تست همراه اول

سرویس خبر
19 آذر 1395 ساعت 16:20
26 نظر

 

با ناکامی سامسونگ، شرکت اپل در بازار آمریکا پادشاهی می‌کند

در سالی که سامسونگ با بحران انفجار گلکسی‌ نوت 7 دست به گریبان بود، اپل توانست در بازار آمریکا بر خلاف دیگر نقاط جهان سهم خود را از بازار بیش از 7 درصد افزایش دهد.

بر اساس آخرین آمار منتشرشده از سهم بازار گوشی‌های همراه توسط موسسه Kantar، شرکت اپل توانست با کسب ۴۰.۵ درصد از سهم بازار و ۷ درصد رشد نسبت به سال گذشته در این بازار یکه‌تازی کند. این اتفاق در حالی افتاده که سامسونگ با ناکامی گلکسی نوت ۷ سهم زیادی را در این بازار از دست داده است.

نکته جالب توجه دیگر در این آمار این است که برای خریداران حذف جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون در آیفون ۷ و آیفون ۷ پلاس مسئله مهمی نبود که بر تصمیم خریدشان اثر بگذارد، در حالی که اکثر تحلیل‌گران هنگام عرضه آیفون ۷ انجام این کار را برای شرکت اپل ریسک بسیار بزرگی می‌دانستند. در بازار آمریکا به ترتیب آیفون ۷، سامسونگ گلکسی اس۷ و آیفون ۷ پلاس پرفروش‌ترین گوشی‌های همراه بودند.

انتشار این آمار ما را با بازیگر جدید این عرصه نیز آشنا می‌کند. بر اساس گزارش منتشرشده، شرکت گوگل که با گوشی‌های پیکسل جدیدترین بازیگر عرصه تلفن‌های هوشمند است توانسته ۰.۵ درصد از بازار را تصاحب کند. این در حالی است که گوشی‌های پیکسل جدیدترین گوشی‌های بازارند و زمان بسیار کمی از عرضه آن‌ها می‌گذرد. با این حال مقدار فروش شرکت گوگل در همین زمان کم از فروش شرکت‌هایی مانند هوآوی و مایکروسافت، که کمتر از ۰.۵ درصد بازار آمریکا را در اختیار دارند، بیشتر است.

البته اوضاع در تمام بازارهای جهان در سال ۲۰۱۶ مانند آمریکا نبود. در بازار اروپا گوشی گلکسی نوت۷ هیچ‌گاه به شکل گسترده عرضه نشد و مانند گلکسی نوت۵ اثر خاصی بر سهام این بازار نداشت. در بازار آلمان نیز شرکت اپل با کاهش ۲.۷ درصد به مقدار ۱۶.۵ درصد رسید.

در بازار چین هم، که یکی از بزرگ‌ترین مصرف‌کنندگان تلفن همراه است، شرکت اپل در حال از دست دادن سهام خود و باختن رقابت به رقیبان قدرتمند چینی است. در حالی که در سال ۲۰۱۵ شرکت اپل بیش از ۲۲.۵ درصد سهام بازار تلفن‌های همراه در چین را در اختیار داشت، در سال ۲۰۱۶ و با رشد شرکت‌های چینی با کاهش شدیدی در سهام خود روبرو شد و به ۱۷.۱ درصد رسید.




نظرات کاربران

در حال بارگذاری