خانهاخبار
خرید بزرگ سامسونگ؛ شرکت Harman سامسونگی شد

خرید بزرگ سامسونگ؛ شرکت Harman سامسونگی شد

سامسونگ با خرید شرکت Harman تمام حق امتیاز این شرکت و برند‌های زیرمجموعه آن مانند Harman Kardon ،JBL ،Mark Levinson ،AKG Acoustics را در اختیار گرفت.
۱۳۹۵/۸/۲۵

در یکی از بزرگترین خریدهای اخیر شرکت‌های حوزه تکنولوژی، شرکت سامسونگ اعلام کرد که شرکت Harman و تکنولوژی‌های مرتبطش را به مبلغ ۸ میلیارد دلار خریده است. این خرید دیروز، دوشنبه، با مبلغ ۱۱۲ دلار به ازای هر سهم شرکت Harman انجام شد.

شرکت Harman یکی از بزرگترین تولیدکنندگان لوازم حرفه‌ای صوتی است که برند‌هایی مانند Harman Kardon ،JBL ،Mark Levinson ،AKG Acoustics و Lexicon را در اختیار دارد. با نهایی شدن این خرید علاوه بر برند‌های بالا برند‌های Infinity و Revel نیز به سامسونگ واگذار خواهد شد و اجازه‌نامه حق استفاده از Bowers & Wikins و Bang & Olufsen در صنایع خودرو نیز از این به بعد توسط شرکت سامسونگ صادر خواهد شد.

image

ظاهرا دلیل اصلی خرید شرکت Harman تمایل ساسونگ به بازار خودرو است. شرکت Harman یکی از اصلی‌ترین شرکت‌های تولید کننده سیستم‌های صوتی خودروهاست. این شرکت در حال حاضر سیستم صوتی بیش از ۳۰ میلیون خودرو را تامین می‌کند.

سامسونگ انتظار دارد که ارزش این بازار با رشد تا سال ۲۰۲۵ به میزان ۱۰۰ میلیارد دلار برسد، زیرا موج استفاده از خودروهایی که از سیستم ترابری و کنترل هوشمند استفاده می‌کنند در حال افزایش است. سامسونگ نیز در این میان برای مقابله با Apple's CarPlay یا Android Auto هیچ برگ برنده‌ای ندارد. یکی از دلایل خرید Harman از طرف سامسونگ نیز نباختن این قافله به دو شرکت اپل و گوگل است.

در سپتامبر ۲۰۱۵ شرکت سامسونگ Car Mode را برای استفاده در گوشی‌های هوشمند خود معرفی کرد و حالا با استفاده از بازار بزرگی که در اختیار Harman بود، می‌تواند قدرت خود را در این حوزه بیشتر کند.

علاوه بر این نباید تنها دلیل سامسونگ را برای خرید این شرکت بزرگ، بازار مربوط به خودروها دانست. شاید در آینده‌ای نزدیک سیستم‌های صوتی پیشرفته Harman را درون گوشی‌های سامسونگ مشاهده کنیم.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (34 نظر)

محسن

۱۳۹۵/۱۲/۸
سامسونگ کل داغ
هر شرکتی میبینه میخره چقد اینا سرمایه دارن واقعاا

مجتبى

۱۳۹۵/۱۰/۲۳
ىه لکه ننگ براى اهالى موسىقى رقم خورد با اىن معامله شما فرض کن ساىپا بىاد بنزو بخره وجدانا چه حسى به شما دس مىده

Shahrokh

۱۳۹۵/۸/۲۶
Cadillac:یادت رفته s7بهترین گوشی معرفی شد خب اگر 10بهتر بود اون بهترین گوشی معرفی میشد

Ali

۱۳۹۵/۸/۲۶
دوست عزیز مایکروسافت سومین برند باارزش سال 2016 شده.آخه کی گفته سامسونگ سومین برند باارزشه؟یعنی از مایکروسافت ابرقدرت که ارزشش 440 میلیارد دلاره بیشتره؟

Cadillac

۱۳۹۵/۸/۲۶
سینا جان یه سر به سایتهای which , DxOMark و phone buff بزن ، اینا بهت میگن htc 10 تو دوربین ، باتری ، طراحی ، مقاومت ، سرعت و صدا از galaxy s7 خیلی بهترە.