خانهاخبار
HTC Bolt رسما معرفی شد؛ یک گوشی ضدآب با پردازنده‌ای قدیمی

HTC Bolt رسما معرفی شد؛ یک گوشی ضدآب با پردازنده‌ای قدیمی

اگر به پردازنده اچ تی سی بولت نگاه نکنیم بقیه مشخصات آن شبیه گوشی باکیفیت و پرچمدار است، هرچند که در دسته پرچمداران اچ تی سی جای نمی‌گیرد. حتی قیمت آن نیز در رده گوشی‌های پرچمدار است، اما HTC ترجیح داده از پردازنده سال گذشته کوالکام یعنی اسنپدراگون ۸۱۰ در آن استفاده کند.
۱۳۹۵/۸/۲۱

اچ‌تی‌سی سرانجام از گوشی هوشمند جدید خود با نام HTC Bolt رونمایی کرد. با نگاهی به مشخصات سخت‌افزاری آن می‌بینیم که تقریبا بیشتر شایعاتی که در مورد این گوشی شنیده می‌شد به حقیقت پیوسته است.

احتمالا برای شما هم این سوال پیش آمده که علت استفاده از نام بولت، سریع‌ترین مرد جهان، در نام این گوشی چیست. پاسخ سوال به سرعت اینترنت همراه این گوشی مربوط می‌شود. این گوشی از شبکه LTE Plus اپراتور اسپرینت پشتیبانی می‌کند و به مودم X10 LTE شرکت کوالکام مجهز است. این مودم به اچ‌تی‌سی بولت امکان داده که از شبکه‌های Cat.9 LTE پشتیبانی کند؛ یعنی روی کاغذ سرعتی برابر با ۴۵۰ مگابیت در ثانیه در دریافت دیتا و ۵۰ مگابیت در ثانیه در ارسال دیتا توسط اچ‌تی‌سی بولت پشتیبانی می‌شود. البته فراموش نکنید که همه چیز به ظرفیت شبکه LTE اپراتور سرویس‌دهنده برمی‌گردد و استفاده از این فناوری سرعت‌های ذکرشده را برای همه کاربران تضمین نمی‌کند.

image

اچ‌تی‌سی بولت با بدنه فلزی یکپارچه عرضه شده و به پردازنده اسنپدراگون ۸۱۰ و ۳ گیگابایت رم مجهز است. صفحه نمایش آن ۵.۵ اینچی و از نوع Super LCD 3 است که رزولوشن QHD دارد و با شیشه گوریلا گلس ۵ محافظت شده است. دوربین اصلی ۱۶ مگاپیکسلی با دریچه دیافراگم f/2.0 و قابلیت فیلم‌برداری 4K و لرزشگیر اپتیکال وظیفه عکاسی در این گوشی را برعهده دارد. دوربین دوم آن نیز ۸ مگاپیکسلی است تا بتواند در گرفتن عکس‌های سلفی و مکالمه‌های تصویری عملکرد قابل قبولی داشته باشد. 

اچ‌تی‌سی بولت ۳۲ گیگابایت حافظه داخلی دارد و تا ۲ ترابایت از کارت حافظه جانبی پشتیبانی می‌کند. باتری آن ۳۲۰۰ میلی آمپر ظرفیت دارد و با کمک فناوری Quick Charge 2 می‌تواند در مدت زمان کوتاهی شارژ شود. همچنین درگاه شارژ گوشی از نوع USB-C است و از NFC نیز پشتیبانی می‌کند.

نکته مثبت دیگر در مورد اچ‌تی‌سی بولت توانایی مقاومت در برابر آب و گردوغبار است. این گوشی استاندارد IP57 را داراست و بدین‌ترتیب می‌تواند تا عمق ۱ متری در برابر نفوذ آب مقاومت کند. 

اچ‌تی‌سی بولت با اندروید ۷ یا نوقا عرضه می‌شود. در رابط کاربری آن به‌صورت پیش‌فرض اپلیکیشن Google Photos برای پشتیبان‌گیری نامحدود از عکس‌ها و ویدئوها در فضای ابری وجود دارد و نیز اپلیکیشن Google Duo برای برقراری تماس تصویری روی آن نصب شده است. 

همانطور که در شایعات نیز مطلع شده بودیم اچ‌تی‌سی در این گوشی درگاه ۳.۵ میلیمتری هدفون را حذف کرده است. بنابراین برای گوش دادن به موسیقی با هدفون باید یا از تبدیل درگاه USB-C به درگاه ۳.۵ میلیمتری کمک گرفت از هدفون‌هایی استفاده کرد که با پورت USB-C کار می‌کنند. البته به احتمال فراوان اچ‌تی‌سی یک هدفون با پورت USB-C در جعبه این گوشی قرار داده تا مشکل زیادی از این بابت برای خریداران وجود نداشته باشد.

اچ‌تی‌سی بولت در دو رنگ نقره‌ای و مشکی با قیمت ۶۰۰ دلار عرضه می‌شود و انتظار می‌رود طی هفته‌های آینده به دست خریداران برسد. 

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (64 نظر)

Cadillac

۱۳۹۵/۸/۲۳
خنده داره !
دیدی سامسونگت رمش ۹۰درصد اشغال شده قاطی کردی ، مینداختی تو آب خب.

h4m1d

۱۳۹۵/۸/۲۳
خخخخ خیلی دوست دارم اونا که منفی دادن دلیل منفی دادنشون بنویسن یا مثلا یک رقیب با همین قیمت 600 دلار که حدودا اگر اشتباه نکنم دو ملیون و صد هزار تومن هست با اسنپدراگون 810 در تاریخ 23 آبان 1395 معرفی کنن

MYi7

۱۳۹۵/۸/۲۳
Htc عالیه درست.در خیلی از موارد بهتر از سامسونگه درست.اما توجه داشته باش که برتری هاش انچنانی نیستن که سامسونگ رو محو کنن.هر کدوم برتری هایی دارن...مثلا همین سرعت که گفتی؛راه دور نمیرم همین بین 10 و اس7اج:دیگه همه دنیا میدونن اس7اج سریع ترین گوشی اندرویدی هستش...یا دوربین که سامسونگ هیچ وقت کم نیاورده و حتی بالاتر هم زده گاها...درمورد باتری که خب سامسونگ برتری فاحشی داره..صفحه که قطعا سامسونگ...مقاومت بدنه htc مقاومت صفحه سامسونگ و ریزه کاری های نرم افزاری htc و....

Cadillac

۱۳۹۵/۸/۲۳
جوک سال
تقلید اچ تی سی از سامسونگ !!!!
سری میت هواوی ، آیفون ۶ اپل و سری c سامسونگ کپی برابر اصل htc اند.
و خنده دار ترین جای داستان
دکمه هوم ، اگه سامسونگیای آماتور یه چرخی تو نت بزنن
میبینن htc touch سال ۲۰۰۷
هومش این شکلیه ،اون موقع
سامسونگ نمی دونست گوشی لمس چی هست اصلا.

سینا

۱۳۹۵/۸/۲۳
اوه اوه داداش خیلی غاط زدی...حقیقت داره میگن مخ طرفدارای هنگ تی سی هم هنگی شده...سامسونگ و تقلید از اون شرکت کوچیک تایوانی.بیخیال....جدیدا که همه گوشی های هنگ تی سی شبیه سامسونگ شده دکمه هوم سامسونگ رو دقیقا کپی زدن از A9 و 10 بگی تا همین بخاری جدید Bolt.... اتفاقا طرفدارای هنگ تی سی هیچی سرشون نمیشه و یک عده بچه دبستانی طرفداری این برند رو میکنن البته بهشون حق میدم گول بدنه فلزیش رو میخورن و ذوق میکنن...شما هم یکی از اونا...به نظرم هنگ تی سی بزنه تو کار بخاری کارش میگیره و تعطیل نمیشه