خانهاخبار
بلوتوث نسخه 5 با پیشرفت‌های قابل توجه رسما تایید شد

بلوتوث نسخه 5 با پیشرفت‌های قابل توجه رسما تایید شد

انتظار می‌رفت که در ماه ژوئن سال جاری شاهد ظهور بلوتوث نسخه 5 باشیم، اما این اتفاق رخ نداد. در ادامه به بررسی ویژگی‌های جدید بلوتوث نسخه 5 خواهیم پرداخت.
۱۳۹۵/۹/۲۰

برخلاف انتظارات در ماه ژوئن، به احتمال زیاد تا پایان امسال شاهد رونمایی از جدیدترین نسخه بلوتوث در ورژن 5 باشیم. به گفته تیم  ،SIG (Special Interest Group)نسل جدید دستگاه‌های هوشمند به‌خوبی با نسخه 5 بلوتوث سازگار خواهند شد تا بهره‌وری از این تکنولوژی بیش از پیش افزایش پیدا کند و زمینه‌های کاربرد بلوتوث در دستگاه‌های مختلف گسترش یابد.

هنگامی که نسخه 4 بلوتوث را با نسخه 5 مقایسه می‌کنیم، پیشرفت‌ها و تغییرات همه‌جانبه این تکنولوژی سنتی به‌خوبی نمایان می‌شود. به گفته کارشناسان فناوری، نسخه 5 بلوتوث دو برابر سریع‌تر از نسل پیشین است و تا 4 برابر برد بیشتری ارائه می‌کند. همچنین توانایی ارسال و دریافت پیام‌های صوتی و تصویری در کاربردهای خانگی رشد 8 برابری پیدا می‌کند. یکی دیگر از قابلیت‌های مهمی که نسخه 5 بلوتوث همراه خواهد داشت، اتصالات مطمئن به دستگاه‌های هوشمند و تبادل اطلاعات امن‌تر خواهد بود.

image

افزایش قدرت و برد نسل آتی بلوتوث به معنای تحت پوشش قرار گرفتن خانه یا ساختمان اداری به‌طور کامل است. همچنین با بهبود برد بلوتوث کاربردهای صنعتی و تجاری این فناوری افزایش پیدا می‌کند، تا جایی که توسعه‌دهندگان فضایی بازتر برای استفاده از بلوتوث داشته باشند و کاربران از آن سریع‌تر استفاده کنند. یکی دیگر از تغییرات جالب بلوتوث نسبت به نسل قبل، حذف اعداد اضافی و ممیز در نسخه‌های مختلف بلوتوث است. مهندسان و کارشناسان فنی بلوتوث با مختصرسازی نام و نسخه این فناوری در تلاش‌اند حرکت رو به جلو بلوتوث را حذف کنند و از این فناوری در سطوح بالاتری بهره ببرند.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)