تست همراه اول

سرویس خبر
29 آبان 1395 ساعت 19:27
4 نظر

Alfa Romeo Stelvio

آلفارومئو استلویو، بلندقامت ایتالیایی

آلفارومئو در نمایشگاه خودرو لس‌آنجلس 2016 برای اولین‌بار از نخستین‌ شاسی‌بلندش، Alfa Romeo Stelvio ، رونمایی کرد.

در نمایشگاه خودرو ژنو 2003، آلفارومئو بسیار زودتر از شرکت‌هایی نظیر مازراتی، بنتلی، جگوار، لامبورگینی و ... با رونمایی از کانسپت Kamal از برنامه­‌هایش برای ورود به بازار شاسی­‌بلندها پرده برداشت. چنین محصولی به خط تولید آلفارومئو راه نیافت تا این­که شرکت فیات‌کرایسلر تصمیم گرفت استلویو را در نمایشگاه لس­‌آنجلس 2016 معرفی کند؛ خودرویی که باید آن را نخستین شاسی­‌بلند آلفارومئو به شمار آورد. 


 

شرکت ایتالیایی در کنار معرفی نسخه استاندارد، مدل Quadrifoglio آن را هم معرفی کرد که نسخه تیون‌شده استلویوست. طراحی ظاهری استلویو شباهت بسیاری به سدان زیبای این کمپانی، آلفارومئو جولیا، دارد، البته کمی از اغراق آن کم شده است. در فضای داخلی آلفارومئو خلاقیت بیشتری نسبت به جولیا خرج داده و آن را بهبود بخشیده است. صندلی‌ها و فرمانی با دوخت قرمز، استفاده از فیبرکربن در قسمت‌های مختلف و تریم داخلی مشکی و قرمز موجب شد تا استلویو جذاب به نظر برسد.

در فضای داخلی نیز آلفا برای سیستم چندرسانه‌ای آن از صفحه‌نمایش 8.8 اینچی بهره گرفته است؛ البته این صفحه نمایش برای مدل‌های Lusso و Sport استاندارد است و در مدل پایه مشتریان باید منتظر نمایشگر 6.5 اینچی باشند

صحبت درباره قلپ تپنده این کراس‌اوور هیجان‌انگیز است؛ آلفا به کمک پیشرانه­ 2.9 لیتری شش سیلندر مجهز به توروبوشارژر دوقلو به خروجی 505 اسب‌بخار و گشتاور 600 نیوتن‌­متر رسیده است. این پیشرانه پیش از این در سینه آلفارومئو جولیا Quadrifoglio امتحان خود را به خوبی پس داده است. چنین پیشرانه‌ای در کنار گیربکس هشت سرعته اتوماتیک می‌تواند عملکرد بالایی از استلویو به نمایش بگذارد.

از ویژگی‌های فنی این کراس‌اوور باید به سیستم تعلیق اسپرت، ترمزهای بهینه‌شده، مبدل گشتاور دیفرانسیل عقب و برخی دیگر اشاره کرد. استلویو در نسخه پایه از پیشرانه 2.0 لیتری مجهز به توربوشارژر با خروجی 280 اسبی و گشتاور 414 نیوتن­‌متر بهره می­‌برد. با چنین پیشرانه‌ای استلویو، سقف سرعتی 231 کیلومتربرساعتی خواهد داشت. گذشته از این‌ها، تمام مدل‌های استلویو از سیستم چهارچرخ محرک بهره می‌برند.

در هنگام خرید مشتریان گزینه‌های اضافی چون ترمزهای کربن سرامیکیBrembo ، صندلی‌های فیبرکربنی اسپرت Recaro، چهارده اسپیکر با سیستم صوتی 900 واتی هارمن­ کاردن و برخی دیگر خواهند داشت

در زمینه عملکرد جولیا طی 3.8 ثانیه از0 به 96 کیلومتربرساعت می‌رسدُ اما استلویو به دلیل افزایش وزن با چند صدم ثانیه تاخیر به چنین سرعتی دست پیدا خواهد کرد: کمی بیشتر از 4 ثانیه. در بخش سقف سرعت نیز افزایش وزن برای استلویو مشکل­‌ساز است و این مدل برخلاف سدان جولیا با سقف سرعت 307 کیلومتربرساعت، رقم 285 کیلومتربرساعت را ثبت می­‌کند.

هنوز قیمت مشخصی برای مدل‌های ارزان‌تر استلویو در نظر نگرفته است ولی قاعدتا قیمت بیشتری نسبت به جولیا دارد. همچنین استلویو Quadrifoglio با قیمت 65 هزار دلار ماه آینده راهی بازار ایالات‌متحده می‌شود

برخی خبرهای غیررسمی می‌گویند استلویو QV توانست رکورد تمامی شاسی‌بلندها را در پیست معروف نوربورگ­رینگ آلمان بشکند؛ استلویو QV با همان پیشرانه‌ای که جولیا QV در پیست نوربرگرینگ با کمک آن رکورد زده بود حالا در تلاش است تا رکورد جدیدی برای ایتالیایی‌ها ثبت کند. اگر ادعای این شرکت ایتالیایی درست باشد قطعا این خودروساز در فروش نخستین شاسی‌بلندش موفقیت چشمگیری خواهد داشت. اما تا زمان اعلام رسمی این رکورد همچنان باید منتظر بمانیم.

 

در کانال‌های اینستاگرام و تلگرام ما، خبرهایی هست که شما از آن بی‌خبرید!



نظرات کاربران

در حال بارگذاری