این موضوع را هارلد کروگر، مدیرعامل شرکت بامو، در مصاحبه اخیر خود بیان کرد. کروگر در گفتگو با Car and Driver بیان داشت که لذت خودروهای الکتریکی بسیار بالاست و از زمانی بسیار دور این ویژگی با برند بامو عجین بوده است. بنابراین ورود به این بازار دنیای جدیدی برای بامو نیست.
در حال حاضر برای سریهای 3، 5، 7 و X5 مدلهای هیبریدی با پسوند iPerformance عرضه میشود و تا سال 2020 سریهای 2، 4، 6 و تمام شاسیبلندهای بامو نیز یک مدل هیبریدی با پسوند iPerformance خواهند داشت. این موضوع شامل رودستر مشترک تویوتا و بامو نیز میشود که براساس سوپرا است و سال 2018 روانه بازار میشود. کروگر همچنین افزود که تمام این مدلها دارای قابلیت سیستم رانندگی اسپرت خواهند بود که خبر خوبی برای طرفداران دوآتشه به شمار میرود.
البته این برنامه جدید به مدلهای بنزینی و عرضه آنها آسیبی نمیرساند، چراکه سهم فروشی که بامو برای خودروهای برقی و هیبریدی تا سال 2025 درنظر گرفته است تنها 20% تولیداتش را شامل میشود. البته رسیدن به این سهم هم فعالیت بسیاری میطلبد، چراکه سایر خودروسازان آلمانی همچون پورشه، آئودی و بنز هم به دنبال ساخت محصولات این چنینی هستند.
براساس این برنامه بامو تصمیم دارد 100 هزار دستگاه از انواع خودروهای سری i خود را به فروش برساند که باتوجه به عرضه نسخه اسپرت i3 در آینده، احتمال دستیابی آلمانیها به این هدف تا سال 2017 وجود دارد.
در کانالهای اینستاگرام و تلگرام ما خبرهایی هست که شما از آنها بیخبرید!