خانهاخبار
اطلاعات بیش از 1 میلیارد کاربر یاهو هک شد!

اطلاعات بیش از 1 میلیارد کاربر یاهو هک شد!

اگر اخبار مربوط به یاهو را دنبال کرده باشید، حتما از سرقت اطلاعات 500 میلیون کاربر آن باخبرید. این بار یاهو از هک شدن اطلاعات بیش از 1 میلیارد کاربر خود خبر می‌دهد.
۱۳۹۵/۹/۲۷

چند ماه پیش، یاهو در خبری رسمی اعلام کرد که هکری با نام a.k.a. Peace اطلاعات 500 میلیون کاربر را به سرقت برده است. بر اساس خبرهای منتشرشده، این اطلاعات شامل نام کاربری، رمز عبور و تاریخ تولد کاربران یاهو بود که 200 میلیون از این حساب‌های کاربری با قیمتی معادل 2000 دلار فروخته شده است.

انتشار این خبر نگرانی‌های زیادی برای کاربران یاهو ایجاد کرده است، به ‌ویژه کسانی که با ایمیل‌های هک‌شده در ارتباط بوده‌اند. یکی از پایگاه‌های خبررسانی یاهو تایید کرده که اطلاعات بیش از 1 میلیارد کاربر یاهو به سرقت رفته است. احتمالا باید علت و چگونگی رخ دادن این اتفاق را در پیشامد مشابه سال 2013 جستجو کرد.

اطلاعات هک‌شده شامل اسامی کاربران، آدرس ایمیل، شماره تلفن، تاریخ تولد و احتمالا برخی سوالات و پاسخ‌های امنیتی بوده است. کارشناسان یاهو معتقدند که این هکر با ایجاد کوکی (Cookies) توانسته به تعداد بسیار زیادی از حساب‌های کاربری دسترسی پیدا کند و بدین شیوه اطلاعات شمار زیادی از کاربران را در اختیار بگیرد. کارشناسان یاهو با انتشار خبر زیر، عوامل دولتی را مسئول پاسخگویی به این اتفاق می‌دانند.

ما معتقدیم بسیاری از فعالیت‌های هکرها و سارقان اطلاعات کاربران با مقامات دولتی و افراد تحت حمایت دولت در ارتباط بوده است و عوامل دولتی مسئول پاسخگویی به سوالات مربوط به هک شدن اطلاعات کاربران در 22 سپتامبر 2016 هستند.

یاهو در جدیدترین گزارش‌های منتشرشده اقدام به آگاه‌سازی سایر کاربران برای جلوگیری از به سرقت رفتن اطلاعات کاربری‌شان کرده است. کارشناسان یاهو انجام دادن اقدامات زیر را به کاربران توصیه کرده‌اند:

  1. تغییر رمز عبور و سؤالات امنیتی
  2. بررسی تمام حساب‌های کاربری برای باخبر شدن از فعالیت‌های مشکوک
  3. عدم بازدید از لینک‌ها و ایمیل‌های مشکوک
  4. استفاده از خدمات و سرویس‌های امنیتی یاهو

طبق آمار و ارقام، بسیاری از کاربرانی که اطلاعات حساب کاربری‌شان به سرقت رفته و سایر کاربرانی که خطر هک شدن ایمیل خود را احساس کرده‌اند به‌سرعت از سرویس‌های یاهو جدا شده‌اند و به دامن امن گوگل و سرویس Gmail پناه آورده‌اند تا از امنیت اطلاعات شخصی و حساب کاربری خود آسوده‌خاطر باشند.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (2 نظر)

Hmk

۱۳۹۵/۹/۲۸
خدا بیامرزه یاهو رو مخصوصا یاهو مسنجرش از وقتی که هم به فروش رفت و افتاد دست اینو اون چیزی به اسم امنیت نمیشه روش گذاشت

zack

۱۳۹۵/۹/۲۷
این یاهو اصلا چیزی به نام امنیت داره؟
هرچند وقت یکبار،یه عملیات بزرگ هک راه میندازن و اطلاعات چندین میلیون کاربر رو هک میکنن،حالا هم میلیاری شده