خانهاخبار
6 گوشی‌ عالی اما نایاب در بازار (آبان ۹۵)

6 گوشی‌ عالی اما نایاب در بازار (آبان ۹۵)

گوشی‌های هوشمندی در بازار هستند که علی‌رغم شماری طرفدار و خریدار در بازار به اندازه کافی موجود نیستند و فروش‌گاه هایی که آن را در اختیار دارند به قیمت بالاتری می‌فروشند. در ادامه این مطلب مشاور خرید با ما باشید تا شما را با تعدادی از آنان آشنا‌تر کنیم...
۱۳۹۵/۸/۳۰

image

متاسفانه بازار موبایل کشورمان به گو‌نه‌ایست که اگر یک گوشی هوشمند فروش کم و استقبال خوبی نداشته باشد جایی در ویترین‌های مغازه داران ندارد و پیدا کردنشان جهت خرید سخت به نوعی کم یاب می‌شود. حتی اگر گوشی به‌نامی مانند نکسوس‌های گوگل باشد! در این مطلب #مشاورخرید به معرفی گوشی‌هایی می‌پردازیم که علیرغم برخورداری از کیفیت ساخت بالا، مشخصات سخت‌افزار خوب و.. در بازار به دلایلی که برای هرکدام ذکر شده نایاب یا کم‌یاب هستند. 

Nexus 5X و Nexus 6P  

اگرچه سری جدید گوشی‌های گوگل با نام پیکسل به بازار آمده و نکسوس‌ها رسما بازنشسته شده‌اند اما این بدین معنا نیست که نکسوس‌های کنونی دیگر ارزش خرید نداشته باشند. آنها خوش قیمت هستند و پشتیبانی نرم‌افزاری چند ساله خوبی مانند آیفون‌ دارند. نکسوس‌های ۶ پی و ۵ ایکس با این که هرکدام در حد همرده‌های خود قیمت مناسب دارند و اندروید خالص نصب شده روی آنان هر کاربر اندرویدی را می تواند وسوسه کند اما آنچنان با استقبال خوبی زیادی در کشورمان مواجه نشده‌اند. همین موضوع باعث شده تا پیدا کردنشان در بازار کمی سخت باشد به خصوص ۵ ایکس که چند وقتیست پیدا کردنش در بازار کمی سخت شده است.

image

S7 edge و Galaxy S7 (نسخه ۶۴ گیگابایت)

بلی درست است نام گلکسی اس ۷ و اس ۷ اج در میان گوشی‌های نایاب در این مطلب ذکر شده است! دلیل آن چیزی نیست جز نایاب بودن هر دو پرچمدار سامسونگ با حافظه داخلی ۶۴ گیگابایت. ممکن است در نگاه اول فقدان حافظه داخلی بالاتر چندان مهم نباشد چرا که با وجود درگاه MicroSD می‌توانید تا ۲۵۶ گیگابایت به حافظه گوشیتان بیافزایید اما فراموش نباید کرد بسیاری از افراد ار درگاه کارت حافظه برای سیم‌کارت دوم استفاده می‌کنند و مجبورند با حافظه اندک نسخه ۳۲ گیگابایتی کنار بیایند. نکته جالب اینجاست یافتن نسخه ۶۴ گیگابایتی هر دو گوشی اس ۷ و اس ۷ اج بسیار مشکل است و اغلب این مدل‌ها فاقد گارانتی  و پشتیبانی رسمی هستند.

image

Huawei - P9 Plus

پی ۹ پلاس نسخه بزرگ‌تر پی ۹، پرچمدار هوآوی، محسوب می‌شود که امکانات بیشتر و صفحه‌نمایش بزرگ‌تری دارد. هوآوی P9 در اواخر اردیبهشت وارد بازار کشورمان شد اما تا مرداد ماه خبری از ورود P9 Plus نبود تا این که با قیمت 2,200,000 تومان بدون گارانتی به بازار آمد. قیمت نسبتا بالای این گوشی را می‌توان یکی از عوامل فروش اندک آن در بازار دانست و برخی بر این باورند کسی برای خرید گوشی چینی و برند هوآوی چنین بودجه‌ای را صرف نمی‌کند که این تصور اشتباه است چرا که این روز‌های هوآوی و برخی برند‌های چینی با پیشرفت روزافزون جدی‌تر از گذشته وارد صحنه رقابت شده‌اند. پی ۹ پلاس اکنون با قیمت 2,090,000 تومان با گارانتی هواوی سرویس به فروش می‌رسد اما پیدا کردن آن چندان هم راحت نیست!

image

Sony - Xperia X Performance

زمانی که سونی بار دیگر تولید سری X اکسپریا را با ۳ گوشی Xperia X, Xperia XA و Xperia X Perfomance آغاز کرد اکسپریا زد ۵ جای خود را به پرچمدار جدید یعنی Xperia X Performance داد. اما دیری نگذشت و تنها با سپری شدن چند ماه سونی از پرچمدار جدیدش با نام Xperia XZ رونمایی کرد که جایگاه نخست را از X Performance ربود و همه توجه خریدارن را به سمت خود کشید. این موضوع در بازار کشورمان هم بی‌تاثیر نبود. هر چند دلیل اصلی نایاب شدن این گوشی را می‌توان از عدم پشتیبانی و واردات رسمی از سوی سونی در بازار ایران دانست چراکه پس از معرفی رسمی این گوشی مدیر روابط عمومی سونی پیش از این اعلام کرده بود اکسپریا ایکس پرفورمنس به صورت رسمی وارد بازار ایران نخواهد شد. احتمالا باید متوجه این موضوع شده باشید که سونی هم در هیچ کدام از تبلیغاتش در سطح شهر از X Performance یادی نکرد و تمرکزشان روی دو برادر آن یعنی Xperia X و XA بود. با این وجود X Performance به بازار کشورمان راه پیدا کرد و در اوایل ورودش با قیمت نجومی فروخته می‌شد اما دیری نگذشت که به جمع گوشی‌های نایاب در بازار پیوست.

image
نظر خود را با ما و دیگر جی‌اس‌امی‌ها به اشتراک بگذارید.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (34 نظر)

علی یاسری

۱۳۹۵/۱۰/۲۱
مدتیه در به در nexus 6p هستم. مگه چند وقت اومده که اینقدر زود کمیاب شد. جالبه که نمایندگی هواوی گفته دیگه نمیارم چون قدیمی شده. چندتا گوشی از برندهای دیگه رو بررسی کردم که جزو فبلت ها بودن همه یه جاشون می لنگه. نه که نکسوس بی عیب باشه اما دست کم یه مدیومی رو با خودش داره. دوستان عزیز اگر کسی جایی سراغ داره خبر کنه.

مـــهـــدی

۱۳۹۵/۱۰/۱۵
توp9وnexus5xروباسونی مقایسه میکنی؟درسته این مدل ازسونی هم خوب است ولی نگو هیچکدوم عالی نیستن

بنده خدا

۱۳۹۵/۹/۷
اره والا

rs76

۱۳۹۵/۹/۳
کجایه این گوشیا عالین البته بجز سونی!!!!!!!!!
نکسوس هارو نمیدونم ولی هواوی با سامسونگ تو نمایشگاه هنگ میکردن هرجا که رفتیم این جوری بود برید ببینید

Z.r

۱۳۹۵/۹/۲
ب نظر من گوشیهای سونی حرف ندارن