خانهاخبار
بیش از 90 درصد سود فروش گوشی‌ها به اپل تعلق دارد!

بیش از 90 درصد سود فروش گوشی‌ها به اپل تعلق دارد!

هربار که آیفون جدیدی معرفی می‌شود کاربران زیادی ادعا می‌کنند که دیگر پایان اپل فرا رسیده و امسال حرفی برای گفتن ندارد. هنگامی که آمار فروش سه‌ماهه و سالانه منتشر می‌شوند تعداد زیادی از کارشناسان حتی آنالیزورهای وال‌استریت نیز شوکه می‌شوند. Strategy Analytics می‌گوید که 91 درصد سود عملیاتی فروش گوشی‌ها به اپل رسیده است.
۱۳۹۵/۹/۳

آماری که در سال 2016 منتشر شده ادعا می‌کند اپل کمتر از 15 درصد و سامسونگ بیش از 20 درصد فروش اسمارت‌فون‌ها را به طور میانگین در اختیار داشته‌اند. طبق این آمار انتظار می‌رود که سود عملیاتی فروش هم به تناسب بین آن‌ها تقسیم شده باشد اما Strategy Analytics نظر دیگری دارد. این موسسه اعلام کرده که 91 درصد سود عملیاتی فروش گوشی‌ها را اپل تصاحب کرده است و هر کمپانی دیگری که می‌شناسید مجموعا 9 درصد از سود را به خود اختصاص داده‌اند! در ادامه آمار منتشرشده را دقیق‌تر بررسی می‌کنیم. با جی‌اس‌ام همراه باشید.

image

 سود عملیاتی فروش گوشی‌ها در سه ماهه سوم سال میلادی 9.4 میلیارد دلار عنوان شده است. از این میزان تقریبا 8.5 میلیارد دلار به اپل رسیده و هوآوی نیز با کسب 200 میلیون دلار مقام دوم را کسب کرده است. کمپانی‌های چینی Vivo و Oppo نیز هرکدام با سهم 2.2 درصدی رتبه‌ای بهتر از سوم کسب نکرده‌اند. در نهایت بقیه برندها که از جمله مهم‌ترین آن‌ها باید به سامسونگ، سونی، اچ‌تی‌سی، ال‌جی و شیائومی اشاره کرد مجموعا 2.2 درصد یعنی کمتر از 200 میلیون‌دلار سود داشته‌اند.

image

اپل سه‌ماهه عجیب و غریبی را تجربه کرد. با توجه به این‌که آیفون‌های جدید در ماه سپتامبر معرفی می‌شوند انتظار می‌رفت که سه‌ماهه‌ای سخت در انتظار اپل باشد زیرا مشتریان منتظر پرچمداران جدید هستند و طبعا از خرید آیفون‌های پیشین خودداری می‌کنند اما ماجرا شکل دیگری رقم خورد. در کمال تعجب همه پیش‌بینی‌های وال‌استریت غلط از آب درآمد و در سه ماهه سوم 45.5 میلیون آیفون فروخته شد. پرچمداران جدید در تاریخ 7 سپتامبر معرفی شدند و به لطف افزایش حداکثر حافظه گوشی‌ها به 256 گیگابایت، میانگین قیمت آیفون‌های فروخته شده 600 دلار اعلام شد.

در سه ماهه اخیر از 40 بازاری که اپل رسما در آن‌ها فعالیت دارد 33 مورد با افزایش فروش مواجه بودند. البته مهم‌ترین بازار این کمپانی که کشور چین است با کاهشی 30درصدی در مقایسه با همین برهه در سال 2015 روبرو شد. نظر شما درباره این آمار چیست؟ آیا انتظار مشاهده چنین اعداد و ارقامی داشتید؟ به نظر شما علت سود پایین برندهای معتبر چیست؟ چرا اپل 91درصد سود عملیاتی سه ماهه سوم را تصاحب کرد؟

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (88 نظر)

M.Q

۱۳۹۶/۱/۲۹
بله با تیغ زدن شما معلومه زنده خواهد ماند

ابوالفضل

۱۳۹۵/۱۰/۱۳
نه دوسته من اینا واقعیت داره من با چشنای خودم دیدم چون تو المان زندگی میکنم .
مردم سف میکشن چون انبار که خالی بشه باید بیست روز تا یک ماه صبر کنن تا جنس بیاد برا نمایندگی

H

۱۳۹۵/۹/۹
وقتی هزینه ای برای ارتقاء گوشی نمیشه مطمئنا سودش بالاست دقیقا مثال گنجشک و رنگ میکنن و به جای قناری میفروشنه. فقط ارائه رنگ جدید برای جلب نظر مشتری

محسن

۱۳۹۵/۹/۷
راست میگی
صفحه نمایشش سامسونگ و ال جی میزنه
رمش هم سامسونگ میزنه
بقیه قطعاتش شرکت های چینی
و تو چین هم کارخونش
اصولا گوشی مال کالیفرینا کجا بود
محصول چین هست و کره
انقدم میگن ما طراحیم
طراحیش از ایفن ۵ تا ۷ مثل هم

محسن

۱۳۹۵/۹/۷
شگفتی کجا بود چهار سال گوشی هاش نه طراحی داره نه فرقی کرده
فقط مردم ازکلن میکن کلاس داره میگیرن
چون نمیفهمن