خانهاخبار
دوربین گوشی‌های پیکسل برای کاربران مشکل‌ساز شد

دوربین گوشی‌های پیکسل برای کاربران مشکل‌ساز شد

بعضی از کاربران گزارش داده‌اند که گوشی پیکسل آن‌ها گاهی اوقات هنگامی که از دوربین استفاده می‌کنند تصاویر را درست نشان نمی‌دهد و روی تصویر دوربین خطوط صورتی و بنفشی به شکل ثابت نقش می‌بندد.
۱۳۹۵/۹/۱۳

تعدادی از صاحبان گوشی‌های گوگل در چند هفته گذشته گزارش داده‌اند که دوربین این گوشی‌ها دارای مشکلات زیادی است. این مشکلات تازه مطرح‌شده غیر از مشکلاتی است که در روزهای اول عرضه پیکسل‌ها طرح شده بود و باعث می‌شد عکس‌ها تار شود یا نور را به درستی ثبت نکند. مشکل پیشین را گوگل وعده داده بود با به‌روزرسانی نرم‌افزاری سیستم عامل و اپلیکیشن دوربین حل کند. اما مشکل جدید احتمالا به این راحتی‌ها دست از سر کاربران برنمی‌دارد.

اولین بار در تاریخ ۲۷ اکتبر این بحث در انجمن اینترنتی کاربران پیکسل ایجاد شد و کاربری گزارش داد که گوشی پیکسل او گاهی اوقات هنگامی که از دوربین استفاده می‌کند تصاویر را درست نشان نمی‌دهد و روی تصویر دوربین خطوط صورتی و بنفشی به شکل ثابت نقش می‌بندد.

image

دیگر کاربران به او پیشنهاد دادند که حافظه موقت پنهان برنامه دوربین را پاک کند، اطلاعات برنامه دوربین را کامل پاکسازی کند و حتی گوشی خود را به تنظیمات کارخانه برگرداند. اما هیچ‌کدام از این روش‌ها جواب نداد. این کاربر گوشی خود را در حالت امن Safe Mode نیز روشن کرد تا از تغییرات نرم‌افزاری اپلیکیشن‌های جانبی در امان باشد. اما نه Safe مود و نه راه‌اندازی مجدد گوشی هیچ کمکی به رفع این مشکل نکرد.

چند ساعت بعد از این اتفاق اولیه بود که کم‌کم دیگر کاربران هم شروع به شکایت و طرح پرسش کردند. اکثر کاربرانی که این مشکل را مطرح کرده بودند گوشی Google Pixel داشتد، هرچند دارندگان گوشی‌های Google Pixel XL نیز در آن میان مشاهده می‌شدند. بعضی کاربران ادعا می‌کردند که این مشکل هنگامی که دستگاهشان آنتن‌دهی ضعیفی دارد یا در حالت هواپیما قرار دارد بیشتر رخ می‌دهد.

روز ۲۸ اکتبر، یعنی یک روز بعد از علنی شدن این جریان، یکی از کارمندان پشتیبانی گوگل اعلام کرد که در حال تحقیق روی این مشکل هستند و نتیجه را از طریق ایمیل به کسانی که این مشکل را ثبت کرده‌اند اعلام می‌کنند. اما از نتیجه این ماجرا کماکان هیچ خبر رسمی‌ای منتشر نشده و آن صفحه مربوط به مشکل هم از همان زمان تا به حال به‌روز نشده است.

با این حال باید امیدوار باشیم با توجه به شیوه فروش گوشی‌های پیکسل،‌ مخصوصا در ایران، این مشکل نیز به شکل نرم‌افزاری قابل حل باشد و نیازی به تعمیر یا تعویض سخت‌افزار نباشد.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (69 نظر)

MYi7

۱۳۹۵/۹/۱۸
Yh خودتم میدونی که هنگ نمیکنه ولی برای اینکه کم نیاری برعکسشو میگی....حالا با بقیه حرفات کاری ندارم ولی اون تیکه اخر رو رو چه حسابی گفتی؟htc تو یرعت که از سامسونگ کم اورد...تو باتری که محو شد...تو دوربین که امتیاز اس7 بالاتر بوده همه جا جز فون ارنا که دوروز بعد میزنه سامسونگ دوربین نداره...کیفیت ساخت هم زمان معلوم میکنه...صدای خروجی هم تنها برتری htc بوده که سال بعد سامسونگ همون رو هم ازش میگیره

cadillac

۱۳۹۵/۹/۱۶
همین آماتورای هوادار سام هنگ که دارن از سامسونگ تعریف میکنن و میگن اسنپ دراگون ٨۳٥ سامسونگ طراحی کرده ، اگه مشکلی برا snap 835 پیش بیاد میگن به سامسونگ ربطی نداره و فقط تولید آن را به عهده داشته .

cadillac

۱۳۹۵/۹/۱۶
مهندس مصطفی@
چند مورد از گوشی های iphone 7 اپل سوختگی داشتن پس خطا از فاکسکانه
از اپل نیست ؟؟؟

sink

۱۳۹۵/۹/۱۶
اینهمه زحمت کشیدی نوشتی
جوابت دو کلمه هست
((حداقل نمیترکه )) ???

cadillac

۱۳۹۵/۹/۱۶
یوتیوب پر از فیلم هاییه که نشون میده دوربین htc 10 بعد از آپدیت چقدر بهبود داشته .
ولی هیچ فیلمی مبنی بر این که دوربین galaxy s7 بعد از آپدیت بهتر شده موجود نیست چون سامسونگ هر چی در توان داشته بکار گرفته.