خانهاخبار
به زودی انتخاب کارت حافظه مناسب برای گوشی آسان می‎شود

به زودی انتخاب کارت حافظه مناسب برای گوشی آسان می‎شود

یکی از مشکلات کاربران در خرید کارت حافظه این است که نمی‌دانند کدام کارت برای گوشی آنها مناسب است. به زودی علامتی جدید به کارت‌های microSD اضافه می‎شود که مشخص می‌کند آیا این کارت برای اجرای اپ‌ها مناسب است یا خیر.
۱۳۹۵/۹/۳

اگر گوشی‌ هوشمند شما حافظه داخلی بالایی دارد آدم خوش‌شانسی هستید، چون دیگر لازم نیست نگران جستجو و بررسی کارت حافظه مناسب، که سرعت خوبی داشته باشد، بگردید.

اگر به نوشته‌های روی کارت‌های microSD توجه کنید نشان‌هایی مثل HC، XC، U3 می‌بینید که بیانگر نوع کارت حافظه، سرعت و کلاس آن است. از نسخه 6 اندروید به بعد امکانی به نام Adoptable Storage اضافه شده است که به کاربران امکان می‌دهد کارت حافظه خود را با حافظه داخلی ادغام کنند. با این کار حافظه داخلی گوشی بیشتر می‌شود و می‌توان اپ‌های بیشتری روی آن نصب کرد که نتیجه‌اش بیشتر شدن سرعت باز شدن و اجرای اپلیکیشن‌هاست.

image

از آنجا که بیشتر کارت‌های حافظه microSD موجود در بازار برای ذخیره فیلم و عکس طراحی شده‌اند، سرعت لازم را برای ادغام با حافظه داخلی گوشی‌ها ندارند؛ در نتیجه کاربر نمی‌تواند از Adoptable Storage استفاده کند. به همین دلیلSD Association تصمیم به تعیین نشان جدید A1 یا App Performance Class1 برای کارت‌های حافظه گرفته است که مشخص می‌کند چه کارتی برای اجرای اپلیکیشن‌ها مناسب است. به این ترتیب کاربرانی که به دنبال خرید کارت حافظه برای گوشی خود هستند خیلی راحت می‌توانند از بین گزینه‌های موجود کارت مناسب را پیدا کنند و بخرند.

کدام کارت microSD مناسب گوشی شماست؟

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (10 نظر)

پریسا

۱۳۹۵/۱۱/۲۰
یه سوال
این استاندارد در حال حاضر روی مموری کارت ها هست؟؟ یعنی من میخوام مموری کارت بخرم به این ویژگی دقت کنم؟؟ مثلا مموری با سزعت 95Mb خوبه؟

MEZ

۱۳۹۵/۹/۱۸
آقای سیدی این کارت حافظه ها کی میان؟ من شدیدا بهشون نیاز دارم لطفا اگه در اینباره چیزی میدونین اطلاع بدین ممنون

h.seyedi

۱۳۹۵/۹/۷
این مطلب رو مطالعه کنید
http://www.gsm.ir/news/show/30611/

محسن

۱۳۹۵/۹/۴
با سلام
اگر امکان داره ی اموزش درباره sd کارت ها بذارید. مثلا a1 بهتره یا a10 یا میگن کلاس ۱۰ عه مثلا یا کدوم برند بهتره

amir1975

۱۳۹۵/۹/۴
بیچاره اپلی ها!! دنیا داره به سمت کاربردی یا پرکتیکال بودن پیش میره یعنی میتونی حافظه گوشی ات رو با یک اس دی ارزون دو برابر کنی، اونوقت اینا 200 دلار برای یکمی حافظه بیشتر میفرستن تو جیب اپل ... البته جای تعجب نیست، قبلا هم گفتم که کاربران اپل سواد کافی آی تی ندارند وگرنه محصولات اپل رو نمیخریدند.