خانهاخبار
آیا سیانوژن به پایان خط نزدیک می‌شود؟

آیا سیانوژن به پایان خط نزدیک می‌شود؟

سیانوژن نامی آشنا برای کاربرانی است که از رابط کاربری‌های دستکاری‌شده اندروید خسته‌اند و دوست دارند اندروید خام را تجربه کنند. ظاهرا این کمپانی درگیر مشکلاتی شده است که آینده آن را در هاله‌ای از ابهام فرو می‌برد.
۱۳۹۵/۹/۱۵

کمپانی سیانوژن که شروعی موفق و رویاهای جاه‌طلبانه‌ای برای سیستم عامل اندروید داشت، اخیرا وضعیت خوبی ندارد و با انبوهی از مشکلات مالی و مدیریتی روبروست. گزارشات داخلی و شایعات متعدد از تعطیلی قریب‌الوقوع دفتر آنها در سیاتل حکایت دارد و احتمالا کارمندان نیز به شرکتی کوچک‌تر در پالو آلتو منتقل می‌شوند.

image

چند روز پیش آقای لیور تال، مدیرعامل جدید کمپانی مذکور، مطلبی در تایید موضوع فوق در وبلاگ رسمی سیانوژن منتشر کرد. ایشان اعلام کرد که تیم عملیاتی سیاتل به دفتر آنها در پاتو آلتو منتقل خواهد شد. بخش کوچکی از این نوشته را در ادامه می‌خوانیم:

هدف از این تغییر، ارتقای ارتباطات و عملکرد اجرایی تیم است که در همین راستا از این پس همه زیر یک سقف فعالیت می‌کنند. این تلاش علاوه بر تحکیم همکاری، نتایج بهتری در پی دارد و محدودیت‌های موجود در مسیر توسعه محصولات را کاهش می‌دهد. شایان ذکر است که متاسفانه از این پس تعدادی از همکاران قدیمی دیگر با ما نخواهند بود.

البته شاید عجیب‌ترین بخش خبر این است که آقای استیو کاندیک از بنیان‌گذاران اصلی سیانوژن نیز رسما از این شرکت کناره‌گیری کرده است. لیور تال در این مورد نوشت:

سیانوژن دیگر هیچ ارتباطی با استیو کاندیک نخواهد داشت و او می‌تواند مسیر شغلی خود را به دلخواه تغییر دهد.

image

 قابل ذکر است که کاندیک اخیرا اعلام کرد خودش و دیگر بنیان‌گذاران سیانوژن همچون آقای کرت مک مستر مشکلات کاری زیادی با هم دارند. با توجه به درگیری‌ها و مشکلات اخیر شرکت، جای تعجب نیست که او به دلخواه یا به اجبار کناره‌گیری کرده باشد. با این حساب باید دید چه آینده ای در انتظار این شرکت خوش‌نام خواهد بود.

نظر شما درباره سیانوژن چیست؟ آیا تاکنون از رام‌های شخصی‌سازی‌شده این شرکت استفاده کرده‌اید؟ به نظر شما سرانجام این تیم توسعه‌دهنده چه می‌شود؟ آیا جایگزین بهتری برای رام‌های سیانوژن سراغ دارید؟

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (4 نظر)

خشایار

۱۳۹۵/۹/۱۵
تا همین چند وقت پیش میشد جایگزین های زیادی برای سیانوژن پیدا کرد که همگی بر پایه AOSP باشن ،
اما بعد از ارائه اندروید 5 ، 6 ، و 7 ، دیگه قدرت افتاد دست سیانوژن ، به طوری که همه دولوپر ها مجبور شدن از بیس های سیانوژن استفاده کنن ،
SlimRoms , AOKP , PacMan , OMNIRom , ResurrectionRemix , InspireOS , Paranoid Android , Dirty Unicorns , Cataclysm , ....
همه رام های بالا ، بر پایه آپدیت هایی که سیانوژن ارائه میده ، هستن ...
اخیرا هم CM14.1 رو تست کردم ، ThemeEngine نداره (فعلا) ، اما سیانوژن دنیاییه برا خودش...
امیدوارم تعطیل نشه...

hosfat

۱۳۹۵/۹/۱۵
یعنی اگه تعطیل بشه دیگه از سیستم عامل اندروید میام بیرون میرم دنبال ایواس

abner

۱۳۹۵/۹/۱۵
سیانوژن رابط کاربریه بسیار خوب و روون و دل نشینیه
آدم ناراحت میشه وقتی این خبرو می شنوه
خداکنه این اتفاق نیافته چون من یکی از طرفدارای این رابطم

sink

۱۳۹۵/۹/۱۵
اع :|
چه غیر منتظره
البته سال هاست برام سوال بود این شرکت از کجا سود میکنه
هر روز ده تا اپدیت برای پرچمدار ها میدن
به چه قیمت ؟!؟