خانهاخبار
فناوری ابرخازن و افزایش عمر باتری‌ گوشی‌های هوشمند تا یک هفته

فناوری ابرخازن و افزایش عمر باتری‌ گوشی‌های هوشمند تا یک هفته

محققان دانشگاه فلوریدا به فناوری جدیدی در زمینه‌ی باتری گوشی‌های هوشمند دست یافتند که می‌تواند ماندگاری شارژ باتری را تا 20 برابر افزایش دهد.
۱۳۹۵/۹/۴

هرساله شاهد وعده‌هایی از طرف کمپانی‌های مختلف برای افزایش طول عمر و کاهش زمان شارژ باتری‌ گوشی‌های هوشمند هستیم. محققان دانشگاه فلوریدا به تازگی به فناوری ساخت باتری‌های ابرخازن دست یافتند که می‌تواند 20 برابر بیشتر از باتری‌های لیتیومی رایج شارژ در خود نگه دارد. باتری‌های ابرخازن به دلیل عدم نیاز به واکنش شیمیایی، در زمان بسیار کوتاهی شارژ می‌شوند و می‌توانند تنها با یک بار شارژ در مدت چند ثانیه، یک هفته شارژ در خود نگه‌داری کنند. 

باتری‌هایی که امروزه در گوشی‌های هوشمند استفاده می‌شوند، بعد از مدتی ظرفیت قدرت خود را از دست می‌دهند اما نمونه اولیه باتری‌های ابرخازن می‌تواند حتی بعد از 30.000 بار شارژ، مثل یک باتری نو به کار ادامه دهد. 

Yeonwoong (Eric) Jung، محقق پروژه‌ی باتری‌های ابرخازن در دانشگاه فلوریدا، می‌گوید: "ما یک شیوه‌ی سنتز شیمیایی ساده را توسعه دادیم که می‌توانیم به سادگی مواد موجود را با مواد دو بعدی ادغام کنیم."

باتری‌های ابرخازن، منعطف نیز هستند و می‌توان از آنها در گجت‌های پوشیدنی هم استفاده کرد. اما به گفته‌ی Yeonwoong (Eric) Jung، فناوری ابرخازن هنوز آماده‌ی تجاری‌سازی نیست اما مفهوم آن به اثبات رسیده است و روی تکنولوژی‌های مختلف بسیار تاثیرگذار خواهد بود. 

نظر شما در مورد باتری‌های ابرخازنی چیست؟ آیا می‌توانیم در آینده‌ای نزدیک شاهد استفاده از آنها در گوشی‌های هوشمندمان باشیم؟ 

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (20 نظر)

kouroshbozorg

۱۳۹۵/۹/۶
آقا رضا درسته جا افتاده اما قابل تغییر هست. نه، اگه نگم اتفاقی میوفته! می دونی در روز از چه قدر کلمه بیگانه در جمله هامون استفاده می کنیم؟! اگه از حالا معادل های فارسی رو به کار نبریم، به زودی زبان مادریمون به خاطره ها خواهد پیوست! هر زبانی که کلمه جدید نسازه و از کلمه های خودش استفاده نکنه، به زودی از بین می رود!
اگه بزرگ ترین ادبیات سرای جهان «حکیم ابوالقاسم فردوسی» نبود ما الان داشتیم به زبان عربی صحبت می کردیم! بهتر از این نیست که فردوسی بزرگ بود.
اگه همین طور ادامه پیدا کنه، در آینده نزدیک دیگه باید کامل انگلیسی صحبت کنیم! و زبان مادریمون از بین می ره.
امیدوارم این جوری نشه که زبان مادریمون از بین بره.
به جای دیوایس بگو دستگاه، به جای سایز بگو اندازه، به جای اسمارت فون بگو گوشی هوشمند، به جای سیستم بگو سامانه و ...
همه کلمه ها رو با «ها» جمع ببند، ها نشانه جمع فارسی هست و بقیه بیگانه!
در ضمن همه ی ما باتری رو اشتباه تلفظ می کنیم! باید بگوییم: باتِری.
با تشکر.

ذوالفقاری همدان

۱۳۹۵/۹/۶
بعید میدانم حالاحالاها بیاد بازار،، عمـر ماها کفاف نمیده

محمد

۱۳۹۵/۹/۶
این خیلی خوبه ولی فکر کن تو طراحی یک گوشی که باتریش از این ابر خازن هاست مشکل داشته باشه اگه منفجر بشه عین یک بمب میتونه خطرناک باشه ... فکر کن یک باتری 6 آمپری بخواد منفجر شه...

کیانوش

۱۳۹۵/۹/۵
سه سال همچین راه زیادی هم،نیست:/

Hossein?

۱۳۹۵/۹/۵
آخ جون دیگه دوران آویزیون شدن به سیم شارژر رو به اتمامه...???