خانهاخبار
Android Things: گام محکم گوگل در بازی اینترنت اشیا

Android Things: گام محکم گوگل در بازی اینترنت اشیا

حالا که بازار اندروید اشیا داغ است، گوگل هم قدرتمندتر از پیش وارد می‌شود و سیستم عامل Android Things را معرفی می‌کند.
۱۳۹۵/۹/۲۴
image

اینترنت اشیا این روزها بسیار پررونق است و همه می‌خواهند به حوزه آن وارد شوند. پیش‌تر دیدیم که مایکروسافت تلاش کرد دستیار شخصی‌اش کورتانا و ویندوز 10 را وارد اینترنت اشیا کند و حالا گوگل می‌خواهد به همه بگوید که این شرکت نیز دستی در این بازی دارد. آیا پلتفرم IoT گوگل را به خاطر دارید؟ اگر به یاد بیاورید، این پلتفرم Brillo نامیده شد.

حالا گوگل تصمیم گرفته نام سیستم‌عامل IoT خود را به Android Things تغییر دهد؛ نامی که به خاطر سپردن آن بسیار آسان‌تر است. Brillo بر پایه اندروید بود، اما اکنون این پلتفرم ارتقا یافته و به توسعه‌دهندگان اجازه می‌دهد از همان ابزارهایی که برای اندروید استفاده می‌کنند برای این سرویس نیز استفاده کنند و سرویس اینترنت اشیا خود را راحت‌تر راه بیندازند. گوگل نسخه جدید پیش‌نمایش اندروید اشیا (البته بخشی از آن) را منتشر کرده است.

بخش دیگر این آپدیت Weave است؛ چیزی که گوگل آن را ابزاری برای سازگاری و کار کردن بهتر دستگاه‌های IoT با هم می‌داند. اما بخش دیگری که جالب توجه است استفاده از Weave برای اتصال راحت‌تر دستگاه‌ها به سرویس‌های ابری همچون Google Assistant است. به نظر می‌رسد خبرهای خوبی در زمینه اینترنت اشیا در راه است. پیش‌بینی شما چیست؟

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

مجتبی

۱۳۹۵/۹/۲۴
دوستان اینجا هم یه نظری بدن!
متاسفانه فقط تو کل کل کردن سر این برند و اون برند هنرمندیم ماها !
البته خودمم نظر خاصی ندارم! :-)