خانهاخبار
اکانت گوگل 1.3 میلیون نفر هک شد، اکانت خود را چک کنید

اکانت گوگل 1.3 میلیون نفر هک شد، اکانت خود را چک کنید

اخیرا هکرها با استفاده از باگی به نام Googlian‌ به اطلاعات شخصی 1.3 میلیون کاربر اندروید دسترسی پیدا کرده‌اند. در این مطلب جزئیات ماجرا را بیشتر شرح می‌دهیم. همچنین در پایان لینکی قرار داده‌ایم که با وارد کردن آدرس ایمیلتان می‌توانید از سلامت آن اطمینان حاصل کنید.
۱۳۹۵/۹/۲۱

مدتی است که تعدادی از برنامه‌های مخرب بدون اطلاع کاربران اندروید روی گوشی‌ دانلود و نصب می‌شوند و به این وسیله عملیات تخریب آغاز می‌شود. هکرها از طریق باگی به نام Googlian تاکنون اکانت گوگل 1.3 میلیون نفر را هک کرده‌اند. این بدافزار اطلاعات مورد نیازش را از گوشی قربانی جمع می‌کند و یک روت کیت روی آن نصب می‌کند. (روت کیت مجموعه‌ای از نرم‌افزارهاست که کنترل سیستم را بدون اینکه کاربر متوجه شود در دست می‌گیرد.) خطر از آنجا شروع می‌شود که اکثر کاربران هنگام ساخت حساب کاربری در شبکه‌های اجتماعی یک پسورد واحد را بارها وارد می‌کنند که با لو رفتن یکی از آن‌ها تمام اطلاعات کاربر در سرویس‌های مختلف به خطر می‌افتد.

image

در حملات اخیر بخش‌های مختلفی از زندگی خصوصی کاربران از جمله عکس‌ها، گوگل داکس، حساب کاربری جیمیل و بسیاری دیگر از سرویس‌های گوگل مورد هجوم قرار گرفته است. هرکدام از این بخش‌ها حاوی اطلاعات مهمی بوده که به نوعی زندگی خصوصی کاربران محسوب می‌شود. خوشبختانه نسخه‌های جدید اندروید مانند مارشمالو و نوقا از این آسیب در امان مانده‌اند؛ البته به این نکته هم دقت داشته باشید که درصد بسیار پایینی از کاربران این به‌روزرسانی‌ها را دریافت کرده‌اند. این آسیب گوشی‌هایی را تهدید می‌کند که اندروید جلی‌بین، کیت‌کت و لالیپاپ دارند. طبق تخمین‌ها از جمله 1.3 میلیون کاربری که اطلاعات شخصی خود را از دست داده‌اند 57 درصد آن‌ها در قاره آسیا، 19 درصد در آمریکا، 15 درصد آفریقا و 9 درصد در اروپا ساکن‌اند.

image

شما هم می‌توانید با کلیک روی این لینک و تایپ کردن آدرس ایمیلتان از هک‌نشدن آن اطمینان حاصل کنید. برای این کار کافی است آدرس ایمیل خود را در صفحه‌ای که باز می‌شود وارد کنید، گزینه I’M Not Robot را تیک بزنید و Check را انتخاب کنید. به محض انتشار این خبر، گوگل اپلیکیشن‌های مخرب را حذف کرده است، اما دیگر برای اطلاعات ازدست‌رفته کاری از دست کسی برنمی‌آید. طبق آمار روزانه حدودا 13000 گوشی جدید تحت تاثیر این بدافزار قرار می‌گیرند که در این صورت کاربر مجبور می‌شود گوشی اندرویدی خود را فلش کند و تمام رمزهای عبور خود در سرتاسر دنیای وب را تغییر دهد.

image

نظر شما درباره امنیت اندروید چیست؟ آیا شما هم به این موضوع اعتقاد دارید که گجت‌های آی‌او‌اس از امنیت بالاتری برخوردارند؟ امنیت اطلاعات و رمزهای عبور چقدر برایتان اهمیت دارد و برای حفظ آن‌ها چه اقداماتی انجام می‌دهید؟

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (21 نظر)

Khairudin

۱۳۹۷/۹/۷
ایا این بر میگرده

Ali221

۱۳۹۵/۹/۲۳
حالا فهمیدیم شما کد های نیروگاه های اتمی امریکا رو داری که اگه هک بشی دنیا میره رو هوا :دی مطمئن باش اطلاعات تو فقط به درد خودت میخوره. بیچاره اون هکری که بخواد تو رو هک کنه ????

؟

۱۳۹۵/۹/۲۲
دلیل امنیت ویندوزفون ها اینه که اونا اصن موضوع روز نیستن!منظورم اینه که همه چون راحت تر میتونن توی اندروید برنامه نویسی کنن پس میرن سراغ اندروید نه ویندوز.

kouroshbozorg

۱۳۹۵/۹/۲۲
آقا محسن ویندوز رو میزی عام مایکروسافت از ویندوز ۷ به بعد بسیار بسیار بسیار ایمن شده و خیلی به ندرت مشکل امنیتی پیدا بشه درونش به خصوص ویندوز ۱۰.
همشون نه ولی ویندوز ایکس پی، ویستا، هفت، هشت داشتم و اکنونم از ویندوز ۱۰ عام مایکروسافت استفاده می کنم و با قطعیت میگم که از زمان ویندوز ۷ تا حالا خیلی بخوام بگم ۷ تا برنامه مخرب گریبان گیرم شده (همه ویندوز ها اصل بودند) و مشکل های ساده ای واسم رخ داد و در چهار سال اخیر هیچ گونه مشکلی بابت امنیت نداشتم. ویندوز فون عام مایکروسافت بسیار ایمن هست ولی نه ۱۰۰٪ و سنجش ایمن بودن سامانه عامل به تعداد کاربر ها هم بستگی داره. آی او اس اپل محشره.
هیچ سامانه عاملی ۱۰۰٪ ایمن نیست.

سپهر

۱۳۹۵/۹/۲۲
سلام من از کجا بدونم این لینک شما امنه؟