خانهاخبار
نتیجه نظرسنجی: گوشی‌های هوشمند بیشتر از دو سال دوام نمی‌آورند!

نتیجه نظرسنجی: گوشی‌های هوشمند بیشتر از دو سال دوام نمی‌آورند!

هفته گذشته نظرسنجی‌مان را به موضوع گوشی‌های هوشمند و مدت زمانی که آنها قابل استفاده‌اند اختصاص دادیم و از شما سوال کردیم هر چند وقت یکبار گوشی خود را عوض می‌کنید.با ما همراه باشید تا نتایج این نظرسنجی را ببینید.
۱۳۹۵/۹/۱

گوشی‌های هوشمند با تنوعی بی‌نظیر این روزها توجه هر کاربری را به خود جلب می‌کنند؛ گوشی‌هایی که هر روز قابلیت جدیدی به آنها اضافه می‌شود تا خریداران را وسوسه کند. اما تبلیغات شرکت‌ها چقدر تاثیرگذار است و چقدر کاربران را به سمت گوشی‌های جدید می‌کشاند؟ کاربرانی که شاید هنوز زمان تعویض گوشی‌شان فرا نرسیده باشد.

حتما شما هم چند سال پیش و روزگاری را که گوشی‌های نوکیا حرف اول را در بازار می‌زدند به خاطر دارید؛ گوشی‌هایی که به خاطر سخت‌جانی و دوام زیادشان در بازار معروف بودند و عوض کردن زودهنگامشان معنایی نداشت. حالا اما مقاومت زیاد گوشی چندان اهمیتی ندارد وقتی گوشی‌ها را باید پس از مدت کوتاهی عوض کرد تا از تکنولوژی عقب نماند.

هفته گذشته نظرسنجی‌مان را به این موضوع اختصاص دادیم و از شما سوال کردیم هر چند وقت یکبار گوشی خود را عوض می‌کنید. تقریبا نیمی از کاربران (45.75) گفته‌اند زمانی که گوشی‌شان دیگر قابل استفاده نباشد به سراغ گوشی جدید می‌روند و حدود 29 درصد هم گفته‌اند هر دو سال یکبار گوشی‌شان را تعویض می کنند. در میان گروه اول، برخی نیز تاکید کرده‌اند که گوشی‌شان پس از دو سال نیز دیگر قابل استفاده نیست. از این موضوع می‌توان نتیجه گرفت که گوشی‌های هوشمند امروزی بیشتر از دو سال قابل استفاده نیستند و اغلب افراد پس از دو سال گوشی خود را تعویض می‌کنند.

در میان سایر شرکت‌کنندگان در نظرسنجی، حدود 25 درصد هم گوشی خود را سالی یک بار یا هر زمان که مدل جدیدش عرضه شود، عوض می‌کنند. نتایج نظرسنجی را در ادامه مشاهده می‌کنید.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (36 نظر)

سمیر

۱۳۹۷/۹/۹
دوسال کجا بود مگه سر گنج نشستیم....من خرداد 93 یه گوشی الجی جی2 گرفتم هنوز دستمه راضی هستم

رضا

۱۳۹۷/۹/۴
iphone 5s سال 2013 وارد شد، آپدیت IOS 12 رو در سال 2018 دریافت کرده، خیلی هم نرم و بدون مشکل کار می کنه

رضا

۱۳۹۷/۹/۴
خیلی گوشی خوش دست و شیکیه، منم داشتم حیف شد سوخت

امیرحسین تنهاگرد

۱۳۹۷/۴/۱
به نظر من کلا حرفتون اشتباست کدوم گوشی 2 سال به تعویض داره من قبلا s2 پلاس داشتم4سال خیلی خوب موند ولی الان هاواوی ناوا2 پلاس خیلی راضیم بیشتر سامسونگ دوسش دارم خیلی خوشگلتر خوش امکانات تره

Marsad

۱۳۹۷/۱/۱۹
من ی اس4 سامسونگ دادم 4ساله
فک نکنم تا 4سال دیگم عوضش کنم
تنها مشکلی ک داره روزی 2بار هنگ کردنه ب دلیل رم پایینش(2گیگ)
ک اونم باتوجه ب قیمت گوشیای جدید قابل تحمله