خانهاخبار
15 نکته و ترفند تاچ بار مک بوک‌ پرو‌ جدید

15 نکته و ترفند تاچ بار مک بوک‌ پرو‌ جدید

به تازگی نسل جدید لپ‌تاپ‌های اپل به بازار آمده‌اند که یکی از ویژگی‌های مهم آنها نوار Touch Bar است. در ادامه با مشاهده یک ویدئو می‌توانید با ۱۵ ترفند جالب آن آشنا شوید.
۱۳۹۵/۸/۲۹
image

چند هفته پیش اپل از نسل جدید مک‌بوک‌ پرو با تغییرات فراوانی که به همراه داشت پرده‌‌برداری کرد. یکی از قابلیت‌های مهم مک‌بوک پرو‌های ۲۰۱۶ اضافه شدن نوار لمسی جدید با صفحه نمایش OLED است که جایگزین دکمه‌های فانکشن شده و به لطف macOS Sierra دکمه‌های آن مطابق هر برنامه‌ای چیده می‌شود و میان‌بر کاربردی مخصوص هر برنامه‌ را نشان می‌دهد.

image

نظرهای متفاوتی در رابطه با تاچ بار مک‌بوک پرو‌های جدید شنیده می شود، به طور مثال عده‌ای می‌گویند اپل دست به ابتکار چندان جالبی نزده و بهتر بود رابط کاربری کاملا لمسی همانند آیفون/آیپد و رقیبش مایکروسافت سرفیس را به دنیای مک‌ می‌آورد، نه صرفا یک صفحه نمایش کوچک بالای کیبورد!

به هر حال پس از ورود مک‌بوک‌ پرو‌های جدید به بازار و بررسی‌هایی که روی آن انجام شد برای بسیاری از مخالفان ثابت شد تاچ بار یک ابزار نمایشی نیست. کاربرد‌های بسیار آن باعث می‌شود کاربر در بسیاری از قسمت‌های سیستم‌عامل با میان‌بر‌هایی که در اختیارش قرار گرفته راحت‌تر از گذشته با نوت‌بوکش کار کند.

image
  
image

در این ویدئو، که سایت معروف 9to5mac تهیه کرده، در کمتر از ۸ دقیقه می‌توانید با ۱۵ نکته و ترفند تاچ بار مک‌بوک‌ پرو‌های جدید آشنا شوید.

 

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (2 نظر)

سینا

۱۳۹۵/۸/۳۰
بسیار لذت بردم از تاپ بار وقتی این ویدئو رو نگاه کردم

saeed666

۱۳۹۵/۸/۲۹
واقعا کاربردی هس لایک داری اپل.