خانهاخبار
با کمک این اپلیکیشن قابلیت‌های مخفی سنسور اثر انگشت را به کار بگیرید

با کمک این اپلیکیشن قابلیت‌های مخفی سنسور اثر انگشت را به کار بگیرید

سنسور تشخیص اثر انگشت علاوه بر بازکردن قفل گوشی قابلیت‌های دیگری هم دارد. کاربران آی‌او‌اس به این ویژگی‌ها آشنایی دارند اما برای اندرویدی‌ها اندکی تازگی دارد. یکی از توسعه‌دهندگان اندروید این قابلیت را در قالب اپلیکیشنی به گوشی شما می‌آورد.
۱۳۹۵/۸/۲۳

سنسورهای تشخیص اثر انگشت برای ارتقای امنیت و جلوگیری از سرک‌کشیدن افراد فضول به محتویات گوشی‌ها تولید شده‌اند، اما قابلیت‌های دیگری هم دارند. یکی از ویژگی‌های جالب پیکسل‌های گوگل این است که با دوبار لمس‌کردن سنسور یا بالا و پایین‌کشیدن انگشت روی آن می‌توان به نوار نوتیفیکیشن دسترسی داشت یا وظایف دیگری برای آن تعریف کرد. حالا یک توسعه‌دهنده خلاق این قابلیت‌ها را به گوشی شما هم می‌آورد. برای اطلاع از جزئیات این اپلیکیشن با جی‌اس‌ام همراه باشید.

image

هنگامی که این قابلیت با پیکسل‌ها معرفی شد کاربران اندروید و بخصوص سری نکسوس را بسیار خشمگین کرد. کاربران انتظار داشتند این ویژگی به پیکسل محدود نشود و همه کاربران اندروید امکان استفاده از آن را داشته باشند. این اعتراض آنقدر بالا گرفت که گوگل اعلام کرد صدای اعتراض کاربران را شنیده و به موضوع فکر می‌کند!

image

توسعه‌دهنده‌ای به نام SuperThomasLab خودش دست به کار شده و این قابلیت را به اندروید آورده است. اپلیکیشن Fingerprint Gestures همان‌طور که از نامش پیداست جسچرها یا فرمان با حرکات انگشت را به سنسور اثر انگشت گوشی اضافه می‌کند. بدین وسیله می‌توان سنسور را دوبار لمس کرد، انگشت را از بالا به پایین یا چپ به راست کشید و وظایفی برای آن تعیین کرد.

image

از جمله وظایفی که به سنسور اثر انگشت محول می‌شود باید به بازکردن نوار نوتیفیکیشن، دسترسی به تنظیمات سریع، کنترل موزیک و فیلم در حال پخش، بازکردن یک اپلیکیشن خاص و اعمال این‌چنینی اشاره کرد. البته اگر گوشی خود را روت کرده‌اید از امکانات اضافه‌ای مانند اسکرول‌کردن در صفحات و فعال‌کردن حالت خواب هم بهره‌مند می‌شوید. ناگفته نماند که گوشی‌هایی با اندروید نوقا به ویژگی تقسیم صفحه هم می‌توانند دسترسی داشته باشند، البته برای این کار احتیاجی به روت دستگاه نیست.

image

این اپلیکیشن برای نصب حداقل به اندروید 6.0 مارشمالو احتیاج دارد و احتمالا دیگر لازم به ذکر نیست که گوشی هم باید سنسور اثر انگشت داشته باشد! نویسنده وب‌سایت اندرویدپلیس ادعا می‌کند که Fingerprint Gestures را روی نکسوس 5ایکس نصب کرده و به درستی کار کرده، اما تبلت زن‌پد 3S 10 اینچی از این آزمایش سربلند بیرون نیامده است.

برنامه را از اینجا دانلود کنید.

نظر شما درباره این اپ چیست؟ آیا گوشی شما سنسور تشخیص اثر انگشت دارد؟ در این صورت اگر اپلیکیشن را روی گوشی نصب کردید، لطفا تجربه خود از کارکردن با آن را در اختیار کاربران جی‌اس‌ام قرار دهید. 

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (32 نظر)

مهدی

۱۴۰۰/۱۰/۲۴
Poco x3 pro
درست کار نمیکنه
پاکش کردم

مهدی

۱۴۰۰/۱۰/۲۴
هرکاری میکنم نمیشه

ali

۱۴۰۰/۱/۹
سلام. من هواوی nova 7i دارم وقتی برنامه روی صفحه بازه کار میکنه ولی وقتی میبندمش دیگه کار نمیکنه

ReZa

۱۳۹۶/۶/۱
من نصب کردم روی اکسپریا x بدون مشکل کار میکنه . ممنون

F

۱۳۹۵/۱۰/۲۳
سلام دوستان توجه داشته باشید که این برنامه با برنامه های امنیتی متفرقه نه برای خوده گوشی که برای بازگشایی برنامه ها با اثر انگشت هستند کار نمیکنه و همش ارور میده