خانهاخبار
قابلیت به اشتراک گذاری موقعیت با دوستانتان در گوگل مپس فراهم می‌شود

قابلیت به اشتراک گذاری موقعیت با دوستانتان در گوگل مپس فراهم می‌شود

اطلاعات لو رفته از نسخه‌های در دست توسعه گوگل مپس قابلیت جدیدی را نشان می‌دهد که توسط آن می‌توانید موقعیت مکانی و همچنین مسیر طی شده خود را درون برنامه با دوستانتان به اشتراک بگذارید.
۱۳۹۵/۹/۲۷

کاربران برنامه گوگل مپس به‌زودی می‌توانند موقعیت مکانی دقیق خود را با خانواده و دوستان‌شان به اشتراک بگذارند.
بر‌اساس اطلاعاتی که از آخرین نسخه آزمایشی گوگل مپس به دست آمده است، به این برنامه یک بخش جدید با نام دوستان یا friends اضافه شده است.

کاربران می‌توانند دوستان و خانواده خود را به این لیست اضافه کنند تا کار به اشتراک‌گذاری راحت‌تر از قبل شود.
از این به بعد شما نه‌تنها می‌توانید موقعیت مکانی خود را به راحتی درون خود برنامه به اشتراک بگذارید، بلکه با قابلیت Navigation Sharing می‌توانید مسیر و وسیله مورد نظر خود را نیز برای رسیدن دوستانتان به مقصد، به آن‌ها اعلام کنید.

image

قابلیت جدید دیگری که گوگل مشغول به پیاده‌سازی آن است، Hands-Free Faster Route نام دارد. با این قابلیت هنگامی که گوگل تشخیص دهد شما در مسیر دورتر یا شلوغ‌تری مشغول رانندگی هستید، به شما پیشنهاد می‌کند که مسیر بهتری را نشانتان بدهد. شما می‌توانید بدون استفاده از دست و تنها با گفتن بله یا خیر و فرمان صوتی، می‌توانید این پیشنهاد گوگل را قبول یا رد کنید.

ویژگی دیگری که ممکن است مخصوصا برای کاربران ایرانی جذابیت بیشتری داشته باشد، تغییر سیستم ذخیره‌سازی آفلاین گوگل مپس است. گوگل در سیستم جدید سعی می‌کند اطلاعات بیشتری را، از جمله اطلاعات راهبری، به شکل آفلاین ذخیره کند تا هم برنامه سرعت بیشتری در پردازش اطلاعات داشته باشد و هم کاربران هنگامی که به اینترنت پرسرعت دسترسی ندارند دچار مشکل نشوند.

image

البته هنوز مشخص نیست این امکانات به مرحله نهایی هم برسند و کاربران بتوانند از آن‌ها استفاده کنند. ممکن است در مرحله توسعه این قابلیت‌ها آنطور که باید به کیفیت لازم نرسند و از چرخه توسعه حذف شوند.

شما چقدر از برنامه‌های راهنمای مسیر و نقشه‌های شهری استفاده می‌کنید و گزینه اولتان کدام برنامه است؟

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (4 نظر)

sink

۱۳۹۵/۹/۲۸
درسته یه تعدادی حذف‌شدن ، ولی یه تعدادی هم مخفی شدن ! اگر توی نت سرچ کنید میتونید راه های پیدا کردنشون رو پیدا کنید !
در مجموع تو آخرین آپدیتی که من گرفتم ، نسبت‌به قدیم امکانات بهتری داره
یه مدت هم امکان سیو کردن هیچ قسمتی از خاک ایران وجود نداشت . تو اپدیت آخر دوباره میشه سیو کرد

هادی

۱۳۹۵/۹/۲۸
من همیشه از برنامهای مسیر یابی استفاده میکنم بیشتر گوگل مپس واقعا برنامه کار امدیه

محمد

۱۳۹۵/۹/۲۸
قابلیت اشتراک گذاری موقعیت با دوستان قابلیت جدید نیست تو ورژن های قدیمی تر این قابلیت وجود داشت و من خودم استفاده میکردم نمیدونم واسه چی حذف شد خیلی از قابلیتهای گوگل مپ با ارتقا حذف شدن

کامبیز

۱۳۹۵/۹/۲۸
مگه بیکارم موقعیت مکانیمو به گوگل لو بدم وقتی کشورم تحریمه بجاش آیپیمو تغییر میدم و از همه اپلیکیشان گوگل حتی اونایی که تحریمن استفاده میکنم راستی یکسوال به نظر شما این مساله ایرادی نداره ؟؟این که یکهو گوگل بخواد گوگل میلمو مسدود کنه