خانهاخبار
نوکیا لومیا 520 محبوب‌ترین گوشی ویندوزی است!

نوکیا لومیا 520 محبوب‌ترین گوشی ویندوزی است!

بعد از گذشت چندین سال از معرفی گوشی پایین‌رده لومیا 520 از شرکت نوکیا، براساس اطلاعات منتشرشده از شرکت شبکه‌ای AdDuplex، این موبایل هوشمند همچنان محبوب‌ترین گوشی ویندوز موبایل در جهان است. در ادامه با جی‌اس‌ام همراه باشید.
۱۳۹۵/۹/۳

گوشی لومیا 520 نخستین بار در نمایشگاه MWC 2013 در معرض دید عموم قرار گرفت و فروش آن از ماه آوریل سال 2013 میلادی آغاز شد. این دستگاه با سیستم عامل ویندوز فون 8 وارد بازار جهانی شد اما چندی بعد سیستم عامل این اسمارت فون به ویندوز فون 8.1 ارتقا یافت. اوایل سال جاری، اطلاعاتی از یک شرکت شبکه‌ای با نام  AdDuplex منتشر شد که طبق این اسناد، گوشی لومیا 520 با سهمی معادل 12.9 درصد همچنان محبوب‌ترین تلفن هوشمند مبتنی بر سیستم عامل ویندوز موبایل در سراسر جهان است.

image

از مشخصات سخت‌افزاری لومیا 520 باید به صفحه نمایش 4 اینچی با وضوح تصویر 480 × 800،  پردازنده دوهسته‌ای اسنپدراگون S4 Plus با فرکانس کاری ۱ گیگاهرتز، پردازنده گرافیکی آدرنو ۳۰۵، حافظه داخلی ۸ گیگابایتی با امکان ارتقا به وسیله کارت حافظه جانبی تا ۶۴ گیگابایت، ۵۱۲  مگابایت حافظه رم، دوربین اصلی 5 مگاپیکسلی و باتری 1430 میلی‌آمپری اشاره کرد. این گوشی دارای ۴ رنگ مشکی، سفید، زرد و قرمز است که قرار بود مایکروسافت قیمتی حدود 200 دلار (بدون احتساب مالیات) برایش اعلام کند. شایان ذکر است گوشی لومیا 520 برای اپراتور مخابراتی T-Mobile تحت نام لومیا ۵۲۱ عرضه شد که از نظر مشخصات سخت‌افزاری و طراحی تفاوتی با لومیا 520 نداشت و فقط از شبکه ارتباطی +4G HSPA این اپراتور پشتیبانی می‌کرد.

در ماه نوامبر سال 2013 میلادی، گوشی لومیا 520 توسط شرکت AT&T با قیمت 49.99 دلار وارد بازار شد که بالارفتن محبوبیت این محصول به دلیل قیمت و کیفیت بسیار مناسب را در پی داشت. محبوبیت گوشی ویندوزی لومیا 520 سبب شد به مدت 3 سال این گوشی تولید و روانه بازار شود. شرکت مایکروسافت اگر بخواهد در بخش موبایل بی‌رقیب باشد و بدرخشد باید موفقیت محصولی مانند لومیا 520 را در ابعاد گسترده تکرار کند.

نظر شما در مورد گوشی لومیا 520 چیست؟

 

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (8 نظر)

zariiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii

۱۳۹۷/۶/۲۲
این گوشی عشقه ... عشق ... هرچی بگم کم گفتم :) فقط در این حد بگم که من در حد یه عادم تو زندگیم عاشقشم :)

اشکان

۱۳۹۵/۹/۱۲
ویندز مال کاامپیوتره دیگه مال گوشی که نیست چند سال نوکیا میخواد راه اشتباه بره
بهتره همون گوشی های کیبورد دار قدیمی رو بسازه

h3

۱۳۹۵/۹/۶
عمرش ب پایان رسیده

h3

۱۳۹۵/۹/۴
منم هم عقیده و هم نظر شما تا همین چند ماه پیش یهو از کار افتاد ولی واقعا گوشی خوبی بود واقعا دم نوکیا گرم

hosseincs

۱۳۹۵/۹/۳
سلام...
گوشی من لومیا520هستش...
این پیغامو داده:unable to find a bootable option press any key to shut down
چکارکنم؟؟؟