خانهبررسی‌ها
بررسی تخصصی LG V20؛ قدمی بلند به سمت تکامل

بررسی تخصصی LG V20؛ قدمی بلند به سمت تکامل

خانواده V در حال شناخته شدن در بین طرفداران موبایل است. ال‌جی از همان ابتدا نشان داد که می‌خواهد این خانواده را به قدرت برساند و شاید روزی ببینیم که خانواده V جای خانواده G را تحت عنوان پرچم‌داران اصلی این کمپانی بگیرد. در ادامه بررسی ویدیویی و متنی این گوشی را از دست ندهید.

بیشتر

به روز رسانی در ۱۳۹۵/۹/۲

سال گذشته ال‌جی با معرفی V10 خانواده‌ای تازه به نام V را به جهانیان معرفی کرد. V10 در زمان خودش سروصدای زیادی کرد و دو دلیل اصلی سروصدایش در آن زمان دوربین دوتایی سلفی و دو صفحه‌نمایش بود. حال این خانواده به نسل دوم رسیده و V20 نام نسل دوم این خانواده است. در ادامه بررسی ویدیویی و متنی این تازه‌وارد را ببینید.

 

طراحی

از دور که به V20 نگاه کنید پیش خودتان می‌گویید: باز هم یک گوشی هوشمند مانند دیگر گوشی‌های موجود در بازار! اما باید به شما بگوییم که این جزئیات یک محصول است که سبب تفاوت آن با دیگر محصولات بازار می‌شود و شاخص شدن آن را به همراه می‌آورد. با ضخامتی حدود 7.6 میلی‌متر و وزنی برابر 174 گرم، V20 از نسل قبلی سبک‌تر و نازک‌تر است.

 

image

 

باوجوداینکه V20 طراحی ضعیف‌تری نسبت به نسل قبلی دارد، گوشی چندان بدقیافه‌ای نیست. جلو گوشی دو صفحه‌نمایش قرار گرفته. صفحه‌نمایش اصلی بیشتری فضای قاب جلو را به خودش اختصاص داده و حاشیه‌هایش نه زیاد است و نه کم. صفحه‌نمایش دوم بالای صفحه‌نمایش اصلی قرار گرفته و دوربین دوم به همراه سنسورهای نور و مجاورت کنارش دیده می‌شود.

 

image

 

لبه سمت چپ کلیدهای ولوم قرار دارند که جدا از هم طراحی‌شده‌اند. در لبه سمت فقط کلید مخصوص باز کردن در قاب پشتی مشاهده می‌شود. بالای گوشی هم درگاه اینفرارد و میکروفون دوم قرار گرفته‌اند. پایین گوشی اسپیکر، درگاه ارتباطی از نوع USB Type-C، میکروفون اصلی و سوکت جک 3.5 میلی‌متری صدا قرار گرفته‌اند.

image
 
image

image
 
image

image



 

قاب پشتی گوشی باوجود شباهت زیاد به G5 طراحی زیباتری نسبت به آن دارد. یک برآمدگی در قاب پشتی مشاهده می‌شود که دوربین‌های دوتایی گوشی در کنار فوکوس لیزری و فلاش دوتایی در این بخش دیده می‌شوند. زیر این برآمدگی کلیدی دایره‌ای شکل قرار دارد که علاوه بر کلید پاور سنسور اثرانگشت هم است.

 

image
 
image

 

قاب پشتی کاملا از فلز ساخته شده و تنها بخش‌های بالا و پایین آن پلی کربناتی است. خبری از فریم در این گوشی نیست و قاب پشتی به‌گونه‌ای طراحی شده که تا لبه‌های صفحه‌نمایش کشیده می‌شود. باوجود حذف قاب پلاستیکی و آن طراحی شیاردار قاب پشتی، باز هم V20 به درجه‌های نظامی تجهیز شده و در برابر سقوط مقاوم است.

V20 گوشی خوش‌دستی است و خوش‌ساخت هم به نظر می‌رسد. رنگ صورتی گوشی در اختیار ما قرار داشت و فکرش را نمی‌کردیم این رنگ تا به این حد زیبا باشد. به لطف جنس خوب بدنه هیچ اثرانگشتی روی بدنه باقی نمی‌ماند و درعین‌حال گوشی به همین راحتی سر نمی‌خورد. به دلیل بزرگ بودن اندازه صفحه‌نمایش با گوشی کوچکی ازنظر ابعاد روبرو نیستیم و به‌طور حتم وجودش را در جیبتان حس خواهید کرد، اما باوجوداین به لطف حاشیه‌های کم بالا و پایینش از بسیاری غول‌پیکرهای بازار مانند آیفون 7 پلاس اندازه متناسب‌تری دارد.

صفحه‌نمایش

صفحه‌نمایش، مانند نسل قبلی، کیفیت QHD دارد. اندازه صفحه هم تغییری نکرده و تراکم پیکسلی نیز همان است. نور صفحه‌نمایش کمی بیشتر از نسل قبل شده و این بیشتر شدن را زمانی درک می‌کنید که دو گوشی را در کنار هم مشاهده کنید. با توجه به بیشتر شدن نور صفحه‌نمایش خوانایی آن زیر نور خورشید هم بهتر از نسل قبل است. متفاوت‌ترین قسمت در بخش صفحه‌نمایش حضور صفحه‌نمایش دوم در بالای صفحه‌نمایش اصلی است. صفحه‌نمایش دوم گوشی اندازه 2.1 اینچی دارد و ازنظر کیفیت هیچ تفاوتی با نسل قبل ندارد. مهم‌ترین بهبود در این قسمت روشنایی است. روشنایی این صفحه کوچک بسیار بیشتر از روشنایی نسل قبلی‌اش است و به لطف این افزایش روشنایی محتواهای نمایش‌داده‌شده در این صفحه کوچک خواناتر شده.

رنگ‌ها در این صفحه بدون هیچ اغراقی نمایش داده می‌شوند و بسیار زنده‌اند. زاویه دید هم در نوع خودش یکی از بهترین‌هاست. گوشی تمام این ویژگی‌های خوب را مدیون جنس IPS است که برای صفحه‌نمایش در نظر گرفته شده.

 

image

 

سخت‌افزار

سنسور اثرانگشت در قاب پشتی دستگاه جای گرفته است. این سنسور نقش کلید پاور را هم بازی می‌کند. برخلاف نسل قبلی، برای فعال شدن سنسور اثرانگشت نیازی به فشار کلید پاور نیست و تنها با گذاشتن انگشت روی این کلید می‌توانید قفل صفحه را باز کنید. دقت و سرعت این سنسور بسیار خوب است و با کوچک‌ترین لمس انگشت در هر جهت اثرانگشت کاربر را می‌شناسد. یکی از ایرادات این سنسور هم‌سطح بودن آن با قاب پشتی گوشی است. درگوشی‌هایی مانند نکسوس 6 پی سنسور اثرانگشت نسبت به بدنه فرورفتگی دارد و همین امر کمک می‌کند به‌راحتی بتوانید آن را در پشت گوشی پیدا کنید، اما در این گوشی پیدا کردن جای این سنسور با لمس انگشت کمی مشکل است.

 

image

 

گوشی از دو سیم‌کارت همزمان پشتیبانی می‌کند. درگاه هر دو سیم‌کارت زیر قاب پشتی است و با برداشتنش می‌توانید به آن‌ها دسترسی داشته باشید. درگاه کارت حافظه خارجی نیز در کنار درگاه سیم‌کارت اول است، اما هیچ تداخلی با هم ندارند و بدون مشکل می‌توانید از دو سیم‌کارت همزمان روشن و کارت حافظه خارجی در کنار هم استفاده کنید. برای دسترسی به سیم‌کارت دوم نیازی به خارج کردن باتری ندارید، اما برای دسترسی به سیم‌کارت اول باید باتری را از جایش خارج و گوشی را خاموش کنید.

اسپیکر در پایین گوشی قرار گرفته است. ال‌جی توجه زیادی به این بخش نکرده و خبری از اسپیکرهای دوتایی در این گوشی نیست. کیفیت اسپیکر نیز در حد معمولی است و هنگامی که صدا را بلند کنید، صدا تیز می‌شود.

پردازنده دستگاه اسنپدراگون 820 است. این پردازنده 4 هسته‌ای در بسیاری از گوشی‌های پرچم‌دار معرفی‌شده در سال 2016 قرار گرفت و توانست خودش را ثابت کند. ازنظر سرعت با یکی از پرسرعت‌ترین پردازنده‌های موبایلی سروکار دارید. ما بازی آسفالت 8 را روی این گوشی نصب و اجرا کردیم؛ گوشی توانست بدون هیچ کندی و لگی آن را درنهایت کیفیت اجرا کند. ضمن اینکه پردازنده با سرعت زیاد به همه فرمان‌هایی که به او می‌دهید پاسخ می‌دهد، از داغ کردن هم خبری نیست.

 

image

 

سیستم‌عامل و نرم‌افزار

وی 20 اولین گوشی دنیاست که به‌صورت پیش‌فرض با اندروید 7 معرفی و عرضه شد. رابط کاربری مخصوص ال‌جی روی این گوشی نصب شده و ظاهری کاملا متفاوت نسبت به گوشی‌های حاوی اندروید خام برای آن به همراه آورده است. دو سال قبل رابط کاربری ال‌جی بسیار بچه‌گانه بود، اما طی این دو سال تغییرات بسیار خوبی در این رابط کاربری از یک گوشی به گوشی دیگر صورت گرفته که آن را به استانداردی نزدیک‌تر کرده که بین رابط کاربری‌های برندها وجود دارد. آیکون‌ها تغییرات زیادی ندارند، اما بیشترین تغییر در بخش نوتیفیکیشن بار انجام گرفته است. این بخش بسیار زیبا و کاربردی‌تر شده و امکان تغییر رنگ آن با تغییر تم وجود دارد.

 

image

 

یکی از امکانات خوبی که به لطف رابط کاربری به گوشی اضافه شده روشن و خاموش شدن صفحه‌نمایش با دوبار ضربه زدن روی آن است. سایر امکانات بخش نرم‌افزار مانند نسل‌های قبلی است که ازجمله آن‌ها می‌توان به استفاده از دو برنامه در کنار یکدیگر و Capture+ (برای اسکرین شات گرفتن از صفحه و یادداشت روی آن) اشاره کرد.

دوربین

نسل قبلی در پشتش یک دوربین 16 مگاپیکسلی داشت و دوربین سلفی‌اش دوتایی بود. در این نسل همه‌چیز برعکس شده و دوربین اصلی دوتایی شده و دوربین سلفی تکی است.

یکی از دوربین‌های اصلی گوشی سنسور 16 و دیگری سنسور 8 مگاپیکسلی دارد. لنزی که سنسور 16 مگاپیکسلی دارد اندازه دهانه دیافراگمش f/1.8 و زاویه دیدش معمولی است. لنزی که سنسور 8 مگاپیکسلی دارد اندازه دهانه دیافراگمش f/2.4 است و زاویه دیدی برابر 135 درجه دارد. این بدان معنی است که اگر بخواهید هنگام گرفتن عکس فضای بیشتری در اختیار داشته باشید باید از لنز 8 مگاپیکسلی استفاده کنید.

 

image

 

image
 
image

 

قبل از اینکه به کیفیت دوربین بپردازیم در مورد امکانات آن صحبت می‌کنیم. دوربین V20 پراست از امکانات متنوع. ال‌جی از صفحه‌نمایش کوچک این گوشی در منوی دوربین هم بهره برده و سوییچ کردن به تنظیمات دستی، خودکار و فیلم‌برداری دستی از طریق این بخش انجام می‌شود.

با استفاده از گزینه Mode می‌توانید از وجود دو دوربین در پشت گوشی استفاده بیشتری کنید و عکس‌های جالب و متنوعی با آن بگیرید.

تنظیمات دستی پراست از امکانات متنوع برای کسانی که از عکاسی سررشته دارند. تنظیمات وایت بالانس، فوکوس دستی، ایزو و ... در این بخش انجام می‌شود. نکته جالب اینجاست که با انتخاب لنز واید امکان تنظیم دستی فوکوس وجود ندارد.

 

image

 

در نور روز دوربین عکس‌هایی می‌گیرد که جزئیات بسیار زیادی دارند و از تماشای جزئیات آنها لذت می‌برید. این ثبت زیاد جزئیات برای هر دو دوربین صدق می‌کند.

در نور شب هم دوربین عملکرد بسیار خوبی دارد و علاوه بر اینکه ثبت جزئیات در حد مناسب است سرعت شاتر نیز بسیار زیاد است و شما را معطل نمی‌کند و به‌علاوه سبب تاری عکس نمی‌شود. در این قسمت میان عکس‌های گرفته‌شده با لنز واید و غیر واید تفاوت دیده می‌شود. در نور شب عکس‌های گرفته شده با لنز واید زردی بیشتری دارند و عکس‌هایی که با لنز غیر واید گرفته می‌شوند رنگ‌های واقعی‌تری دارند.

نمونه عکس های دوربین اصلی و دوربین دوم در نور شب و روز را در ادامه مشاهده کنید.

image
 
image

image
 
image

image
 
image

image
 
image

image
 
image

image
 
image

image
 
image

image
 
image

image
 
image

 

نمونه عکس های هر دو دوربین در شب (سمت راست عکس‌های لنز 16 و سمت چپ عکس‌های لنز 8 مگاپیکسلی واید)

 

image
 
image

image
 
image

image
 
image

image
 
image

image
 
image

 

نمونه عکس‌های دوربین اصلی 12 مگاپیکسلی در محیط بسته

 

image
 
image

 

نمونه عکس دوربین دوم در حالت عادی و حالت واید

 

image
 
image

 

نمونه عکس‌های ماکرو در روز

 

image
 
image

 

نمونه عکس‌های ماکرو در شب

 

image

 

 

باتری

سال گذشته وی10 باتری 3000 میلی‌آمپرساعتی داشت. عملکرد باتری آن دستگاه چندان خوب نبود و به همین دلیل ال‌جی به فکر افتاده تا از باتری پرظرفیت‌تری بهره ببرد. در V20 از باتری‌ای با ظرفیت 3200 میلی‌آمپرساعت استفاده شده است. با اینکه 200 میلی‌آمپر برای گوشی‌ای با اندازه صفحه 5.7 اینچ چندان زیاد به نظر نمی‌رسد، این افزایش ظرفیت باتری در کارکردش بسیار محسوس است. در تست‌هایی که ما انجام دادیم عملکرد بهتر باتری نسبت به نسل قبل را مشاهده کردیم. باوجوداینکه در این بخش بهبود مشاهده شده، هنوز هم در زمینه عمر باتری از گوشی‌هایی مانند آیفون 7 پلاس ضعیف‌تر عمل می‌کند.

تست بازی آسفالت 8: در مدت 30 دقیقه بازی آسفالت 8، با وای‌فای روشن و دو سیم‌کارت همزمان، میزان باتری از 28 درصد به 15 درصد رسید و شاهد کاهش 13 درصدی باتری بودیم.

G5 ما را در زمینه شارژ شدن باتری بدعادت کرد. انتظار داشتیم زیر 1 ساعت شاهد شارژ شدن V20 از صفر تا 100 درصد باشیم، اما این اتفاق رخ نداد و دیدیم که در مدت زمانی تقریبا 2 ساعته باتری از صفر تا 100 درصد شارژ می شود.

 

image

 

نظر جی‌اس‌ام

به نظر ما V20 یک اتفاق بزرگ در دنیای موبایل نیست و باید آن را به‌روزرسانی‌ای هوشمندانه نسبت به نسل قبلی بدانیم. در V20 ایراداتی که در V10 دیده بودیم برطرف شده و ال‌جی یک‌قدم بزرگ به سمت تکامل این خانواده برداشته است. اگر بخواهیم نظرمان را درباره این محصول جمع‌بندی کنیم، باید V20 را دستگاهی دوست‌داشتنی در زمینه دوربین، پخش صدا با هدفون و ضبط صدا، صفحه‌نمایش و درنهایت قدرت پردازش بدانیم.

 

image

 

چه کسانی بخرند، چه کسانی نخرند

اگر پول زیادی، در حدود 2 میلیون تومان، برای خرید گوشی کنار گذاشته‌اید و به دوربین و پخش موزیک اهمیت زیادی می‌دهید V20 انتخاب بسیار درستی است.

اگر دوستدار به‌روز بودن سیستم‌عامل هستید و دوست دارید همیشه جدیدترین نسخه اندروید را روی گوشی خودتان داشته باشید، باوجود نسخه 7 اندروید این گوشی انتخاب پیکسل‌ها و یا نکسوس 6 پی هوشمندانه‌تر از انتخاب این گوشی است، زیرا نسخه‌های بعدی به‌طور حتم در فاصله زمانی زیادتری نسبت به گوشی‌های پیکسل برای این دستگاه عرضه می‌شوند.

اگر گوشی V10 دارید، سوییچ کردن به این نسل چندان ضروری نیست و به شما توصیه می‌کنیم تا معرفی نسل بعدی که احتمالا V30 نام دارد کمی صبر کنید زیرا خبرهایی شنیده می‌شود مبنی بر این که نسل بعدی امکانات جذاب‌تری در خودش دارد.

 

image

 

عکاس: ساناز شریفی

 

 بررسی ویدیویی LG V20 را در جی‌اس‌ام از دست ندهید

برچسب‌ها:

بررسی‌های مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (167 نظر)

امید کریمی

۱۴۰۲/۳/۱۰
به نظر من گوشی ال جی وی ۲۰ خیلی گوشی خوبیه من بعد از شش سال استفاده از این گوشی هیچ بدی ازین گوشی ندیدم خیلی هم گوشی خوبیه⭐?

سید قاسم

۱۳۹۹/۱۰/۸
سلام کسایی که میگن ۲ روز استفاده کردم فلان مشکل و داشت قطعا تا حالا از نزدیک ندیدن به از ۲ سال میگم معرکست چیپست b&o خودش اندازه یه گوشی قیمتشه واسه موزیک خیالتون راحت که یه گوشی که تو امریکا طراحی شده

omid.diyanati

۱۳۹۸/۷/۲۶
سلام.
می خواستم بدونم چند عدد خارهای پشت گوشی مال چه چیزی هستن 2عدد که مربوطه به NFC هست ولی بقیه چه کارایی دارن؟
دوم اینکه یک عدد کلید هست قسمت چپ اون چه کارایی داره؟

ف .ا

۱۳۹۶/۹/۷
سلام
متاسفانه گوشي ال جي با تمام إمكانات جالبش ايراد بزرگي داره اونم سوختن بردش هست فرق نميكنه چه مدل باشه كلا سعي بر سوختن برد دارن.
من دونوع از گوشي هاي ال جي داشتم كه متاسفانه يكي از ديگر بدتر
G4 هشت ماه كار كرد بردش سوخت
V10 بعداز يكسال ال سي دي دچار مشكل شد و بعد از ١٣ ماه بردش سوخت
الانم هفتم آذر ماه ٩٦ كه من حدود ٣٦ روز هست گوشيم رو دادم براي تعمير ولي هنوز قطعه ندارن
اينم وضعيت تعمير
من اين گوشي رو فقط بخاطر دوربينش ميپسندم

mostafa

۱۳۹۶/۸/۷
اینکه میگین صفحه نمایش سایه میندازه الان یکی از دوستای من چندوقته ک v20 داره ولی این مشکل براش پیش نیومده کاملا راضیه ولی باز کسایی هستن ک این مشکلو دارن...منم این وسط موندم ک بخرم یا نه؟؟؟؟؟؟؟