه فکر می‌کنید؟ آیا به نظر شما اپل حق استفاده از پتنت‌های نوکیا را نقض کرده است؟

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (11 نظر)

h4m1d

۱۳۹۵/۱۰/۴
نوکیا قبلاً نشون داده که خیلی پیگیر اینجور چیزا میشه و موفق هست مثل چند سال پیش که از htc شکایت کرد و در دادگاه پیروز شد

rbmscpsaj

۱۳۹۵/۱۰/۴
تصمیمش که کی دزدی کرده با ما نیست. ولی وقتی از کسی که دلسوزته دل میکنی و میری دنبال کسی که اصلا فکرت نیست همین میشه.

sink

۱۳۹۵/۱۰/۴
عمو جان حداقل بگین کدوم پتنت آخه
یهو اومدین میگین نوکیا از اپل شکایت کرده . بیابید پرتغال فروش را ???

جیسون

۱۳۹۵/۱۰/۴
در راستای گفته های حامد دوست عزیزم،لطفا سایت و اطلاعات گوشیتون رو بروز کنید،من در قسمت گوشی های هواوی مدل enjoy 5s هم گفته بودم اگر گوشی یا تبلتی نیست و وجود خارجی نداره رو حذف کنید یا اصلاح کنید.به طور مثال گوشی که گفتم همون GR3،،،هستش(( Enjoy 5s))))).
ممنون از همه مسئولین سایت جی اس ام.

محمد

۱۳۹۵/۱۰/۴
اپل از اینجور خلافها زیاد انجام میده