خانهاخبار
نیسان جوک توربو به ایران رسید (قیمت و مشخصات)

نیسان جوک توربو به ایران رسید (قیمت و مشخصات)

یکماه بعد از آغاز فروش نیسان جوک در بازار ایران، حالا زمان فروش جوک توربو یا همان جوک اسپورت است ؛ گران‌ترین و البته قوی‌ترین تیپ جوک.
۱۳۹۵/۹/۱۸

نیسان جوک خودرویی است که به لطف ظاهر منحصربه فردش، سواری خوب و کابین خوش‌ساختی که دارد از زمان عرضه‌اش در سال 2010 تابه امروز بیش از نیم میلیون دستگاه در سراسر جهان فروش داشته که رکورد خوبی برای یک محصول تازه‌وارد است. انگلیسی‌ها، که بازار متنوعی از شاسی‌بلندهای مختلف دارند، بیش از همه عاشق این خودرو هستند چراکه تا سال 2015 بیش از 25% از مجموع فروش این ژاپنی را در اختیار داشتند. حالا این خودروی خاص آماده ورود به ایران است تا هم نام خودش را بر سر زبان‌ها بیاندازد و هم نام نیسان را.

پایان غیبت 3 ساله نیسان

آخرین‌باری که محصول لوکسی از نیسان در ایران پلاک شد، به حدود 3 سال پیش برمی‌گردد، همان زمانیکه تحریم‌ها تولید نیسان تیانا را در پارس خودرو متوقف کرد. یکسال قبل از تیانا (سال 92) نیز تولید نیسان مورانو متوقف شد. این شاسی‌بلند ژاپنی، که به لطف گیربکس پرحاشیه  CVT جایی برای خودش در بازار ایران دست و پا کرده بود، نیز به دلیل آنکه بیش از 50% قطعاتش مستقیما از انگلستان می‌آمد، چرخه تولیدش در پارس خودرو از حرکت ایستاد.

اما مهم‌ترین نیسان بازار ایران، چیزی جز ماکسیما نبود. ماکسیما البته نه برای تحریم‌ها بلکه برای اتمام قرارداد تولیدش با طرف ژاپنی، در نیمه دوم سال 91، تولیدش متوقف شد. در آن زمان تلاش‌هایی برای تمدید قرارداد نیسان انجام شد ولی ژاپنی‌ها می‌گفتند برای خودرویی‌ها که بیش از 10 سال از تولیدشان گذشته باشد، دیگر قطعه‌ای نمی‌سازند و از آنجایی که ماکسیما هم تولیدش از اسفندماه 80 شروع شده بود، با چراغ قرمز ژاپنی‌ها مواجه شد.

تا 3 سال هیچ خبری از نیسان نمی‌شنیدیم، تا اینکه ابتدای تابستان امسال خبر بازگشت نیسان در همه جا پخش شد. عرضه نیسان جوک، آن هم برای اولین‌بار در ایران، خبر بسیار خوبی برای هواداران این برند است. نیسان علاوه بر آنکه با خاص‌ترین محصولش به ایران آمده است، در تبلیغات نیز از راه و روش جالب و البته خاصی بهره گرفته است که این روزها کمتر کسی ریسک انجامش را به جان می‌خرد.

جوک؛ الگویی اروپایی برای ژاپنی‌ها

جوک متولد 2010 است. در آن زمان استودیوی طراحی نیسان در اروپا وظیفه خلق این محصول عجیب و غریب را برعهده داشت. طراحی جوک، چکیده‌ای از طراحی چند کلاس مختلف است؛ گلگیرهای عضلانی، درب‌های کوچک، شیب تند سقف در قسمت انتهایی خودرو و جلوپنجره‌ای کشیده که در بالا و پایین آن چراغ‌هایی با طراحی نامتقارن قرار دارند همه و همه یعنی اینکه به طراحی جوک نباید ایرادی گرفت چون حتی در هر بی‌نظمی هم نظمی نهفته است! و شاید همین موضوع ساده است که باعث شده وقتی جوک در کنار همکلاسانش می‌ایستد چشم‌ها بیشتر به او خیره می‌شود تا به بقیه.

جوک ایران، ساخت انگلستان است

قبل از هرچیز باید بدانید که جوک تنها دو خط تولید دارد؛ یکی در ژاپن که مختص بازار آسیاست و دیگری در ساندرلند انگلیس که نیسان از آنجا برای تزریق محصولاتش به بازار اروپا و آمریکا (در برخی مدل‌ها) استفاده می‌کند. جالب است بدانید نیسان ساندرلند، بزرگ‌ترین کارخانه خودروسازی حاضر در انگلستان است.

جالب است بدانید جوک‌های وارداتی از ژاپن نمی‌آیند بلکه همگی ساخت انگلیسند و به قول بازاری‌ها، سفارش اروپاست. البته قرار است تمامی جوک‌های وارداتی با شماره شناسایی (VIN) اختصاصی ایران تحویل مشتریان شود. با اینکه در خبر تیرماه کالایاب خودرو، نخستین محصول نیسان در ایران، ایکس‌تریل معرفی شده بود اما ظاهرا ایکس‌تریل بعد از جوک راهی بازار کشورمان می‌شود.

بیشتر بخوانید:

معرفی+قیمت خودروهای جدید نیسان در ایران

تیپ‌های جوک چه تفاوتی باهم دارند؟

جوکی که در ایران فروخته می‌شود مدل 2016 است. اگر زمان تغییرات اساسی نیسان روی این خودرو را دنبال کنیم، می‌بینیم آخرین‌باری که دست روی آن گذاشت نیمه دوم 2014 بود؛ همان سالی که نسخه به‌روزشده جوک را به‌عنوان مدل 2015 به بازار فرستاد. جوک 2015 هم چراغ‌های LEDدار جدیدی داشت (به‌خصوص در جلو که شبیه نیسان 370Z طراحی شده بود) و هم اینکه برخی آپشن‌ها مانند دوربین عقب، بلوتوث و همچنین ورود بدون کلید (کی‌لس) در بازار اروپا برای آن استاندارد شد. جوک 2015 هیچ تفاوتی با جوک 2016 ندارد.

جوک در 5 رنگ به ایران آمده است: نوک مدادی متالیک، مشکی متالیک، قرمز متالیک، سفید صدفی و زرد متالیک. تصویری که مشاهده می‌کنید مربوط به اولین محموله وارداتی جوک به تهران است.

هم‌اکنون جوک 2016 در دو تیپ اسکای‌پک و پلاتینیوم قابل خریداری است که این‌دو به لحاظ فنی تفاوتی باهم ندارند. در آینده قرارست تیپ سوم این خودرو، تیپ اسپرت، نیز وارد کشور شود که مجهز به پیشرانه توربوست. امکانات تیپ‌های سه‌گانه جوک را در جدول زیر مشاهده می‌کنید. البته تا زمان آمدن جوک اسپرت به ایران، به قطعی‌بودن برخی جزئیات این جدول نمی‌توان دل بست!

 جوک اسپرتجوک پلاتینیومجوک اسکای‌پک
سیستم محرکهچهارچرخ محرکدیفرانسیل جلو
ترمز ضدقفل/توزیع نیروی ترمز/ترمز کمکی
کنترل دینامیکی (پایداری)
هشداردهنده تغییر لاین
هشداردهنده نقطه کور
پیشگیری از تصادف (تشخیص اشیا متحرک)
ایربگ راننده/سرنشین/جانبی جلو/پرده‌ای
ایموبلایزر/سنسور باد تایر
سنسور باران
استارت‌استاپ پیشرانه/کروز کنترل
ورود بدون کلید/استارت دکمه‌ای
روکش چرم صندلی/ گرمکن صندلی‌های جلو
پشت‌سری فعال/کمربندهای ایمنی پیش‌کشنده جلو
قابلیت نصب صندلی کودک
دوربین عقبدوربین 360 درجه با شوینده اتومات
مانیتور 5.8 اینچی لمسی
فرمان برقی حساس به سرعت
تهویه اتومات/هندزفری/بلوتوث
سانروف/پانوراما
کاور مشکی سقف
آینه جانبی برقی
گرمکن آینه‌های جانبی
دی‌لایت/چراغ بدرقه/تنظیم ارتفاع چراغ‌های جلو
اتولایت/زنون جلو/چراغ‌شور
رینگ18 اینچی17 اینچی

چه قیمتی دارد؟

با آغاز فروش مرحله اول جوک (تحویل 30 روزه)، در کمتر از یک هفته ظرفیت آن تکمیل و از 24 آبانماه 95 نیز فروش مرحله دومش (تحویل 60 روزه) آغاز شد. جوک از همه همکلاسانش، یعنی تمام شاسی‌بلندهای کوچک بازار ایران، گران‌تر است ولی چرا؟

به عنوان مثال به رنو کپچر دقت کنید. کپچر، مهم‌ترین رقیب این روزهای جوک در ایران، چرا حدود 18 میلیون تومان از ارزان‌ترین تیپ جوک ارزان‌تر است؟ شاید بگوئید جواب این سوال در بخش فنی است اما همانطور که در جدول زیر می‌بینید، روی کاغذ این‌دو تفاوتی باهم ندارند. حالا ممکن است این اختلاف را برای سطح تجهیزاتشان بدانید ولی نه تنها این چنین نیست بلکه در کپچر ویژگی‌هایی مثل اتولایت، گرمکن صندلی‌های جلو و استارت دکمه‌ای وجود دارد که در جوک اسکای‌پک خبری از این چیزها نیست. پس چه دلیلی برای این اختلاف 18 میلیونی وجود دارد؟ جواب این سوال بماند با خریدارانش!

از طرف دیگر نسخه جوک اسپرت با پیشرانه توربو، در محدوده قیمتی شاسی‌بلندهای جمع و جور بازار است که برای این تازه‌وارد ژاپنی بسیار خطرناک خواهد بود. همچنین از آمدن پژو 2008 ایران خودرو نیز نباید غافل بود؛ خودرویی که پتانسیل بالایی برای گرفتن بازار کپچر دارد.

 هوندا HR-V

تویوتا C-HR

هیبریدی

تویوتا C-HR

توربو

دی‌اس 4

کراس‌بک

نیسان جوک

(پلاتینیوم/اسکای‌پک)

نیسان جوک توربو

(اسپرت)

فاصله محوری2,611mm2,640mm2,612mm2,530mm
حجم صندوق688L377L385L249L
حجم باک50L50L60L52L
سیستم محرکهدیف جلودیف جلودو دیفدیف جلودیف جلودو دیف
 
پیشرانه1.5L1.8L-Hybrid1.2L-Turbo1.6L-Turbo1.6L1.62L-Turbo
گیربکسCVTeCVTCVT6 اتوماتCVTCVT
قدرت130hp98hp115hp160hp117hp190hp
گشتاور155nm142nm185nm240nm158nm240nm
شتاب11.2sec11sec11.4sec8.7sec11.5sec8.4sec
سرعت187km/h171km/h180km/h211km/h171km/h200km/h
 
مصرف شهری6.1L3.6L7.6L7.1L8.3L10.2L
مصرف جاده‌ای4.6L4.1L5.7L4.8L5.2L6.0L
مصرف ترکیبی5.2L3.9L6.3L5.6L6.3L7.6L
 
 شرایط فروششرایط فروششرایط فروششرایط فروش

به‌روزرسانی خبر

14 آذرماه 95 : مرحله سوم فروش نیسان جوک هم‌زمان با نوسانات ارزی در هفته دوم آذرماه شروع شد. درحالیکه قیمت سابق جوک اسکای‌پک 124 و جوک پلاتینیوم 139 میلیون تومان بود اما در جدیدترین قیمت نمایندگی، تیپ اسکای‌پک حالا با یک میلیون تومان بیشتر و تیپ پلاتینیوم نیز با 6 میلیون تومان بیشتر به دست مشتریان می‌رسد.

18 آذرماه 95: جوک توربو (تیپ اسپورت) بالاخره به ایران رسید. امروز برای نخستین‌بار قیمت رسمی جوک توربو اعلام شد؛ قیمتی که بسیار بیشتر از حدواندازه‌های جوک است! مطابق لیست زیر، جوک توربو 2016 در این روزها که دلار بیش از 3800 تومان است، چیزی حدود 5 میلیون تومان ارزان‌تر از قیمت پایه‌ای هیوندای توسان نیوفیس فول 2016 است. جوک توربو همچنین با کیا اسپورتیج فول 2016 قیمت برابری دارد ولی از اسپورتیج نیوفیس 2017 حدود 7 میلیون تومان ارزان‌تر است. با این قیمت ماورایی حالا باید دید چه آینده‌ای در انتظار این ژاپنی تازه وارد است.

 

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (47 نظر)

محسن

۱۳۹۷/۳/۱۷
من پلاتينيوم رو يكماهه ثبت نام كردم 20 روز تحويل دادن پلاك شده (ده روز زودتر) و با بيمه و تحويل طي مراسم ويژه

احمد

۱۳۹۶/۱۰/۱۷
با سلام خدمت دوستان. من جوک اسپورت اتومات 2016 منطقه گرفتم. نسبت به قیمتش فوق العادست. خیلی راضیم یعنی کسی که این ماشین رو بخره هم یه ماشین جمع و جور و داخل شهری کم مصرف داره هم پرقدرت هم سریع و ایمن برای جاده و با یک تیر سه چهار نشان زدی در یک کلام...

سهیل

۱۳۹۶/۳/۲۱
من راضی هستم. نهم اردیبهشت ماه اسکای پک ثبت نام کردم. سیزدهم خرداد ماه از جهان نوین تحویل گرفتم. پلاک شده و بیمه شده بدون یک ریال هزینه اضافه. خیلی ماشین خوبی است و آپشن اضافه به درد نخور گران مانند گرم کن صندلی ، رادار بین خطوط و ... ندارد. رانندگی خیلی با آن راحت است و دید خوبی دارد.

Ali Amoozandeh

۱۳۹۶/۲/۲۹
متاسفانه شركت جهان نوين تحويل هاي ٣٠ روزش رو بالاي ٤٥ روز تحويل ميده و من هنوز هم ماشينم رو نگرفتم، با توجه به اينكه قيمت ها توي بازار آزاد تفاوت ندارن بهتره اگر خيلي به جوك علاقه داريد از بازار آزاد بخريد

Amin

۱۳۹۶/۲/۲۶
خداایی اینای ک میان اینجا نظر میدن میگم بده و...پراید بیشتر سوار نشدن??فازتون چیه پر شتاب 7 میزنه ایرانی سوارا اگه قرار بود همه نیسان سوار شن ک دیگه هیچ همون x33 سوار شین لذت ببرین