خانهاخبار
اولین حسگر اپتیکال اثر انگشت رونمایی شد

اولین حسگر اپتیکال اثر انگشت رونمایی شد

با رونمایی Synaptic از حسگر اپتیکال اثر انگشت، به نظر می‌رسد شایعه استفاده گلکسی اس 8 از حسگر اثر انگشتی که روی نمایشگر جای می‌گیرد دارد تحقق می‌یابد.
۱۳۹۵/۹/۲۴
image

پس از استفاده اپل از حسگر اثر انگشت در آیفون 5اس، که مورد توجه کاربران قرار گرفت، این حسگرها هر روز بیش از پیش در گوشی‌های هوشمند دیده شدند. ابتدا تنها امنیت این حسگرها مطرح بود و پس از مدتی سرعت آنها نیز اهمیت پیدا کرد، طوری که  اکنون وجود آنها ویژگی مهمی برای کاربران شده‌ است.

حالا با توجه به کم شدن حاشیه نمایشگرهای گوشی‌های هوشمند، چالش جدیدی پیش روی تولیدکننده‌هاست تا این حسگرها را در جایی مناسب قرار دهند. وقت آن رسیده که نسل جدید حسگر اثر انگشت اپتیکال به کار گرفته شود. این نوع حسگرها به‌راحتی در بخش پایینی نمایشگر قرار می‌گیرند و فضای جداگانه‌ای روی پنل جلویی گوشی نیاز ندارند.

امروز Synaptic از اولین حسگر اپتیکال اثر انگشت برای گوشی‌های هوشمند و تبلت‌ها پرده برداشت؛ حسگری که از روی شیشه 1 میلی‌متری هم عمل می‌کند. این حسگر طراحی بدون دکمه را ممکن می‌سازد و دقت بالایی دارد.

این سنسور با شیشه 2.5D نیز سازگار است و تولیدکننده‌ها می‌توانند از آن خلاقانه استفاده کنند. پشتیبانی از تکنولوژی PurePrint باعث می‌شود اثرانگشت جعلی از اثر انگشت درست تشخیص داده شود.

همان طور که پیش‌تر شنیده بودیم، گفته می‌شود در گلکسی اس8 سامسونگ خبری از دکمه خانه نیست و حالا رونمایی از این نوع سنسور نیز به شایعه مذکور قوت می‌بخشد. این احتمال نیز وجود دارد که سامسونگ به استفاده از سنسورهای ساخت دیگر تولیدکننده‌ها پایان دهد؛ خبری که هنوز رسما تایید نشده است.

به هر حال سال آینده احتمالا سال پایان کنترل نرم‌افزاری سخت‌افزار و آغاز سنسورهای اپتیکال اثر انگشت و نمایشگرهایی با کمترین لبه خواهد بود. نظر شما چیست؟

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (47 نظر)

یه بنده خدا

۱۳۹۵/۹/۲۸
Htc اوله؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!
از کجا درآوردی اینو؟

میلاد

۱۳۹۵/۹/۲۶
Best htc.پسر جان.باگ و هنگ شاخصه مهم گوشی های هنگ تی سیه اینو همه میدونن البته گرمای زیاد باتری بی مصرف و صفحه نمایش بی کیفیت یکبار مصرف هم از دیگر خصوصیات این آشغال سازه.همه فهمیدن نهایت 10 سال بیشتر نداری خخخخخخخخخ

سینا

۱۳۹۵/۹/۲۶
ااا این که هنگ تی سی 10 آشغاله.دوستان نگاه کنین از دستش مشخصه چقدر سنش کمه..آخی کوچولوووووو

سینا

۱۳۹۵/۹/۲۶
Besthtc earl arya
پسر ساده لوح هنگی میبینم که بازم مثل بچه ها صحبت میکنی و یک عکس از هنگ تی سی ۱۰گذاشتی و ذوق کردی.یکبار عکس خودتو بذار تا همه بدونن چقدر سن ات کمه بچه.فعلا با اون اسباب بازیت بازی کن

zack

۱۳۹۵/۹/۲۵
بله و htc هم اوله