تست همراه اول

سرویس خبر
28 آبان 1395 ساعت 11:57
16 نظر

2017 Maserat Levante

ورود مازراتی لوانته به ایران، تزریق آدرنالین به بازار

اخیرا یک دستگاه Maserati Levante به کشورمان وارد شده که توجه بسیاری از خودرودوستان را به خود جلب نموده است. همین امر بهانه‌­ای شد تا به معرفی این شاسی‌بلند لوکس ایتالیایی بپردازیم.

اگرچه مشخصات فنی لوانته فعلا امکان حضور آن را تنها در مناطق آزاد فراهم می­‌کند، با انتشار خبر احتمال لغو قریب­‌الوقوع ممنوعیت واردات خودروهای لوکس، می­‌توان آن را با پلاک ملی در خیابان­‌ها دید.

لوانته برای راننده‌هایی ساخته شده است که روی جنبه‌های عملکردی خودرو اسپرتشان حساب می­‌کنند؛ جنبه‌هایی مانند استفاده گسترده از متریال‌های سبک‌وزن، توزیع ایده‌آل وزن روی محورها و کم‌ارتفاع‌ترین نقطه گرانش نسبت به سایر مدل‌ها در این کلاس. لوانته به کمک این ویژگی‌ها چابکی بی‌نظیری در بین شاسی‌بلندهای لوکس دارد.

مازراتی لوانته یک نقطه عطف در تاریخ مازراتی محسوب می‌شود. این مدل جدید، که اولین بار در نمایشگاه اتومبیل ژنو ۲۰۱۶ در معرض دید عموم قرار گرفت، مسیر را برای ورود این برند سه‌شاخه به بزرگترین کلاس خودروهای لوکس دنیا باز کرد. هندلینگ فوق‌العاده‌ای که از تمام محصولات مازراتی انتظار می‌رود و قابلیت‌های آفرود ویژه‌ کلاس خودروهای شاسی‌بلند عناصری هستند که شخصیت کلی لوانته را تعریف می‌کنند.

این مدل با ترکیب فضای مناسب در داخل کابین، خطوط طراحی به سبک مدل‌های کوپه و سطح بالای بازده آیرودینامیک، مفهومی جدید به دنیای شاسی‌بلندها اضافه کرده است. مازراتی لوانته، حتی از یک فاصله دور، به‌سرعت به عنوان «مازراتی» شناسایی می­‌شود. جلوپنجره مقعر ویژه لوانته در واقع ادای احترامی به مدل‌های گذشته پرافتخار مازراتی نظیر Tipo 60 موسوم به «قفس پرنده» محسوب می‌شود.

این شاسی‌بلند لوکس با طولی به اندازه ۵ متر درازترین بدنه را در کلاس خودرویی‌اش دارد و فاصله محوری ۳ متری‌ آن حدود ۶ تا ۱۰ سانتی‌متر بیشتر از رقیبان اصلی‌اش است. مکمل نمای جانبی بدنه، چرخ‌های آلیاژی‌ای هستند که عریض، سبک‌وزن و اسپرت انتخاب شده‌اند و کاملا با زبان طراحی مازراتی منطبق‌اند.

کابین لوانته از نظر کیفیت و میزان فضا به سطح بالای کلاس‌ خودرویی‌اش نزدیک است. به لطف فاصله محوری و عرض مناسب بدنه، صندلی‌های عقب به‌راحتی می‌توانند سه سرنشین بزرگ را در خود جای دهند. طراحی دو صندلی بیرونی در عقب به‌گونه‌ای است که بیشترین میزان راحتی و تکیه‌گاه جانبی را ایجاد می‌کند. همچنین به لطف طرح ارگونومیک صندلی‌ها، فضای سر کابین در بین بهترین‌های این کلاس خودرویی قرار می‌گیرد.

برای تأمین انرژی دستگاه‌های قابل‌حمل نیز یک درگاه ۱۲ ولت در محل صندوق‌عقب و ۳ درگاه دیگر از همین نوع در داخل کابین درنظر گرفته شده است. در این مدل دو بسته تجهیزات انتخابی اسپرت و لوکس سطح بالایی از سفارشی‌سازی را در اختیار مشتری قرار می‌دهند.

نخستین دستگاه از مازراتی لوانته بدست نمایندگی آرتاتاک موتور وارد کشور شده است.

لوانته مجهز به آخرین نسل از پیشرانه‌های V6 مازراتی است. دو نسخه بنزینی دو توربوشارژر و نسخه اقتصادی توربو دیزل در دنیای خودرو به خاطر صدای خاص و عملکرد بی‌نظیرشان شناخته‌شده‌اند. هر دو نسخه بنزینی و دیزلی مازراتی لوانته از گیربکس اتومات ۸ سرعته ZF برای انتقال قدرت استفاده می­‌کنند که بسته به حالتی که برای رانندگی خودرو (نرمال، اسپرت و آفرود) انتخاب می‌شود، وضعیت مناسبی از نظر راحتی و سرعت شیفت دنده‌ها دارند.

 پیشرانهقدرتگشتاورشتابسرعتمصرف ترکیبی
لوانته3.0L-Turbo350hp500nm6.0sec251km/h10.7L
لوانته S430hp580nm5.2sec264km/h10.9L

همچنین سیستم تعلیق آلومینیومی دو جناغی- ۵ لینک متشکل از فنربندی‌های گازی و جاذب‌های شوک اسکای‌هوک در کنار سیستم دیفرانسیل هوشمند Q4 چهارچرخ متحرک و سیستم جدید توزیع گشتاور- عملکردی مناسب در جاده و رفتاری نسبتا عجیب از یک «مازراتی» در خارج از جاده ایجاد می‌کنند. در واقع جاده‌های ناهموار و پوشیده از برف از اهداف طراحی اولیه لوانته بوده‌اند.

قیمت پایه‌ای مازراتی لوانته در بازار امارات حدود 320 هزار درهم (معادل تقریبی 280 میلیون تومان) و لوانته S نیز حدود 380 هزار درهم (معادل تقریبی 330 میلیون تومان) است که در صورت لغو ممنوعیت واردات خودروهای لوکس با قیمتی فراتر از 600 میلیون تومان فروخته می‌شود. ب‌ام‌و X6 ، پورشه کاین و مرسدس GLE از مهم‌ترین رقبای این ایتالیایی در بازار جهانی هستند.

در کانال‌های اینستاگرام و تلگرام ما، خبرهایی هست که شما از آن بی‌خبرید!



نظرات کاربران

در حال بارگذاری