خانهاخبار
قیمت این iPod معادل دو مرسدس بنز S550 است!

قیمت این iPod معادل دو مرسدس بنز S550 است!

محصولات اپل معمولا قیمتی به مراتب بالاتر از رقبای خود دارند و قانون بازار این است که اگر محصولی چند سال بماند قیمتش افت می‌کند، اما اگر چندین سال بماند به قیمتش افزوده می‌شود! حالا یک آیپاد 15 ساله، که در دنیای تکنولوژی عتیقه محسوب می‌شود، با قیمت نجومی در وب‌سایت eBay برای فروش گذاشته شده است.
۱۳۹۵/۹/۳۰

محصولات اپل در هر دسته‌بندی‌ای تقریبا جزو گران‌ترین گجت‌های بازارند، اما اگر تاکنون خیال می‌کردید آیفون 7پلاس هزار دلاری گران است باید بدانید که چندی پیش آیفونی به قیمت 22 هزار دلار فروخته شد! این گوشی در حقیقت اولین آیفونی بود که اپل روانه بازار کرد، با این تفاوت که بعد از گذشت 9 سال همچنان در جعبه‌‌اش دست‌نخورده حفظ شده بود. تا اینجای کار اگر خیال می‌کنید آیفون 22 هزار دلاری گران‌ترین گجت اپل است باز هم در اشتباهید، چون یک آیپاد 10 برابر گران‌تر از این آیفون قیمت خورده است! در ادامه حواشی پیرامون فروش این MP3 Player نجومی را شرح می‌دهیم. با جی‌اس‌ام همراه باشید.

image

آیپاد، مثل بسیاری دیگر از محصولات اپل، جزو انقلابی‌ترین گجت‌های دوران خود بود. این پخش‌کننده موسیقی حافظه‌ای 5 گیگابایتی داشت و مدت 10 ساعت بدون نیاز به شارژ مجدد فعالیت می‌کرد که مشابه این عملکرد را حتی در پلیرهای امروزی هم می‌بینیم! نکته دیگر این‌که نمایشگر 2 اینچی سیاه و سفید دستگاه آن را از رقبا متمایز می‌کرد. یکی از دلایلی که این نسخه آیپاد را برای اپل خاص می‌کند، نقشی است که در سناریو موفقیت اپل بازی کرد. این گجت اولین‌بار به کوپرتینویی‌ها اعتماد به نفس رقابت در دنیای اسمارت‌فون‌ها را داد و به گونه‌ای ایده ساده و اولیه‌ای از اسمارت‌فون بود که بعدها در قالب آیفون به بلوغ رسید.


image
image

حالا یک آیپاد که مانند روز اول در جعبه خود حفظ شده برای فروش در وب‌سایت eBay قرار گرفته است. وقتی که قیمت آیفون 9 ساله 22 هزاردلار است، احتمالا می‌توانید قیمت آیپاد 15 ساله را حدس بزنید. قیمتی که برای این گجت در نظر گرفته شده 200 هزار دلار (750 میلیون تومان!) است. اگر هنوز هم کاملا شوکه نشده‌اید، باید بدانید که با این پول می‌توان دو مرسدس‌بنز S550 نو خرید که عملکردی به مراتب مفید‌تر از آیپاد 15 ساله دارند!

نظر شما درباره این گجت چیست؟ آیا اگر توانش را داشتید چنین پولی برای خرید این دستگاه خرج می‌کردید؟ نظر شما درباره محصولات اپل و قیمتشان چیست؟ آیا واقعا ارزش پول هنگفتی را که پرداخت می‌کنیم دارند؟

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (22 نظر)

سهراب

۱۳۹۵/۱۰/۳
داداچ ..!!!
دو قرون بده آش بهمین خیال باش

me

۱۳۹۵/۱۰/۲
منم ي دونه نوكيا e90 نوووو تو جعبه دارم كسي ميتونه ابش كنه با بنز ك نه با پيكان جوانانم حاضرم عوضش كنم?

rafa_

۱۳۹۵/۱۰/۱
مولتی میلیارذدر تازه بدوران رسیده چینی زیاده

پرهام

۱۳۹۵/۱۰/۱
دوست من منظورش قیمت جهانی s550 ه ! و دقیقا نویسنده درست نوشته! یکم روی شعور نویسنده حساب کن بعد بگو ((یه چیز میندازی))! قرار نیس برای مقایسه یه آیپاد با یه ماشین لوکس بخواهیم عوارض و مالیات نجومی ا که ایران داره روی خودرو رو حساب کنیم

مصطفی

۱۳۹۵/۱۰/۱
باور کنید اینارو خوده اپل تولید میکنه یا تو انبار داره که واسه تبلیغ با این قیمتهای احمقانه وارد بازار میکنه تا به شعور آدمها توهین کنه