خانهاخبار
نگاهی به ویژگی‌های سومین نسخه بتا از iOS 10.2

نگاهی به ویژگی‌های سومین نسخه بتا از iOS 10.2

روز گذشته اپل سومین نسخه بتا از سیستم عامل اختصاصی خود یعنی iOS 10.2 را برای توسعه دهندگان عرضه کرد تا بار دیگر مشکلات فنی و باگ های این نسخه بهبود یابد. در ادامه با جی اس ام همراه باشید.
۱۳۹۵/۸/۲۶

با انتشار نسخه سوم بتا از iOS 10.2، توسعه‌دهندگان قادر خواهند بود به‌صورت گسترده‌تری به رفع مشکلات و نواقص نسخه قبل بپردازند، چراکه پیش از عرضه عمومی iOS 10.2، کاربران انتظار دارند تمامی مشکلات احتمالی این نسخه برطرف شده باشد تا با خیالی آسوده، آیفون یا آیپد خود را به‌روزرسانی کنند. همان‌طور که اشاره شد احتمالا در نسخه جدید سیستم‌عامل iOS شاهد تغییراتی جدید و ظهور ویژگی‌هایی کاربردی باشیم.

image

در نسخه دوم بتا iOS 10.2 ویژگی‌های جدیدی از جمله امکان تمام‌صفحه شدن اپلیکیشن iMessage وجود داشت که سبب بهبود عملکرد این اپلیکیشن شد. انتظار می‌رود طبق سنت همیشگی، اپل بار دیگر قابلیت‌های جدیدی به آخرین نسخه سیستم‌عامل خود اضافه کند. همان‌طور که می‌دانید، امکان آپدیت به سومین نسخه بتا iOS 10.2 به‌صورت OTA (به‌روزرسانی از طریق دستگاه) نیز وجود دارد تا کاربران و توسعه‌دهندگان به سهولت امکان به‌روزرسانی به این نسخه از سیستم‌عامل اپل را داشته باشند. در ادامه می‌توانید لیست تمام تغییرات و ویژگی‌های جدید و نوظهور در بتای سوم از نسخه iOS 10.2 را مشاهده کنید.

 

TV App جایگزینی مناسب برای اپلیکیشن Videos

اپلیکیشن TV App که یکی از برنامه‌های اضافه‌شده به دومین نسخه بتا از iOS 10.2 بود اکنون مرزها را شکسته و جایگزین برنامه Videos در آخرین نسخه سیستم‌عامل اپل شده است.

image

 

تنظیمات اضافی برای مدیریت بهتر اپلیکیشن TV App

با اضافه شدن اپلیکیشن TV App به iOS 10.2 نیاز به مدیریت صحیح و کارآمدتر روی این برنامه احساس می‌شود. اپل نیز این موضوع را به‌خوبی درک کرده و در بخش Settings امکان مدیریت بیشتر برنامه TV App را فراهم نموده است. همچنین می‌توانید با پیمودن مسیر Settings > TV به این تنظیمات دست یابید.

image

 

قابلیت Up Next مکمل اپلیکیشن TV App

همان‌طور که از اسم برنامه TV App برمی‌آید، اپل تلویزیونی کوچک اما با قابلیت‌های فراوان را در سیستم‌عامل خود گنجانده تا کاربران به‌راحتی بتوانند فیلم‌های موردعلاقه خود را تماشا کنند. قابلیت جدید Up Next که به‌تازگی در نسخه سوم بتای iOS 10.2 دیده می‌شود به کاربران اجازه می‌دهد از طریق اپلیکیشن تلویزیون (TV App) به تماشای فیلم‌ها و ویدئوهای موردعلاقه خود بپردازند.

 

افکت‌های جدید در اپلیکیشن Messages

در نخستین بتا از سیستم‌عامل iOS 10.2 شاهد ظهور ویژگی جدید و خلاقانه‌ای در اپلیکیشن پیام‌ها بودیم. این ویژگی جدید امکان افکت‌گذاری روی این اپلیکیشن را فراهم می‌کرد که ازجمله این افکت‌ها می‌توان به Celebrate اشاره نمود. اکنون اپل بار دیگر این ویژگی را بهبود بخشیده و افکتی جدید تحت عنوان Love را اضافه کرده تا ارسال پیام از طریق گوشی رنگ و بویی تازه به خود گیرد.

image

 

تماس اضطراری SOS و حذف آن در بتای سوم

قابلیت برقراری تماس اضطراری آیفون موسوم به SOS نخستین بار در دومین بتای iOS 10.2 ظاهر شد که برای کاربران امکان برقراری تماس‌های امدادی را فراهم می‌کرد. با انتشار بتای سوم از این نسخه، شاهد حذف این قابلیت هستیم. البته تماس اضطراری SOS هم‌اکنون تنها برای کاربران هند فعال است و سایر کاربران نمی‌توانند به این ویژگی دسترسی داشته باشند.

image

 

ظهور اپلیکیشن Feedback

توسعه‌دهندگان و کاربران نسخه بتا از این پس قادرند به‌راحتی هرچه تمام‌تر مشکلات فنی و باگ‌های موجود در نسخه‌های آزمایشی سیستم‌عامل iOS را از طریق اپلیکیشن Feedback به گوش اپل برسانند. البته اپلیکیشن فیدبک معمولا مخصوص نسخه‌های بتاست و در نسخه نهایی از سیستم عامل حذف می‌شود.

image

 

نظر شما در مورد سومین نسخه بتا از iOS 10.2 چیست؟ آیا اپل قادر خواهد بود ناکامی‌ها و مشکلات فنی نسخه‌های پیشین را با ارائه iOS 10.2 به دست فراموشی سپارد؟

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (5 نظر)

علي همايوني

۱۳۹۵/۹/۳
سلام دوست عزيز!
اين كه گوشيتون خاموش شده قطعا مشكل از باطري ايفونتون هست كه با تعويض باطري مشكل حل ميشه و جاي نگراني نيست، و اين مشكل در اسمارت فون ها بخصوص ايفون به وجود مياد كه فقط هم در هواي سرد خودشو نشون ميده و در برخي موارد ميبينيد كه گوشي خاموش شده وقتي ميزنيد به شارژ بلافاصله كه روشن ميشه شارژ باطري ٢٠ درصد يا بيشتر رو نشون ميده

sajjadeshonam

۱۳۹۵/۹/۱
به نظرم آپ نکنیم بهتره..مخصوصا اونایی که مث من نسخه 16 دارن.امکانات خاصی نیس توآپش اما حجمش بالاس..من دوتامشکل دارم دوستانی که برخوردن کمک کنن لطفا:
1-امروزکه هواسردشده بودگوشیمودرآوردم دیدم خودبخودخاموش شده کسی برنخورده تاحالا بش؟
2-تاقبل ازآپ به 10.1 هرجا پیامونیمه کاره ول میکردم تو message بوداما الان حذف میشه..
پیشاپیش ممنون ازراهنماییتون..راستی گوشیم سیکسه!

حسين باختر اصل

۱۳۹۵/۸/۲۷
خيلي عالي شده

tiger

۱۳۹۵/۸/۲۶
من ایفون 6s plus دارم تنها مشکلی که دارم تو روتیت هست بعضا می بینی روتیت (چرخش) رو بستم خود به خود چرخیده درست نمی شه باس گوشی رو قفل کنی که درست شه

saied

۱۳۹۵/۸/۲۶
هر روز اپدیت میاد فقط هم اموجی اضافه میشه یه نکته مفیدم نمیشه توش پیدا کنی