خانهاخبار
افزایش کاربران سرویس‌‍‌های ایمیل‌ امن پس از انتخاب ترامپ

افزایش کاربران سرویس‌‍‌های ایمیل‌ امن پس از انتخاب ترامپ

انتخاب ترامپ به عنوان رئیس جمهور آمریکا بسیاری از مردم این کشور را غافلگیر کرد و به وحشت انداخت. سیاست‌ها و نظرات رادیکال ترامپ سبب شده است مردم بیشتر به فکر امنیت اطلاعات خود باشند و از آن در برابر سازمان‌های امنیتی محافظت کنند.
۱۳۹۵/۸/۲۳

انتخاب شدن دونالد ترامپ به عنوان چهل و پنجمین رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا دسته‌ای از مردم این کشور را نگران کرده است. حتما خبر از دسترس خارج شدن سایت مهاجرت کانادا به دلیل هجوم آمریکایی‌ها و راهپیمایی اعتراضی به انتخاب ترامپ در خیابان‌های شهرها را شنیده‌اید، اما ممکن است در مورد دسته‌ای دیگر از مردم که در واکنش به این اتفاق به سرویس‌های ایمیل رمزنگاری‌شده مهاجرت کرده‌اند چیزی نشنیده باشید.

image

سایت ProtonMail، که بزرگ‌ترین سرویس رمزنگاری شده ایمیل جهان شناخته می‎شود، اعلام کرده از زمان انتخاب شدن ترامپ ثبت نام کاربران جدید در سایت 100 درصد افزایش یافته است. ProtonMail می‌گوید این افزایش علاقه به دلیل نگرانی دموکرات‌ها (حزب مخالف ترامپ) از این است که کنترل NSA را ترامپ به دست بگیرد. اگرچه نظارت سازمان امنیت ملی آمریکا بر زندگی خصوصی شهروندان این کشور، و حتی دیگر کشورها، همیشه جنجال‌برانگیز بوده است، به نظر می‌رسد که عده‌ای از مردم به خاطر سیاست‌های خاص ترامپ تصمیم گرفته‌اند جانب احتیاط را رعایت کنند.

image

 

اهمیت دادن به حریم خصوصی و رعایت موارد امنیتی چیزی نیست که فقط مختص شهروندان آمریکایی باشد، بلکه هیچ کس نمی‌خواهد هکرها یا سازمان‌های اطلاعاتی بدون اجازه به اطلاعات شخصی‌اش دسترسی پیدا کنند. بنابراین فرقی ندارد که چیزی برای مخفی کردن داشته باشید یا نداشته باشید، به‌هرحال بهتر است حریم خصوصی خود را جدی بگیرید و به استفاده از پیام‌رسان‌ها، ایمیل‌ها و سرویس‌های امن و رمزنگاری‌شده روی بیاورید.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (4 نظر)

h.seyedi

۱۳۹۵/۸/۲۶
پلاگین هایی مثل Mailvelope برا کروم می تونن این کار رو انجام بدن

kouroshbozorg

۱۳۹۵/۸/۲۴
مرسی داری آقای سیدی محترم.
روشی وجود نداره که بشه رمزنگاری سراسری رو به اوت لوک و جیمیل اضافه کرد؟
با تشکر.

h.seyedi

۱۳۹۵/۸/۲۴
اوت لوک و جیمیل از امنیت خوبی برخودار هستند و از TSL برای رمزنگاری ایمیل ها استفاده می کنند اما پیام های ارسالی به صورت end to end رمزنگاری نمی شوند.

kouroshbozorg

۱۳۹۵/۸/۲۳
درود آقای سیدی.
یعنی خدمت دهنده های ایمیلی مانند عام مایکروسافت و گوگل محتوا ها و کار هایی که می تونیم باشون انجام بدیم رو رمزنگاری سراسری نمی کنند؟!
یه توضیح می دید کدوم خدمت دهنده های ایمیلی از رمزنگاری سراسری و دیگر رمزنگاری های خیلی ایمن استفاده می کنند.
با تشکر.