خانهاخبار
برند Meizu اولین گوشی با نمایشگر کاملا بدون حاشیه را می‌سازد

برند Meizu اولین گوشی با نمایشگر کاملا بدون حاشیه را می‌سازد

برندهای مختلفی به دنبال تولید یک گوشی با نمایشگر بی‌حاشیه هستند که شیائومی در این زمینه تاکنون جلوتر از بقیه است. چند روزی می‌شود که تصاویری از یک گوشی عجیب و غریب در اینترنت می‌چرخند که می‌تواند متعلق به اولین گوشی با نمایشگر بدون‌حاشیه باشند.
۱۳۹۵/۸/۲۰

تجربه نشان داده که در هر برهه زمانی همه کمپانی‌های تولیدکننده گوشی‌های هوشمند روی یک تکنولوژی خاص تمرکز می‌کنند. به عنوان مثال مدتی همه به سمت ضدآب‌شدن می‌رفتند، بعدا سنسور تشخیص اثر انگشت، بهبود کیفیت دوربین و آخرین نمونه که افزایش بی‌رویه رزولوشن نمایشگر بوده است! حالا چند وقتیست برند‌های مختلف برای کاهش حاشیه نمایشگر گوشی‌ها انرژی و سرمایه زیادی صرف می‌کنند. سونی با سری X، شیائومی با Mi Mix، میزو با یک گوشی عجیب و غریب و در آینده احتمالا گلکسی اس8 سامسونگ! در ادامه جزئیات بیشتری از گوشی بدون حاشیه میزو را بررسی می‌کنیم؛ با جی‌اس‌ام همراه باشید.

image

شاید تا چند ماه پیش پروژه حذف حاشیه نمایشگر بیشتر به یک رویا شبیه بود اما تکنولوژی ثابت کرده هیچ‌چیزی غیرممکن نیست. برای حذف حاشیه نمایشگر اولین قدم پیداکردن جایی برای سنسور اثر انگشت، دوربین سلفی و بلندگوهاست. اخیرا کمپانی‌های متعددی روی جادادن سنسور تشخیص اثر انگشت در دل نمایشگر کار می‌کنند که ظاهرا به جاهای خوبی هم رسیده‌اند. اگرچه کمی دست‌نیافتنی به نظر می‌رسد اما شیائومی با Mi Mix نشان داد که این رویا تحقق‌پذیر است پس وقتی که شیائومی توانسته چرا میزو نتواند؟

image

همان‌طور که در تصاویر مشاهده می‌کنید رندرهایی از اسمارت‌فون رویایی میزو تولید شده است که لبخند بر لب تکنولوژی‌دوستان می‌آورد. شاید تحول بزرگی که همه منتظرش بودیم از راه رسیده و آن چیزی نیست جز اسمارت‌فون‌هایی با نمایشگر بی‌حاشیه. حذف بدنه فلزی اطراف نمایشگر مزیت‌های زیادی دارد که مهم‌ترین آن‌ها امکان تولید گوشی‌هایی با نمایشگر 6 اینچی در ابعاد یک گوشی 5.5 اینچی یا حتی کمتر است.

image

اگر خاطرتان باشد چند روز پیش میزو از نسخه اصلاح‌شده پرچمدارش با نام Pro 6S رونمایی کرد. این گوشی اگرچه جزو بهترین‌هاست، نمی‌تواند آن‌طور که شایسته است با پرچمداران 2016 رقابت کند. باتوجه به این‌که مهندسان میزو هم‌اکنون تمرکز خود را روی تولید یک پرچمدار قدرتمند گذاشته‌اند بعید است که انرژی خود را صرف طراحی یک اسمارت‌فون عجیب و غریب کنند اما هنوز یک سوال بی‌پاسخ وجود دارد. همان‌طور که در تصویر بالا مشاهده می‌کنید میزو در تاریخ 24 دسامبر (4 دی) قصد معرفی یک محصول جدید دارد. در این تصویر نوشته شده >>یک چیز غیرمنتظره در راه است<< که می‌تواند نتیجه این رندرها باشد.

نظر شما درباره گوشی جدید میزو چیست؟ آیا یک کمپانی چینی اولین برندی است که یک گوشی واقعی بدون حاشیه وارد بازار می‌کند؟ نظر شما درباره گوشی‌هایی با نمایشگر بی‌حاشیه چیست؟

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (18 نظر)

hh361

۱۳۹۵/۸/۲۳
سلام دوستان بنظرتون a9 خوبه یا m8 یا x9 ؟

میلاد

۱۳۹۵/۸/۲۳
من خودم ایفون دارم ولی از بین گوشی ها به سامسونگ 20 میدم به اچ تی سی 20 به ایفون 10 بقیه هم بگیر برو خودت

shahdad

۱۳۹۵/۸/۲۲
داداش چرا باید
تکنولوژی باید ونباید نداره
زیادم حرس نخور دنیا 2روزه

داود

۱۳۹۵/۸/۲۱
یه زمانی گوشیای چینی یا نسخه تقلبیه برندای معروف بود یا انقدر کیفیتشون پایین بود که با اسباب بازی اشتباه میگرفتیشون!

محمد

۱۳۹۵/۸/۲۱
اولین کمپانی که باید این گوشی را درست کنه سونیه