خانهاخبار
گوگل توسعه خودروهای خودران را متوقف می‌کند

گوگل توسعه خودروهای خودران را متوقف می‌کند

در حالی که انتظار می‌رفت در آینده‌ای نزدیک خودروهای خودران گوگل به سرانجام برسند، این شرکت اعلام کرده که توسعه آن را متوقف می‌کند. دلایل مشخصی برای این تصمیم اعلام نشده، اما ظاهرا گوگل قصد دارد فناوری خودرو خودران را به نوعی دیگر و روی خودروهای معمول بازار پیاده کند.
۱۳۹۵/۹/۲۳

گزارش‌های رسیده حاکی از آن است که گوگل تصمیم گرفته توسعه خودروهای خودران بدون پدال و فرمان را متوقف کند. خودرو بدون راننده گوگل، که پیش از این معرفی شده بود، امکان کنترل خودرو را به سرنشینان نمی‌داد و به‌صورت کاملا خودکار به سمت مقصد تعیین‌شده حرکت می‌کرد.

image

گوگل اعلام کرده که قصد دارد با کمپانی‌های خودروساز همکاری کند تا پروژه توسعه خودروهای خودران را تا پایان سال آینده میلادی در سرویس‌های اشتراک خودرو یا Ride Sharing پیش ببرد. برای این منظور گوگل با کمپانی فیات کرایسلر از ماه مه سال جاری همکاری‌اش را آغاز کرده تا یک مدل متفاوت از مینی ون Pacifica را توسعه دهند.

فیات کرایسلر یک نمونه آزمایشی از خودرو مورد نظر گوگل تولید کرده که اگر از آزمایش‌ها سربلند بیرون بیاید، می‌توان آن را برای مقاصد تجاری به تولید انبوه رساند.

لری پیج، مدیرعامل آلفابت، و آقای Porat، مدیر ارشد مالی شرکت، اشاره کرده‌اند که در مقطع فعلی توسعه خودروهای خودران بدون فرمان و پدال توسط گوگل عملی نیست. توسعه خودروهای خودران یکی از پروژه‌های آزمایشگاه Google X بود که حالا دچار این تغییر و جهش بحث‌برانگیز شده است. 

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)