خانهاخبار
مشاهده آنلاین صورت حساب شماره همراه اول دلخواه شما

مشاهده آنلاین صورت حساب شماره همراه اول دلخواه شما

اطلاع از مبلغ صورت حساب میان‌دوره و پایان‌دوره مشترکین همراه اول به‌صورت آنلاین ساده‌تر از همیشه شده است. آیا قرار گرفتن این اطلاعات در دسترس عموم ممکن است جنبه منفی نیز داشته باشد؟
۱۳۹۵/۹/۲۲

به‌طور معمول اپراتورهای تلفن همراه پنلی در اختیار مشترکین خود می‌گذارند که امکانات متنوعی مانند مشاهده و پرداخت قبض‌های میان‌دوره و پایان‌دوره در اختیار آنها می‌گذارد.

در ایران نیز هر سه اپراتور بزرگ کشور یعنی همراه اول، ایرانسل و رایتل چنین پنلی در اختیار کاربران گذاشته‌اند. استفاده از این پنل‌ها منوط به داشتن نام کاربری و کلمه عبور است و هر کاربر براساس دستورالعملی که اپراتور ارائه می‌کند می‌تواند به راحتی نام کاربری و کلمه عبور اختصاصی خود را به دست آورد.

image

در این بین همراه اول کمی پا را فراتر نهاده و یک آدرس اینترنتی معرفی کرده که از طریق آن می‌توان رقم قبض میان‌دوره و پایان‌دوره تمام مشترکین همراه اول را تنها با دانستن شماره خط آنها مشاهده کرد؛ یعنی بدون اینکه نیاز باشد نام کاربری و کلمه عبور خاصی وارد کنید، می‌توانید صرفا با وارد کردن شماره خط همراه اول رقم قبض را مشاهده کنید.

بدون شک تسهیل در مشاهده رقم قبض و پرداخت آن را می‌توان جنبه مثبت این قابلیت قلمداد کرد، اما آیا به نظر شما رقم قبض موبایل در دسته اطلاعات شخصی افراد جای نمی‌گیرد؟ 

همراه اول آدرس billing.mci.ir/billing را به‌صورت عمومی در اختیار همه قرار داده و می‌توانید با وارد کردن شماره خط همراه اول رقم قبض آن را مشاهده و پرداخت کنید. این در حالی است که ایرانسل چنین امکانی را در اختیار مشترکان خود نگذاشته و رایتل نیز برای نشان دادن رقم صورت حساب کد ملی صاحب خط را علاوه بر شماره خط طلب می‌کند. 

نظر خودتان را در این مورد با ما در میان بگذارید. آیا این ویژگی را مثبت ارزیابی می‌کنید یا به نظر شما جنبه منفی آن پررنگ‌تر است؟

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (8 نظر)

امیر

۱۳۹۵/۹/۲۲
خب از خیلی قبل تر از اینها نرم افزار هایی مثل آپ هم چنین امکانی رو در اختیار کاربرا قرار میدادن
برنامه ی آپ (آسان پرداخت) هم تنها با وارد کردن شماره ی موبایل، صورت حساب میان دوره و پایان دوره رو نمایش میده

آرش

۱۳۹۵/۹/۲۲
سوء استفاده ای نمیشه از این سامانه کرد . مشاهده بدهی یک خط هیچ مشکلی نداره . آفرین به همراه اول

مصطفی

۱۳۹۵/۹/۲۲
البته ایرانسل هم نقص هایی داره ، ولی بله منم موافقم همراه اول همیشه از ایرانسل تقلید میکنه و تو بیشتر موارد هم عقبتره
درمورد اون دوستمون هم که میگه ترابرد به همراه اول بیشتر بوده ، بله بیشتر بود ظاهرا ولی دلیلش خیلی مهمه من نمیگم چرا خودت برو تحقیق کن ، چون من خودم ترابرد کردم به ایرانسل ولی همراه اول با یکسری کارها منو مجبور مرد علی رغم میلم دوباره برگردم
مسائل همیشه اون طور که به نظر میان نیستن

kouroshbozorg

۱۳۹۵/۹/۲۲
آقا جواد به مطلبی که در مورد توزیع پذیری خط های واگذار شده و فعال همراه اول و ایرانسل که چندی پیش در همین سایت منتشر شد، نگاه کردی؟! به نظر من نگاه نکردی! تازه میزان ترابرد از ایرانسل و رایتل به همراه اول بیشتر بوده تا از همراه اول به ایرانسل و رایتل! خوبه یه کوچولو واقعیت گرا باشی و منطقی برخورد کنی.
همراه اول هم کد های دستوری بی شماری داره!
هر دوی همراه اول و ایرانسل خدمت های خوبی دارند.

رضا

۱۳۹۵/۹/۲۲
فکر کنم اینو گذاشته که ملت مجبور شن فوری قبض هاشونو پرداخت کنن خخخخ چون پرداخت شده باشه صفر میزنه و کسی نمیفهمه