تست همراه اول

سرویس خبر
25 آبان 1395 ساعت 19:22
9 نظر

Porsche 718 Boxster 2017

پورشه باکستر 718، جدیدترین آلمانی بازار

مدتی است که یکی از جدیدترین محصولات پورشه با چاشنی لوکس و هیجان به ایران آمده؛ Porsche Boxster هرچند ارزان‌ترین پورشه ایران است ولی برای خریدش حداقل نیم‌میلیارد باید هزینه کنید.

بیست سال پس از معرفی اولین باکستر، پورشه تصمیم گرفت تا در DNA آن تغییر به وجود آورد و برای این کار به سال­‌های پایانی دهه 60 میلادی برگشت؛ زمانی که پورشه با مدل 718 مجهز به پیشرانه 4 سیلندر تخت، به مصاف رقبا ­رفت و حضور در مسابقات معتبری از جمله تارگا فلوریو و لمان را در کارنامه خود ثبت کرد. با اتکا به تاریخ درخشان پورشه، حالا این کانورتیبل دو نفره قوی­‌تر و اقتصادی­‌تر شده است.

نسبت به نسخه­‌های پیشین باکستر، در نمای جلو شاهد تغییراتی در بخش محفظه بار و شیشه هستیم. همچنین باعریض شدن نمای جلو، استفاده از عناصر عضلانی و طراحی جدید چراغ­‌های زنون و چراغ­‌های روشنایی روز LED که 4 نقطه روشن ایجاد می­‌کنند، باکستر توجه بیشتری را به خود جلب می­‌کند.

علاوه­‌براین دریچه­‌های بزرگتر هوا جهت خنک­‌کاری پیشرانه از وجود توربوشارژر خبر می­‌دهند. در نمای کنار هم طراحی دستگیره درها، رکاب­‌ها، دریچه­‌های هوا و سقف جمع­‌شونده مورد بازنگری قرار گرفته است. در هماهنگی با جلو، عقب خودرو هم عریض‌تر شده است. همچنین بهره­‌گیری از چراغ­‌های 3 بعدی LED و چراغ‌­های ترمز نقطه­‌ای، به زیبایی این بخش افزوده است.

کابین آن مشابه سایر محصولات پورشه است. نسبت به نسخه­‌های پیشین باکستر، قاب دور پنل داشبورد عوض شده و جدیدترین نسل از سیستم ارتباطی پورشه، که با صفحه نمایشگری لمسی کنترل می­‌شود، به طور استاندارد برای آن درنظر گرفته شده است. امکانات سفارشی متعدد برای برطرف کردن نیازهای شخصی در نظر گرفته شده است از جمله کنترل سیستم مسیریاب با فرمان­‌های صوتی، ارتباط با تلفن همراه و سیستم صوتی با قدرت 110 وات.

برای تامین نیروی پیشران، این خودرو با الهام از گذشته، موتور تخت 4 سیلندر مجهز به توربوشارژر را در سینه خود می­‌بیند. در نسخه معمولی ظرفیت پیشرانه به دو لیتر می­‌رسد با قدرتی معادل 300 اسب­‌بخار و در نسخه قوی­‌تر، که با پسوند S متمایز می­‌شود،  با افزایش حجم پیشرانه به 2.5 لیتر، 50 اسب­‌بخار به توان خودرو اضافه شده است.

توربوشارژرهای مورد استفاده در پیشرانه به توربین­‌هایی با ساختار هندسی متغیر (VTG) مجهز هستند. در حال حاضر پورشه تنها خودروسازی است که از تکنولوژی VTG در محصولات بنزینی استفاده می­‌کند.

به کمک تکنولوژی VTG ضمن کاهش مصرف سوخت تا 13 درصد، افزایش فشار نیز کنترل می­‌شود. علاوه­‌براین استفاده از توربوشارژر به­‌طور قابل توجهی گشتاور آن را افزایش داده است. نسخه معمولی در دورموتور 1950 تا 4500 ، گشتاوری معادل 380 نیوتن­‌متر تولید می­‌کند و از پیشرانه نسخه S نیز گشتاوری به میزان 420 نیوتن­‌متر، در دور موتور 1900 تا 4500 استخراج می­‌شود. سیستم توربو ضمن بهبود عملکرد، مصرف سوختی اقتصادی را رقم زده است. در سیکل ترکیبی نسخه معمولی 6.9 لیتر و نسخه S، 7.3 لیتر بنزین در صد کیلومتر می­‌سوزاند.

در حالت استاندارد جعبه‌­دنده 6 سرعته دستی برای همراهی پیشرانه و انتقال قدرت به چرخ­‌های عقب درنظر گرفته شده است، البته جعبه­‌دنده 7 سرعته اتوماتیک (PDK) نیز قابل سفارش است. به لطف چنین ترکیبی شتاب نسخه معمولی در حدود 4.9 و نسخه S در حدود 4.4 ثانیه است.

نسخه جدید باکستر، دینامیک رانندگیش را از 718 به ارث برده است. به لطف سیستم فرمان الکترومکانیک، که دقیق‌تر شده است، فرمان­‌پذیری آسان­‌تر و چابکی بیشتری را تجربه خواهید کرد. همچنین تنظیم مجدد شاسی، بهره­‌گیری از سیستم تعلیق که ارتفاع سواری را به صورت خودکار تنظیم می­‌کند و ترمزهای قوی­‌تر، باعث ارتقا تجربه رانندگی به بالاترین درجه شده است. این شاسی جدید علاوه­‌بر فراهم کردن مشخصه­‌های اسپرت، باکستر 718 را به خودرویی راحت برای مسافرت­‌های طولانی بدل کرده است. این گونه باکستر 718 آماده پشت سرگذاشتن هر مسیری است، چه در جاده و چه در پیست.

تقریبا همزمان با عرضه این خودرو در بازار جهانی و به لطف پیشرانه­‌ای که می­‌تواند قانون را دور بزند، شاهد حضور این خودرو در بازار کشورمان هستیم. قیمت نسخه معمولی در بازار آلمان 54 هزار یورو و نسخه S آن 66 هزار یورو است ولی این روزها در بازار ایران باقیمتی در حدود 600 تا 650 میلیون تومان خریدوفروش می‌شوند. باکستر در ایران باید با ب­‌ام­‌و‌ Z4 ، آلفارومئو 4C و لوتوس الیزه رقابت کند.

  2017 Boxster 2017 Boxster S Z4 20i Z4 28i 4C Elise S Elise CUP220
حجم انجین 2.0 لیتری توربو 2.0 لیتری توربو 1.8 لیتری توربو 1.8 لیتری سوپرشارژ
قدرت 300hp 350hp 184hp 245hp 240hp 217hp
گشتاور 380nm 420nm 270nm 350nm 320nm 250nm
مصرف ترکیبی 6.9L 7.3L 6.8L 6.8L 6.8L 7.5L
وزن 1.365kg 1,385kg 1,495kg 895kg 924kg 952kg
شتاب 4.9sec 4.4sec 6.9sec 5.5sec 4.5sec 4.6sec
سرعت 275km/h 285km/h 232km/h 250km/h 257km/h 234km/h 225km/h

قیمت تقریبی

(میلیون تومان)

 

600 - 650

 

334

 

370

 

580

 

365

 

395

به لطف دکمه­‌هایی که در زیر دسته دنده قرار دارد شما تنظیمات سیستم تعلیق، عملکرد پیشرانه و صدای اگزوز را در کنترل خود دارید.

علاوه‌­بر مدل 911، 718 باکستر نیز به سیستم اسپرت­‌کورنو مجهز شده، که در 3 سطح نرمال و اسپرت و اسپرت پلاس قابل تنظیم است. با فعال کردن آن تجربه­‌ای همچون راندن خودروهای مسابقه­‌ای خواهید داشت.

صندلی­‌های اسپرت با قابلیت تنظیم برقی موقعیت و تکیه­‌گاه، سیستم تهویه و گرمکن در کنار پوشش چرم آلکانترا راحتی فوق­‌العاده­‌ای برای سرنشینان فراهم خواهد کرد.

برای حفاظت از سرنشینان علاوه­‌بر ایربگ­‌هایی که در جلو راننده و سرنشین باز می­‌شود، ایربگ­‌هایی در کنار و برروی کمربند ایمنی تعبیه شده­‌اند. علاوه­‌براین، ایمنی سرنشینان را سیستم حفاظتی برخورد از کنار و میله­‌هایی که در پشت محل استقرار سرنشینان قرار گرفته به خوبی تضمین می­‌کند.

در جلو فضای باری 150 لیتری درنظر گرفته شده است. در عقب نیز طراحی متفاوت محفظه پیشرانه و سقف جمع­‌شونده، فضای باری 125 لیتری فراهم کرده است. پس دیگر برای مسافرت مشکلی نخواهید داشت.

در نسخه معمولی، خودرو برروی چرخ­‌های 19 سوار است اما در نسخه S شاهد استفاده از چرخ‌­های 20 اینچی هستیم.
 

در کانال‌های اینستاگرام و تلگرام ما، خبرهایی هست که شما از آن بی‌خبرید!



  25 آبان 1395
9316 بازدید
9 نظر
5.00
  15 رای

نظرات کاربران

در حال بارگذاری