خانهاخبار
با ناکامی سامسونگ، شرکت اپل در بازار آمریکا پادشاهی می‌کند

با ناکامی سامسونگ، شرکت اپل در بازار آمریکا پادشاهی می‌کند

در سالی که سامسونگ با بحران انفجار گلکسی‌ نوت 7 دست به گریبان بود، اپل توانست در بازار آمریکا بر خلاف دیگر نقاط جهان سهم خود را از بازار بیش از 7 درصد افزایش دهد.
۱۳۹۵/۹/۱۹

بر اساس آخرین آمار منتشرشده از سهم بازار گوشی‌های همراه توسط موسسه Kantar، شرکت اپل توانست با کسب ۴۰.۵ درصد از سهم بازار و ۷ درصد رشد نسبت به سال گذشته در این بازار یکه‌تازی کند. این اتفاق در حالی افتاده که سامسونگ با ناکامی گلکسی نوت ۷ سهم زیادی را در این بازار از دست داده است.

نکته جالب توجه دیگر در این آمار این است که برای خریداران حذف جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون در آیفون ۷ و آیفون ۷ پلاس مسئله مهمی نبود که بر تصمیم خریدشان اثر بگذارد، در حالی که اکثر تحلیل‌گران هنگام عرضه آیفون ۷ انجام این کار را برای شرکت اپل ریسک بسیار بزرگی می‌دانستند. در بازار آمریکا به ترتیب آیفون ۷، سامسونگ گلکسی اس۷ و آیفون ۷ پلاس پرفروش‌ترین گوشی‌های همراه بودند.

image

انتشار این آمار ما را با بازیگر جدید این عرصه نیز آشنا می‌کند. بر اساس گزارش منتشرشده، شرکت گوگل که با گوشی‌های پیکسل جدیدترین بازیگر عرصه تلفن‌های هوشمند است توانسته ۰.۵ درصد از بازار را تصاحب کند. این در حالی است که گوشی‌های پیکسل جدیدترین گوشی‌های بازارند و زمان بسیار کمی از عرضه آن‌ها می‌گذرد. با این حال مقدار فروش شرکت گوگل در همین زمان کم از فروش شرکت‌هایی مانند هوآوی و مایکروسافت، که کمتر از ۰.۵ درصد بازار آمریکا را در اختیار دارند، بیشتر است.

البته اوضاع در تمام بازارهای جهان در سال ۲۰۱۶ مانند آمریکا نبود. در بازار اروپا گوشی گلکسی نوت۷ هیچ‌گاه به شکل گسترده عرضه نشد و مانند گلکسی نوت۵ اثر خاصی بر سهام این بازار نداشت. در بازار آلمان نیز شرکت اپل با کاهش ۲.۷ درصد به مقدار ۱۶.۵ درصد رسید.

در بازار چین هم، که یکی از بزرگ‌ترین مصرف‌کنندگان تلفن همراه است، شرکت اپل در حال از دست دادن سهام خود و باختن رقابت به رقیبان قدرتمند چینی است. در حالی که در سال ۲۰۱۵ شرکت اپل بیش از ۲۲.۵ درصد سهام بازار تلفن‌های همراه در چین را در اختیار داشت، در سال ۲۰۱۶ و با رشد شرکت‌های چینی با کاهش شدیدی در سهام خود روبرو شد و به ۱۷.۱ درصد رسید.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (26 نظر)

h4m1d

۱۳۹۵/۹/۲۸
حالا این بحث سر اپل و سامسونگ هست چه ربطی به htc داشت کلا طرفدارای سامسونگ انگار htc مقصر انفجارهای نوت 7 میدونن

ایرانی

۱۳۹۵/۹/۲۸
شماها یادتون نیست که ایرانی ها چهار صد دلار می دادند و گوشی های آشغال نوکیا رو می خریدند و بهش افتخار می کردند در صورتی که قیمت یک کامپیوتر خوب حدود پانصد دلار بود ولی الان ما ایرانی ها با آنکه ارزش پولمون سال به سال داره کم میشه ولی میتونیم با کمترین هزینه در حد صد دلار یک گوشی خوب مثل سامسونگ یا سونی رو بخریم تعصب نداشته باشید ولی همین شرکت های بی نام و نشان روزی آنقدر برای جلب مشتری زحمت کشیدند و سختی کشیدند که ما جنس ارزان داشته باشیم اگر این شرکت ها نبودند باید جنس های آشغال نوکیا که سال به سال باید یک گوشی نو میخریدیم قابشان را عوض می کردیم و دیگر لوازمشان را آخر هم به مفت هم نمی ارزید
ما باید خدا را شکر کنیم که چند شرکت شبانه روز در حال کار و نوآوری هستند تا ما با کمترین هزینه تکنولوژی روز را بخریم اگر همین شرکت ها نبودند الان همان نوکیا و همین اپل ما را سرکیسه می کردند یا باید پول زیاد می دادیم یا اینکه با دادن پول کمتر همان نوکیا چراغ قوه دارها رو می خریدیم به نظر من که دارای سن سی سال هستم باید بگویم که گوشی سامسونگ و سونی و ال جی واقعا خوب کار کردند و باعث شدند که ایرانی ها طعم خوب تکنولوژی و ورود به دنیای مجازی را بچشند ما باید به خاطر وجود این شرکتها خدا را شکر کنیم

پیام

۱۳۹۵/۹/۲۲
کی گفته اپل یا سمهنگ پادشاهی میکنه اینا شایعس

mahdi

۱۳۹۵/۹/۲۱
هنگ کردن که نیست بهتر از آتش گرفتن منفجر شدن سامی فروشش به خاطر قیمت پایین برا همین میرن میخرن الان تو آفریقا مردم پول نون خوردن ندارن سامی دستشون البته میگن نوت 7 داعش همه رو قرار بخره از سامی بنجول برای انتهاری خوب این طرفدارای بنجول منفجر شو سامی جز بنجولای سامی پلاست چیزی دستشون نگرفتن نباید انتظار از شون داشت که از ایفون اچ تی سی بفهمن راستی بوی سوختنی میاد فکر کنم از اس 8 خخخخخ ??

ali_eminem

۱۳۹۵/۹/۲۱
یه دونه باشی