خانهاخبار
نادلا: مایکروسافت از بازار گوشی های هوشمند کنار نمی‌رود!

نادلا: مایکروسافت از بازار گوشی های هوشمند کنار نمی‌رود!

مدیرعامل مایکروسافت در مصاحبه خود گفته است که این شرکت نه تنها از بازار گوشی‌های هوشمند کنار نمی‌رود بلکه با دستگاهی جدید و متفاوت به این بازار باز خواهد گشت.
۱۳۹۵/۹/۵
image

این روزها در مورد آینده تجارت موبایل مایکروسافت حدس و گمان‌های زیادی زده می‌شود. سهم گوشی‌های ویندوزی در بازار روزبه‌روز کمتر می‌شود. با این حال، ساتیا نادلا، مدیرعامل مایکروسافت به‌تازگی در مصاحبه‌ای گفته است که قصد خارج شدن از بازار موبایل را ندارد. نادلا حتی در مورد دستگاه‌های موبایل نهایی نیز صحبت‌هایی کرده است؛ چیزی که هنوز معلوم نیست مایکروسافت در حال کار روی آن هست یا نه.

نادلا در مصاحبه خود به‌صراحت اشاره کرده است که مایکروسافت حضور خود را در بازار موبایل حفظ می‌کند. هرچند مدیرعامل مایکروسافت گفته این شرکت اکنون سهم کمی در بازار دارد اما در مورد دستگاه‌های موبایل نهایی(ultimate mobile devices ) حرف‌های زیادی برای گفتن خواهد داشت.

ساتیا نادلا می گوید مایکروسافت حتی پس از خرید نوکیا باز هم به تولید دستگاه هایی که فقط تقلیدی از دیگران است اهمیت نمی‌دهد و آن را متوقف کرده است و در مقابل به سراغ محصولاتی خاص رفته که برای گروهی متفاوت از کاربران با نیازهای خاص رفته است. در واقع نادلا معتقد است که شرکتش به دنبال انجام کاری شبیه به دیگران نیست و به این فکر می‌کند که چه کار جدیدی می‌تواند انجام دهد؛ همین جایی که می‌توان هر دستگاهی را وارد آن کرد و حتی وارد مباحث هوش مصنوعی شد .

به نظر می‌رسد مایکروسافت به دنبال راهی نو برای ورود دوباره به بازار گوشی‌های هوشمند است. حدس و گمان های زیادی در مورد سرفیس فون این شرکت به گوش می‌رسد و تا زمانی که این گوشی رسما معرفی نشده یا شایعه آن توسط این شرکت رد نشده نمی‌توان آن را نادیده گرفت.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (10 نظر)

محمد

۱۳۹۵/۹/۵
نادلا چند ساله داره همش همین را میگه الان دو سالی هست که میخوان سرفیس فون‌را به بازار عرضه کنند اما هیچ خبری نیست فکر نکنم تا یه دو و سه ساله دیگه هم این اتفاق بیفته

yashar2080

۱۳۹۵/۹/۵
حیفه... واقعا حیفه... سیستم عامل ویندوز فوق العاده عالیه.... و جزو سیستم عاملهایی هست که پشتیبانی بسیار بسیار عالی میشه... یعنی تا وقتی که گوشی از نظر سخت افزاری کشش داشته باشه براش ویندوز میده و اصلا نیازی نیست به خاطر ورژن بالاتر سیستم عامل گوشی رو عوض کنی ... چیزی که حتی در اپل هم نمیشه دید....امیدوارم در این کلام پیچیده و سر در گمی که به خاطر استور ویندوز گرفتارش شده(به خاطر عدم استقبال توسعه دهنده ها برای ارائه اپلیکیشن به سیستم عامل ویندوز به خاطر تعداد کم افرادی که از ویندوز استفاده میکنند) یه جوری بیرون بیاد ...
حیفه کمپانی مثل سامسونگ با اون وضع کیفی گوشیاش... مثل نون لواش گوشی بده بیرون .. اون وقت همچین کمپانیی بی نصیب بمونه

akbar

۱۳۹۵/۹/۵
مایکروسافت در حال کار بر روی پروژه ای هست که بتونه برنامه های x86 رو روی پردازنده هایی با بستر ARM اجرا کنه
اسم این پروژه CHPE هست...اگه این پروژه سریعتر به نتیجه برسه و از طرفی آپدیت رد استون 3 بتونه باگ های باقی مانده رو بگیره و ویندوز موبایل رو بی نقص کنه و البته منوی استارت و تاسک بار افقی(نظر شخصی بنده) رو هم به ویندوز موبایل اضافه کنه،مطمینا خبرهایی از اومدن سرفیس فون خواهیم شنید

alirezayasred

۱۳۹۵/۹/۵
خبر از این بهتر نمیشد امیدوار شدم به آینده ویندوزفون

alireza zamani

۱۳۹۵/۹/۵
ای جانم کچل دوست داشتنی.میخوام بترکونی مثه سرفس پرو,سرفس بوک,سرفس هاب ,حالا نوبت سرفس فون...........................