خانهاخبار
بازار تبلت‌های ویندوزی رونق پیدا می‌کند

بازار تبلت‌های ویندوزی رونق پیدا می‌کند

تبلت-لپتاپ‌های هیبریدی این روزها با استقبال کاربران مواجه شده‌اند؛ تبلت‌هایی که گل سرسبد آنها سرفیس پرو مایکروسافت است.
۱۳۹۵/۸/۱۷

تحلیلگران گزارش داده‌اند فروش تبلت‌های ویندوزی هر سال 25 درصد رشد می‌کند و اکنون 17 درصد سهم بازار را به خود اختصاص داده‌اند.

تبلت‌های ویندوزی اکنون تنها دسته‌ای از تبلت‌ها هستند که تعدادشان روزبه‌روز بیشتر می‌شود. این تبلت‌ها از 5.8 میلیون دستگاه در سه ماهه سوم 2015، به 7.3 میلیون دستگاه در سه ماهه سوم 2016 رسیده‌اند. در مقابل اما فروش تبلت‌های اپل با سیستم عامل iOS با 6 درصد کاهش مواجه شده‌ است و از 9.9 میلیون به 9.3 میلیون دستگاه رسیده. تبلت‌های اندرویدی نیز حال و روز بهتری ندارند: این دسته از تبلت‌ها از 36 میلیون به 20.1 میلیون دستگاه رسیده‌اند.

image

تحلیلگران معتقدند بازار تبلت‌ها باز هم از اندروید به سمت ویندوز شیفت پیدا می‌کند، زیرا تبلت‌ها دیگر تنها وسیله سرگرمی نیستند و اکنون به وسیله‌ای برای سروسامان دادن به کارهای روزمره بدل شده‌اند؛ وسیله‌ای که تقریبا از پس انجام تمام کارهای محاسباتی کاربران برمی‌آید. نیازهای تجاری نیز بخش قابل اهمیت دیگری است که باعث شده تمایل به تبلت‌های ویندوزی بیشتر شود.

البته باید توجه داشت که اپل نیز از این شیف بازار بی نصیب نمانده، حتی سود کرده است و میانگین قیمت فروش تبلت‌هایش به 459 دلار رسیده؛ چیزی که نشان می‌دهد این روزها کاربران به سمت دستگاه‌های پیشرفته‌تر می‌روند.

تبلت‌های ویندوزی که اکنون 17 درصد سهم بازار را در اختیار دارند احتمالا به‌زودی جایگاه تبلت‌های اپل با 20 درصد سهم بازار را تصاحب می‌کنند. البته از این 17 درصد، 10 درصد به تبلت‌های ویندوزی اختصاص دارد و 7 درصد مابقی مختص تبلت-لپتاپ‌های هیبریدی است.

تحلیل‌گران مایکروسافت را آغازگر دوره گذار در بازار تبلت‌ها می‌دانند؛ دوره‌ای که با تبلت‌های سرفیس پرو و لپتاپ هیبریدی سرفیس بوک شروع شده است. اپل تنها آیپد پرو را به عنوان تبلت جایگزین لپتاپ در اختیار دارد، در حالی که بسیاری از تولیدکنندگان وابسته به اندروید، بدون دغدغه به سمت تبلت‌های هیبردی ویندوزی می‌روند تا فروش بیشتری داشته باشند.

image

در چنین شرایطی حتی اگر میانگین قیمت تبلت‌های هیبریدی افزایش پیدا کند باز هم هزینه برای کاربران کمتر می‌شود، زیرا آنها این دسته تبلت‌ها را جایگزین دو دستگاه برای خود می‌کنند. به همین خاطر انتظار می‌رود رشد تبلت‌های ویندوزی در چند سال آینده نیز ادامه داشته باشد.

مایکروسافت سال گذشته در بخش سرفیس 38 درصد افزایش درآمد داشت، در حالی که تحلیل‌گران حدس می‌زنند این شرکت کمتر از 2 میلیون سرفیس تا کنون به فروش رسانده باشد. بنابراین روند روبه‌رشد و موفق تبلت‌های ویندوزی به لطف سایر تولیدکننده‌ها به دست آمده است.

هرچند مایکروسافت در عرصه موبایل و گوشی‌های هوشمند نتوانست موفق ظاهر شود، به نظر می رسد جهت بازار تبلت‌های هیبریدی را این روزها به نفع خود تغییر داده است.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (11 نظر)

rbmscpsaj

۱۳۹۵/۸/۲۰
20 اندی سال کل بازار کامپیوتر دست مایکروسافت بود و هست و خواهد بود. بازار برنامه نویسی تحت وب فقط وقتی مایکروسافت ای اس پی دات نت میاد پشتش حرفه ایه. در کمتر از دو سال بیش از دو درصد بازار موبایل دنیا از گوگل گرفته شد. بیش از 4 سال بازار تبلت های قدرت محور همش دست مایکروسافته. چندین ساله که پرکاربرد ترین بانک اطلاعاتی و پایگاه داده جهان مال مایکروسافته. با وجود پیش تازی گوگل و خریداری بودن بینگ باز هم حدود 10 درصد سرچ هارو داره. اولین موبایل واقعا قدرتمند دنیا به نام مایکروسافت ختم خواهد شد. بازار بازی سازی درصد بسیار بسیار بالاییش فقط مال مایکروسافته. تنها ترکیب زندگی دیجیتال و واقعی به اسم مایکروسافته. بیشترین سازگاری ثبت شده با سخت افزار مال سیستم عامل مایکروسافته. گسترش پذیر ترین سیستم عامل مال مایکروسافته. اشتراک سرویس های پلی استیشن و اکس باکس به لطف مایکروسافته. قدرتمند ترین لپلت دنیا مال مایکروسافته. قدرتمند ترین شرکت 2016 امریکا مایکروسافته. و من این رو به مدت 3 4 سال گفتم بازم دیدم یک نفر اومد گفت سامسونگ شرکته یا یه باستان شناس اومد گفت نوکیا رو مایکروسافت چپه کرد. اگر تو این سال ها چیزی تغییر کرده بود دیده میشد. جامعه امروز جهان حتی ما ایرانیا الان دیگه تو اون عقب افتادگی نیستیم که بر اساس تبلیغ دروغ چیزی رو بگیریم. اگر ویندوز 100 برابر از بقیه سیستم عامل ها سر نبود باور کنین بابابزرگ منم عقلش میکشید که یه سیستم عامل مفتی هس به اسم لینوکس. قول میدم بهتون فقط کیفیته که نهایتا تعیین کنندست. اگر اساتید الکترونیک رو میشناسید ازشون بپرسید. میگن اگر قطعه چینی میخرید بدونید که ظرفیتش نصف اون چیزیه که نوشته. انقدر نگید جنس چینی خوبه. نگید درجه بندی داره. ینی ماشیناشونم به نظرتون تو سه درجه کیفی مختلف میزنن؟ مگه بیکارن. لاستیک ماشین وسط جاده از چارشاخ گاردان کنده میشه بعد میگن چینی درجه بندی داره. دوست عزیزمون که به خودش چار تا رای مثبت و 4 تا منفی به بقیه میده یکم قبلش فکر کنه.

m.fani

۱۳۹۵/۸/۱۹
سلام. حتما در این مورد هم مطلب می نویسیم.

akbar

۱۳۹۵/۸/۱۸
اگه اشتباه نکرده باشم بله،هم اندروید هم ویندوز:اندروید 5.1 و ویندوز 10
و مدلش هم w10 پلاس میباشد با پردازنده Intel® Atom™ Processor Z3735F

علیا

۱۳۹۵/۸/۱۸
هم اندروید هم ویندوز؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

amir1975

۱۳۹۵/۸/۱۸
حق به حقدار میرسه..
نسل جدید هوشمندانه انتخاب میکنه و گول تبلیغ رو نمیخوره.