خانهاخبار
گوشی Honor Magic رسما معرفی شد؛ جادویی چشم‌نواز

گوشی Honor Magic رسما معرفی شد؛ جادویی چشم‌نواز

بعد از تبلیغات و شایعات زیاد پیرامون گوشی جدید هوآوی، یعنی Honor Magic، این گوشی بلاخره به شکل رسمی معرفی شد؛ امکانات سخت‌افزاری بالارده همراه با هوش مصنوعی اختصاصی و طراحی جذاب.
۱۳۹۵/۹/۲۶

مدتی پیش بود که شرکت هوآوی دعوت‌نامه‌هایی را ارسال کرد که خبر از رونمایی یک گوشی جدید به نام Honor Magic با ویژگی‌هایی اختصاصی می‌داد. اما حالا این شرکت بزرگ چینی پرده از جادوی خود برداشته و این گوشی را به شکل رسمی معرفی کرد. گوشی‌ای که با ویژگی‌های خاص خود می‌تواند در بازار علاقه‌مندان خود را پیدا کند.

این مطلب را ابتدا با یک خبر بد شروع می‌کنیم؛ هوآوی فعلا هیچ برنامه‌ای برای عرضه این گوشی خارج از کشور چین ندارد و آن را تنها در فروشگاه‌های محدودی می‌توانید بخرید.

مشخصات گوشی آنر مجیک

با هم نگاهی به مشخصات این گوشی جدید می‌اندازیم. احتمالا شما هم در اولین نگاه متعجب شوید زیرا این گوشی هیچ سخت‌افزار یا ویژگی به خصوصی ندارد. پردازنده استفاده شده در این گوشی Kirin 950 است که پیش از این در Honor 8 دیده بودیم. دیگر مشخصات هم آنچنان که در شایعات شنیده بودیم رده بالا و یکه‌تاز نیست. هرچند می‌تواند با پرچمداران فعلی رقابت نزدیکی داشته باشد. لیست مشخصات این گوشی را می‌توانید در جدول زیر ببینید.

image

جادوی این گوشی در کجا نهفته است؟

شرکت هوآوی تمام سحر و جادوی تبلیغاتی خود را درون مغز متفکر گوشی جدید خود پنهان کرده است. این محصول از هوش مصنوعی انحصاری هوآوی بهره می‌برد که ترکیبی است از سنسورهای سخت‌افزاری و امکانات نرم‌افزاری جدید. یکی از امکانات بخش هوش منصوعی این گوشی با نام WiseScreen یک سنسور در قسمت جلویی گوشی است که با سنسورهایی در قاب گوشی ترکیب می‌شود و هنگامی که شما گوشی را بلند می‌کند با شناسایی دست‌ها و صورت شما به شکل همزمان در کسری از ثانیه قفل گوشی را باز می‌کند. همچنین هنگامی که صاحب گوشی آن را به کناری می‌گذارد یا درون جیب خود می‌برد صفحه نمایش به سرعت خاموش و گوشی قفل می‌شود.

image

ویژگی دیگری که هوآوی از آن با نام FaceCode Intelligent Recognition یاد می‌کند نیز مربوط به امنیت گوشی شماست. با این ویژگی آنر مجیک در هنگامی که دستگاه قفل است اعلانات را تنها به افرادی نشان می‌دهد که صورتشان توسط دوربین ثبت و شناسایی شوند. این گزینه می‌تواند از خواندن اعلانات و پیام‌های شما توسط افراد غریبه جلوگیری کند.

برای استفاده بهینه از ویژگی‌های هوش‌مصنوعی، شرکت هوآوی از رابط کاربری اختصاصی‌ای به نام Honor Magic Live رونمایی کرد که به شما کمک می‌کند از امکانات این تلفن همراه به بهترین شکل استفاده کنید. این شرکت به عنوان نمونه به بخشی از کارهایی که می‌توانید با آنر مجیک انجام بدهید اشاره کرد:

  • شما در یک برنامه ارتباطی مانند WeChat مشغول گپ زدن با دوستتان درباره فیلم‌های سینمایی هستید که هوش مصنوعی Honor Magic به کمک شما می‌آید و به شما  آخرین فیلم‌های پرطرفدار اکران شده را پیشنهاد می‌کند.
  • شما سوار ماشین می‌شوید و بلافاصله بعد از حرکت به سمت مقصد، گوشی باهوش شما این موضوع را متوجه می‌شود و به شما پیشنهاد می‌کند که گوشی خود را به حالت اختصاصی رانندگی ببرید.
  • مشغول گشت و گذار در سایت‌های مختلف هستید که به اطلاعات خاصی برمی‌خورید و قصد دارید درباره آن موضوع بیشتر بدانید؟ کافی است تا دکمه خانه را نگه دارید تا قابلیت DeepThink فعال شود و طبق محتویات آن سایت به شما پیشنهادات مختلفی ارائه کند. (مشابه هوش مصنوعی گوگل و قابلیت Now on Tap)
  • هنگامی که شما در سالن‌های نمایش بلیط نمایش رزرو می‌کنید هوش مصنوعی آنر مجیک آن را به ذهن می‌سپارد و بلافاصله بعد از رسیدنتان به سالن آن را بر روی گوشی نشان می‌دهد.

گوشی موبایل هوآوی آنر مجیک امکانات دیگری نیز دارد. به عنوان مثال، زمانی که به محیط بسیار تاریکی وارد می‌شوید، برنامه چراغ قوه به صورت اتوماتیک اجرا می‌شود تا در صورت تمایل آن را روشن کنید. همچنین قابلیت دیگری به نام My Pocket وجود دارد که در هر محیطی می‌توانید تنها با کشیدن انگشتان خود از پایین به بالا آن را فعال کنید. My Pocket به شما این اجازه را می‌دهید تا محتویات صفحه را به شکل عکس، متن، ویدئو یا موسیقی به راحتی به اشتراک بگذارید یا آن‌ها را ذخیره کنید.

هوآوی اعلام کرده است که رابط کاربری Honor Magic Live در دو نسخه Magic Live Stable و Magic Live Evolutionary در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت. هر دو نسخه دارای تمام ویژگی‌ها هستند و تفاوت‌شان برای افرادی است که تمایلی به به‌روزرسانی مداوم گوشی خود ندارند. نسخه Stable به شکل ماهانه و نسخه Evolutionary هر دو ماه یک بار به‌روزرسانی می‌شود. جابجایی بین این دو نسخه هم به راحتی و از طریق صفحه تنظیمات قابل انجام است.

طراحی گوشی Honor Magic

ظاهرا تمام آن چیزی که هوآوی به عنوان برگ برنده این گوشی در سبد خود داشت همان ویژگی هوش مصنوعی بود، زیرا در اینجا هم تمام امیدهایمان به شایعات پیشین را مبنی بر بی‌حاشیه بودن این گوشی از بین رفته می‌بینیم. اما بیایید شایعات را کنار بگذاریم و به چشم یک گوشی جدید به طراحی این زیباروی چینی نگاه کنیم.

این محصول از یک صفحه نمایش ۵.۰۶ اینچی AMOLED با لبه‌های خمیده و رزولوشن 2K استفاده می‌کند. طراحی لبه‌های خمیده این گوشی بسیار زیبا و منحصر به فرد است. دکمه خانه یا هوم این گوشی نیز به گونه‌ای طراحی شده که جایگزین دکمه‌های استاندارد عقب و پیش‌نمایش شود. کاربران می‌توانند با دو بار ضربه زدن به دکمه‌ خانه یا کشیدن انگشت بر روی این دکمه، عملکرد دکمه‌های نام‌برده را شبیه‌سازی کنند. این تغییر باعث شده است که در پنل جلوی گوشی فضای بیشتری برای صفحه نمایش داشته باشیم. سنسور اثر انگشت این گوشی نیز در زیر همین دکمه قرار دارد.

image

در کنار موارد گفته شده، باتری این گوشی نیز از تکنولوژی جدید هوآوی ساخته شده است. با استفاده از تکنولوژی جدید هوآوی که در ساخت باتری از گرافیت استفاده می‌کند، سرعت شارژ این باتری به شکل چشم‌گیری افزایش پیدا می‌کند. باتری آنر مجیک قادر است تنها در ۱۰ دقیقه از حالت صفر به ۴۰ درصد ظرفیت برسید و با گذشت ۲۰ دقیقه ۷۰ درصد را شارژ کند. دوربین این گوشی نیز دارای لنزی دوگانه مشابه میت ۹ و سنسوری ۱۲ مگاپیکسلی است. یکی از این لنزها برای ثبت جزئیات و عکس‌های سیاه سفید استفاده می‌شود.

سخن پایانی

با توجه به امکانات و تبلیغات شرکت هوآوی کاملا مشخص است که این شرکت قصد دارد تا آنر مجیک را به یک محصول موفق و چشمگیر از لحاظ امکانات و طراحی تبدیل کند. هر چند این محصول پتانسیل رسیدن به این جایگاه را می‌تواند داشته باشد، اما یک مانع در جلوی خود می‌بیند و آن هم عرضه محدود این گوشی در کشور چین است. این گوشی از امروز با قیمت پایه ۵۳۰ دلار و در رنگ‌های مشکی و سفید به فروش می‌رسد.

باید منتظر ماند و عکس‌العمل بازار را به این گوشی دید. آیا Honor Magic توانسته است انتظارات شما را برآورده کند یا هوآوی بیش از حد بر روی تبلیغات آن مانور داده بود؟ آیا این گوشی می‌تواند رضایت کاربران را جلب کرده و تبدیل به گوشی موفقی شود؟

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (57 نظر)

اصغری

۱۳۹۵/۱۰/۱۹
اولین دوربین دوتایی ال جی زد، اول سال ۲۰۱۱ مدل p920

m

۱۳۹۵/۹/۲۹
عاقای پر تعصب میتونی یه سرچی بزنی که اولین گوشی امولد چه گوشی بود و از کدام کمپانی الان نوکیا قربانی مایکروسافت و سیاستها شده وگرنه خودتم میدونی اگه تا الان اندروید زده بود کسی سامسونگ رو بوق حساب نمیکرد ، من هنوز هنوزه نوکیا دارم حاضرم از هر ارتفاعی پرت کنم و با هر گوشی کل بندازم ، کلا تو فاز هنگ روید نیستم بشینم تم عوض کنم یا بزنامه گل منگولی نصب کنم یا مثلا پز بدم سه هزارتا برنامه داره اندروید مثلا صدتا چراغ قوه ، دویست تا ماشین حساب یا چیزای دیگ

سجاد

۱۳۹۵/۹/۲۸
برا اینکه این قابلتو که تشخیص بده گوشی توجیبت یا روی میزه وصفحه قفل وخاموش باشه مال دوسال پیش اپله خخخخخخخ

سجاد

۱۳۹۵/۹/۲۸
دم هواوی گرررم..من کابرios هستم ولی خیلی خوشحالم که هواوی داره پیشرفت میکنه وبازار رقابتو داغترمیکنه..اینا همش یعنی سودبه نفع مشتری

محمد

۱۳۹۵/۹/۲۸
اولین بار htc دو دوربینه ساخت به نام سالhtc evo . 2011.